Arkadaşlar Lütfen YARDIM (LPG DE İSTOP) (Renault Clio 2001 Model 1.4 16VALF)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan leokar
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Arkadaşlar aslında aklıma şimdi şu geldi. Bu motora giden 4 enjektör varya LPG enjektörleri.
Bunlardan biri üst kapak sökülürken kırılmıştı.
Ama usta KIRILAN ENJEKTÖRÜ YENİSİ İLE DEGİŞTİRMİŞTİ.
Şimdi sıkıntı şu hangi LPG ustasına gitsem hepsinin ortak kanati şudur : "LPG enjektöründe sıkıntı olsa kesinlikle tekleme yapardı abi." diyorlar.
Adamlar haklı mı ? Haklı.
Adam bilgisayara bağlayıp enjektörleri teker teker kapatıp enjektörlerde sorun varmı diye baktı.
Ama naafile sıkıntı enjektörde de degil.
Şimdi yapacağımı söylüyorum arkadaşlar.
1- Adam akıllı bir şekilde beyni sıfırlayıp adaptasyon yaptıracagım.
Bununla birlikte arabayı 100 - 150 km benzinde kullanacağım.
Sonrasında adam akıllı güzel bir LPG ayarı (Hava filtresi, LPG filtresi, Falan filan degiştirilecek) yaptıracağım.
Bakalım degişecekmi.
FİKRİ OLAN PAYLAŞMAYA DEVAM ETSİN LÜTFEN.
Arkadaşlar bu arabayı seviyorum degiştirmek veya satmak istemiyorum.
(Motora kadar emegim var layn. :) )
 
LPG filtresi değişmeli emme manifoltu contasında kaçak var ise fazla hava alıp stop ettiriyor olabilir sağlam bir LPG ayarı şart

34VR1415
 
LPG filtresi değişmeli emme manifoltu contasında kaçak var ise fazla hava alıp stop ettiriyor olabilir sağlam bir LPG ayarı şart

34VR1415

Sağlam lpg yi yaptırırım var güvenilir saglam birkaç ustam.
Bu arada şöyle istop ediyor. Hızlıyken bir anda frene veya vites degiştirmek için debriyaja bastıgımda rolanti yüksekten bir anda 5000 in altına düşüp kırmızı ışıklar yanıp sönüyor yada istop ediyor. dediğin sıkıntıdan dolayı da olabilir. Birde onun için para harcayak bari. :)
 
Sağlam lpg yi yaptırırım var güvenilir saglam birkaç ustam.
Bu arada şöyle istop ediyor. Hızlıyken bir anda frene veya vites degiştirmek için debriyaja bastıgımda rolanti yüksekten bir anda 5000 in altına düşüp kırmızı ışıklar yanıp sönüyor yada istop ediyor. dediğin sıkıntıdan dolayı da olabilir. Birde onun için para harcayak bari. :)
Durun hemen para harcamayın 😃 bazen araçlarda telefon yada bilgisayar lar gibi aç kapa yapmak ister bunun için akü eksi kablosu nu söküp yarım saat kadar bekleyip tekrar yerine takın elektronik arızalara çözüm olabiliyor .

34VR1415
 
Durun hemen para harcamayın 😃 bazen araçlarda telefon yada bilgisayar lar gibi aç kapa yapmak ister bunun için akü eksi kablosu nu söküp yarım saat kadar bekleyip tekrar yerine takın elektronik arızalara çözüm olabiliyor .

34VR1415

Vallaha o kadar canımı sıktı bu durum ki anlatamam müdür. Arabayı seviyorum hem rahat hem ekonomik Yni orta seviye bir aile için harika bir araba. Bütünüyle degişensiz boyasız. Süper temiz bulmuşum. Ama bir CİNNET çözer herşeyi. Ya yakarım ya satarım. Ama ikisinide yapmak istemiyorum.
Hayırlısıyla şu sorunuda bir atlatsam sevincem. Bakalım. Yazdığınız her fikri degerlendirmeye çalışıyorum.
İlginiz için teşekkürler arkadaşlar.
 
Arkadaşlar konuyu yeniden farklı bir bakış açısıyla hortlatıyorum.
Ne yaptıysam sorunu halledemedim. Hala Aynı. En son Enjektörleri degiştirdim. yine olmadı.
Geçen gün yağmurlu bir havada akşam seyahat esnasında birşeyi farkettim.
Araçta farlar yanıyor, Kalorifer çalışıyor, Silecekler aktif hareket halinde, Araç LPG deyken aniden durduğumda ve vitesi boşa aldığımda araç istop etti.
Farkettim ki Enerji yetmiyor.
Konuma vakıf olan arkadaşlar hatırlar. Şarz dinamosu degişmişti.
Sizce sıkıntı buradan kaynaklı olabilir mi ?
Ne bileyim araç Sanki yeteri kadar elektriği üretemiyor gibi.
Farlar yanık, Silecekler akti, Kalorifer çalışırken araç rolantisi resmen taban yapıyor.
Bunların hepsini kapatınca sıkıntı düzeliyor.
Ne dersiniz?
 
Bilen gören fikir veren yokmu ?
E o zaman konuyu Kapatabilirsiniz ne diyeyim.
 
Bilen gören fikir veren yokmu ?
E o zaman konuyu Kapatabilirsiniz ne diyeyim.

Merhabalar. 2001 clio 1.4 RTA 8 valf aracım var. Lpg yok sadece benzinli. Bahsettiğiniz arızalar bende de oluyordu. Yani vitesi değiştirirken debriyaja basınca araba stop ediyor. ya da güvenli yolda debriyaja basınca yine stop ediyordu. Çok sık yapmasa da can sıkıcı bir durum bu.
Bana oto elektrikçi krank sensöründen dedi. Değiştirdik yine yaptı.
Oto tamirci gaz kelebeği temizlenmesi gerekiyor dedi. Dün temizlettim fazla deneme şansım olmadı ama galiba sorun çözüldü. Ama yenisi ile değiştirmeyi tamirci önermedi uyum sağlama sorunu olduğu için.

umarım sizinde sorununuz çözülür.
 
Hacam aynı sorunu 2006 polo 1.4 16v aracım yapıyordu.
Her bakımda boğaz kelebeği temizliği ve adaptasyon yatırdığımda düzeliyordu.
Bu yüzden her bakımda veya her iki bakımın birinde mutlaka kelebeği temizletin ve adaptasyon yaptırın.
Oda olmadı subapları ve hava akış sensörünü kontrol ettirin.
 
Geri
Üst