Aracımı açtım, fazla yakmaya başladı

delimatrock

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ocak 2015
Mesajlar
184
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar 2007 model 1.5 dci megane 2 sedan aracımı 10 ay önce 61000 kmde aldım. Ondan önce de 2005 hb 1.5 dci megane 2 vardı. Şimdiki aracım öncekine göre biraz hantal geliyordu. Herhalde sağır kaldı siye düşündüm. Açmak için 3 gün önce istanbuldan sakaryaya gidip geldim. Bu seyahat esnasında sürekli yüksek devirle kullandım. Ilk başlarda 5.viteste 4000 deviri geçmezken seyahatin ortalarına doğru rahat bir şekilde 4700devire gelmeye başladı. Hakikaten araç hem atikleşti hemde max hızı yükseldi. Şu anda gidişi önceki haline göre oldukça değişti.

Fakat aracın sesi biraz değişti(önceki aracımın sesine benzedi, daha önce daha sessiz çalışıyordu). Bir de yakıt tüketimi arttı gibi geldi bana. Önceden şehir içi 5.5-5.6 yakarken şimdi 6.0-6.2 yakıyor. Herhangi bir sıkıntı olabilir mi? Daha önce buna benzer bir durum yaşayan veya tahmini olan var mı arkadaşlar?
 
Aracın beyni sizin sürüş ortalamanızı alarak kendini ona göre ayarlıyor , anlattıgınız durum geçicidir diye düşünüyorum tekrar eskiye hatta eskinin de altına düşecektir.şuan sadece son kullanım olan yüksek devire göre yakıt gönderiyor . İyi günlerde kazasız belasız kullanın
 
Hocam inşallah dediğin gibidir. Yoksa işimiz var. Kışın bile 6.0-6.1 ort yakıt tüketimi aldığım araba şu anda 6.4-6.5 veriyor. Fakat çekiş çok değişti, sanki başka bi arabaya biniyorum, o derece yani.

Peki tahminen kaç km sonra düzelir?
 
400 500 u bulur bence
 
bence segmanlar gitmiş
 
Sekmanlar gitse aracın çekişi düşer ve çok gürültülü çalışır diye biliyorum. Aracın çekişi yükseldi ve gürültü yok.
 
açınca arabanin nesi degisiyor öyleyse? neresi açılıyor yani?
 
Araç sürekli düşük devirlerde kullanıldığında motorun içinde kurum birikmesi oluştuğu veya araç ilk alındığından itibaren hiç yüksek devirlere çıkmadıysa parçaların yüksek devirlere çıkmakta zorlandığı ve biraz hantal hareket ettiği söylenir, böyle araçlara da sağır kalmış veya açılmamış denir. Bu tür araçlarda benim yaptığım işlem yapıldığında motor açılır. Bunu birçok kullanıcıdan ve ustadan duymuştum. Tecrübem ile de desteklemiş oldum diyebilirim.
 
iste o yuksek devre cikmakta zorlanan parcalar segmanlar oluyor. yeni segman sıkı bastığından sürtünme fazla oluyor. zorlayinca aşıyor ya da açılıyor diyelim surtunme azalıyor daha rahat hareket ediyor. tabi biraz da sızdırmazlık ozelligini kaybedip hava kacirmaya da başlıyor.
 
Havayı nereden kaçırıyor, bunu nasıl anlayabilirim ve bunun motora ne gibi zararı olur?
 
Geri
Üst