- Katılım
- 7 Tem 2024
- Mesajlar
- 3
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 1
Merhabalar,
4 yıldır severek kullandığım "baba yadigarı" Clio 3'ümde son iki aydır yaşadığım bir durumdan bahsedeceğim:
Aracı 20-25dk kullandıktan sonra kırmızı ışıktan kalkarken ya da kavşak dönüşünü tamamladıktan sonra 2.vites'ten 3'e attığımda, rahvan gitmeyi seven bir İSO kontrolü ele alıyor ve gaz pedalına sonuna kadar da bassam önce motor devri 1900-2000 civarında sabitleniyor, birkaç saniye sonra da araba yavaşlamaya başlıyor. Birkaç gün arayla iki kere başıma gelince tamircime gittim, usta laptop ile ODB'ye bağlandı, program "Debriyaj sensörü (müşiri) iyi çalışmıyor" mesajı verdi, debriyaj sensörünü değiştirdik.
Bir kaç gün sonra yine aynı şeyi yaşayınca tekrar gittim yine bağlanıp kontrol etti, bu sefer hiç bir arıza bilgisi yok. Ne arıza kodu var, ne düzgün çalışmayan parça bilgisi var, laptoptaki programa göre araba mükemmel çalışıyor. Anlattığı kadarıyla sorun çıkaran sistemin parçaları Benzin pompası, Debriyaj Sensörü, Gaz Kelebeği ve Gaz Pedalı. Tüm bu parçalar elektronik olarak ECU'ya bağlı ve bu parçalardan herhangi biri bu gaz yememe durumundan sorumlu olabilir. Bütçe kısıtlı olduğundan "Hepsini değiştir gitsin" diyemedim, usta da "Gerçekten arızalı olmayan bir parçayı değiştirip de niye gereksiz masraf yapasın ki?" diye düşüncemi destekledi ve "Abi böyle kullanmaya devam et, sana bu şakayı yapan parça iyice bozulduğunda ECU bir hata kodu verecektir, o zaman gelen hata koduna göre gerekli tamiratı yaparız" dedi.
Son 10 gündür her arabaya binişimde klima açıkken / klima kapalıyken, kırmızı ışık kalkışı ya da kavşak dönüşünde, hatta bir sefer de çevre yolunda 90 ile giderken sık sık bu durum başıma gelmeye başladı. Başıma geldiğinde kurtulmak için aklıma gelen her hareketi seri bir şekilde uyguluyorum (Gaza köküne kadar basarken, Debriyajı pompalamak, Gazı Pompalamak, bir küçük vitese geri dönüp gaza köküne kadar basarak 4000 devirde bir üst vitese geçmek felan. Ben bunlarla uğraşırken arabayı dışarıdan görüp, bağırtısını duyanlar kesin "Artize Bak" diye arkamdan sövüyorlardır.) Bu hareketlerin %90'ında araç bağıra bağıra yoluna devam ediyor ama bir kaç seferde sağa çekip, durup, kontağı kapatıp açarak arabayı ancak tekrar yürümeye ikna edebildim.
Bütün bunlardan sonra ön konsoldaki "Tamirciye Git" ışığı yanmasa bile dün sabah ustanın yanına uğradım, durumu anlattım, laptopu taktık, yine herşey yeşil, tek arıza bilgisi, iyi çalışmayan parça bilgisi yok. Adam çaresiz: "Abi bu daha tam bozulmamış, sen kullanmaya devam et, arıza ışığı yanmadan gelme, yorma kendini buralara kadar." deyip gönderdi.
Elimde eşimin Hyundai Getz'inde başarıyla kullandığım bir ODB cihazı var ve telefonumda da Car Scanner programının ücretsiz versiyonu yüklü, bu ikisini kullanarak Getz'in hata kodlarını görüp resetleyebiliyorum ama cihazı ve programı Clio 3 üzerinde denemedim.
Fikir Şu: ODB cihazıyla aracın seyir halindeki sensör bilgilerinin günlüğünü çıkartıp, Rahvan İSO'nun musallat olduğu anlardaki sensör verilerini normal seyir değerleriyle karşılaştırarak hangi parçanın başına buyruk çalıştığını ya da su koyuverip çalışmadığını tespit ederek tamircime o parçayı değiştirtmek.
Telefonumdaki Car Scanner programı çok detaylı bir program değil ve düzgün çalışacağından emin olmadığım bir programın paralı versiyonunu da almak istemiyorum (zira iki den fazla sensör bilgisinin günlüğünü çıkartmak için paralı versiyona geçmek lazım)
Özellikle Clio 3 ECU'suna tam uyum sağlayacak ve ihtiyaç duyduğum gibi günlük çıkartabilecek bir ODB programı öneriniz varsa duymak isterim..
Buraya kadar okuduğunuz için çok teşekkür ederim. İyi günler dileklerimle...
4 yıldır severek kullandığım "baba yadigarı" Clio 3'ümde son iki aydır yaşadığım bir durumdan bahsedeceğim:
Aracı 20-25dk kullandıktan sonra kırmızı ışıktan kalkarken ya da kavşak dönüşünü tamamladıktan sonra 2.vites'ten 3'e attığımda, rahvan gitmeyi seven bir İSO kontrolü ele alıyor ve gaz pedalına sonuna kadar da bassam önce motor devri 1900-2000 civarında sabitleniyor, birkaç saniye sonra da araba yavaşlamaya başlıyor. Birkaç gün arayla iki kere başıma gelince tamircime gittim, usta laptop ile ODB'ye bağlandı, program "Debriyaj sensörü (müşiri) iyi çalışmıyor" mesajı verdi, debriyaj sensörünü değiştirdik.
Bir kaç gün sonra yine aynı şeyi yaşayınca tekrar gittim yine bağlanıp kontrol etti, bu sefer hiç bir arıza bilgisi yok. Ne arıza kodu var, ne düzgün çalışmayan parça bilgisi var, laptoptaki programa göre araba mükemmel çalışıyor. Anlattığı kadarıyla sorun çıkaran sistemin parçaları Benzin pompası, Debriyaj Sensörü, Gaz Kelebeği ve Gaz Pedalı. Tüm bu parçalar elektronik olarak ECU'ya bağlı ve bu parçalardan herhangi biri bu gaz yememe durumundan sorumlu olabilir. Bütçe kısıtlı olduğundan "Hepsini değiştir gitsin" diyemedim, usta da "Gerçekten arızalı olmayan bir parçayı değiştirip de niye gereksiz masraf yapasın ki?" diye düşüncemi destekledi ve "Abi böyle kullanmaya devam et, sana bu şakayı yapan parça iyice bozulduğunda ECU bir hata kodu verecektir, o zaman gelen hata koduna göre gerekli tamiratı yaparız" dedi.
Son 10 gündür her arabaya binişimde klima açıkken / klima kapalıyken, kırmızı ışık kalkışı ya da kavşak dönüşünde, hatta bir sefer de çevre yolunda 90 ile giderken sık sık bu durum başıma gelmeye başladı. Başıma geldiğinde kurtulmak için aklıma gelen her hareketi seri bir şekilde uyguluyorum (Gaza köküne kadar basarken, Debriyajı pompalamak, Gazı Pompalamak, bir küçük vitese geri dönüp gaza köküne kadar basarak 4000 devirde bir üst vitese geçmek felan. Ben bunlarla uğraşırken arabayı dışarıdan görüp, bağırtısını duyanlar kesin "Artize Bak" diye arkamdan sövüyorlardır.) Bu hareketlerin %90'ında araç bağıra bağıra yoluna devam ediyor ama bir kaç seferde sağa çekip, durup, kontağı kapatıp açarak arabayı ancak tekrar yürümeye ikna edebildim.
Bütün bunlardan sonra ön konsoldaki "Tamirciye Git" ışığı yanmasa bile dün sabah ustanın yanına uğradım, durumu anlattım, laptopu taktık, yine herşey yeşil, tek arıza bilgisi, iyi çalışmayan parça bilgisi yok. Adam çaresiz: "Abi bu daha tam bozulmamış, sen kullanmaya devam et, arıza ışığı yanmadan gelme, yorma kendini buralara kadar." deyip gönderdi.
Elimde eşimin Hyundai Getz'inde başarıyla kullandığım bir ODB cihazı var ve telefonumda da Car Scanner programının ücretsiz versiyonu yüklü, bu ikisini kullanarak Getz'in hata kodlarını görüp resetleyebiliyorum ama cihazı ve programı Clio 3 üzerinde denemedim.
Fikir Şu: ODB cihazıyla aracın seyir halindeki sensör bilgilerinin günlüğünü çıkartıp, Rahvan İSO'nun musallat olduğu anlardaki sensör verilerini normal seyir değerleriyle karşılaştırarak hangi parçanın başına buyruk çalıştığını ya da su koyuverip çalışmadığını tespit ederek tamircime o parçayı değiştirtmek.
Telefonumdaki Car Scanner programı çok detaylı bir program değil ve düzgün çalışacağından emin olmadığım bir programın paralı versiyonunu da almak istemiyorum (zira iki den fazla sensör bilgisinin günlüğünü çıkartmak için paralı versiyona geçmek lazım)
Özellikle Clio 3 ECU'suna tam uyum sağlayacak ve ihtiyaç duyduğum gibi günlük çıkartabilecek bir ODB programı öneriniz varsa duymak isterim..
Buraya kadar okuduğunuz için çok teşekkür ederim. İyi günler dileklerimle...