Aracım rot balansa tağmen sağa çekiyor

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan yeshill
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

yeshill

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Tem 2018
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Merhaba arkadaşlar
2014 clio 1,5 dizel ve 75 beygir aracım var. 2 ay önce eşim sol ön tekeri refüje vurdu, sol önün rot ve salıncağı değişti. Kazadan 3 hafta önce 4 lastiğide değiştirmiştim. Kazada patlayan sol ön lastik ve jant değişti. Toplamda 3 kez rot-balans yaptırdım 2 farklı yere. Sol ön amortisör küçücük bir darbe alsa bile esp devreye girer ve araba sağa çeker dediler. Amortisörleride değiştirdim fakat eskisi kadar olmasada rahatsızlık verecek şekilde sağa çekmeye devam ediyor aracım.
75.000 deki aracımın amortisörlerini değiştirmeye niyet ettim madem diyerek 80.000 ağır bakımları için triger,devirdaim, yağ ve filtreleri aynı zamanda ön takım balatayı da değiştirttim. El frenini biraz daha sıkılaştırttım. Tüm bu işlemleri avrupa araç tamir eden bi yerde yaptırttım fakat şimdide daha önce olmayan sıkıntı baş gösterdi ve frene bastığımda sağ arkadan abs sesi gibi tak tak tak şeklinde ses gelmeye başladı.
Şu iki sıkıntı için bana fikir verebilir misiniz? Arabadan soğudum yemin ederim.
İyi günler..
 
Araba joy paket bu arada en boşu
 
çok çok geçmiş olsun allah daha cana vermesin..



açıkcası ben yerinizde olsam çok iyi bir usta arar bulur bu işi ona sorardım ve arayacağım ustada şase düzeltme ve benzeri komplike işleri uzmanca yapan kazalı araç tamircisi olurdu.


bu tarz insanlar görmüş geçirmiş olup o yada bu diye daha kolay seçerler diye tahmin ediyorum.


internet üzerinden tespit çok çok güç bir çok şey olabilir:


1) yeni lastik eski lastik farkı?
2) sol teker bilyesi yeni ve daha serbest sağ aşınmışmı?
3) sol teker bilyesi değişmedi ise zarar gördümü
3) salıncak doğru monte edildimi?
4) yeni araçlarda eski şase denilen yapı yok ama subframe var yani yarı şase , bu subframede herhangi bir kusur varmı? (çatlak,bükük vs)
5) sağ fren herhangi bir sebeble sıkıyor olabilirmi?


daha bir sürü şey, o sebeble dediğim gibi vakit kaybetmeyin burada ve hakkını verecek iyi bir ustaya gidin derim.
 
çok çok geçmiş olsun allah daha cana vermesin..



açıkcası ben yerinizde olsam çok iyi bir usta arar bulur bu işi ona sorardım ve arayacağım ustada şase düzeltme ve benzeri komplike işleri uzmanca yapan kazalı araç tamircisi olurdu.


bu tarz insanlar görmüş geçirmiş olup o yada bu diye daha kolay seçerler diye tahmin ediyorum.


internet üzerinden tespit çok çok güç bir çok şey olabilir:


1) yeni lastik eski lastik farkı?
2) sol teker bilyesi yeni ve daha serbest sağ aşınmışmı?
3) sol teker bilyesi değişmedi ise zarar gördümü
3) salıncak doğru monte edildimi?
4) yeni araçlarda eski şase denilen yapı yok ama subframe var yani yarı şase , bu subframede herhangi bir kusur varmı? (çatlak,bükük vs)
5) sağ fren herhangi bir sebeble sıkıyor olabilirmi?


daha bir sürü şey, o sebeble dediğim gibi vakit kaybetmeyin burada ve hakkını verecek iyi bir ustaya gidin derim.

Amin , çok teşekkür ederim ilgilendiğiniz için. Renault servisine gidip dediğiniz kusurları tespit ettirmeyede çok çekiniyorum zira çıkartacakları faturayı az çok geçtiğimiz yıl 60.000 bakımında filtre ve yağ değişiminden 600 TL aldıkları için gözümde büyütüyorum. Dediğiniz gibi araştırmaya devam edeyim en kötü servise gideceğim.
 
Amin , çok teşekkür ederim ilgilendiğiniz için. Renault servisine gidip dediğiniz kusurları tespit ettirmeyede çok çekiniyorum zira çıkartacakları faturayı az çok geçtiğimiz yıl 60.000 bakımında filtre ve yağ değişiminden 600 TL aldıkları için gözümde büyütüyorum. Dediğiniz gibi araştırmaya devam edeyim en kötü servise gideceğim.



zor tespitleri bazende yan sanayi daha iyi yapıyor bu ilden ile çok değişken, o sebeble kendinizi renault servise bağımlı yada mecbur hissetmeyin derim
 
zor tespitleri bazende yan sanayi daha iyi yapıyor bu ilden ile çok değişken, o sebeble kendinizi renault servise bağımlı yada mecbur hissetmeyin derim

Çok sağolun. İzmirde araştırmaktayım 👍🏻
 
Geri
Üst