Eski vw teknisyeniyim. Dsg şanzımanın içinde kavrama denen parça var. Aynı parça edc de de mevcut. Gidip toyota corollanın otomatik şanzımanını açın bakalım içinde ne var? Bildiğimiz şeyleri söylüyoruz. Bazıları gibi ordan burdan duyduklarmızı başkasına iletmiyoruz
hocam daha iki mesaj önceki yorumunda dsg ve edc de baskı balata yoktu şimdi kavrama var oldu, şanzımanın açılımı bile Efficient dual clutch tranmission daha ne diyeyim.
onu geçtim forda laf atıp renaultu hariç tutup, forda berbat yazıp renaultu sıkıntısız ilan etmek bence çok son derece komik çünkü bu BMW 116 mavi olanı BMW 116 kırmızı olanından kat ve kat güçlüdür demek gibi bir şey.
her iki şanzıman tamamen aynı şanzıman, tekrar ediyorum C4,Focus,Fiesta, tüm EDC 1.5 dci lar, Peugeot 308ler vs hepsindeki şanzıman Getrag 6DCT250 dir.
bu arada hocam bende Volvo servis müdürüyüm, özetle emin ol ben gayet ne dediğimi biliyorum onunda yanısıra C4 Comfort plus otomatikte sürdüm 9 ay, clio edc 1.5 dci da sürüyorum 7 aydır
bu şanzımana c4 dende, clio 4edc sahibi olduğumdanda merak sardım ve büyük sorunlar yaşadığım ayrıca pimpirikli biri olduğum için iyiden iyiye araştırmıştım.
size şöyle söylim hocam piyasadaki en kral,en sorunsuz hatta tek sorunsuz diyebilecğim otomatik şanzıman Volvo'ya ait s60larda kullanılan Powershiftdir.
sebebi ise S60da kullanılmak üzere Volvo Getraga bu şanzımanın artık kuru değil yağlı şanzıman olmasını emretmiş ve hatta adı S60 wet clutch powershift olarakta geçer birçok yerde.
onun yanısıra baskı yüzeyi ve kalınlığı artı hammeddesi değişmiştir, şu an altımda hem clio 4 edc var (32binde 2014) hem S60 1.6 d2 var (2012 150binde) emin ol S60'a bin dersinki bu şanzıman daha 5binde, clioya bin dersinki bu şanzıman 120binde.