AraÇ sabah soĞuk İken yÜksek vİtes den dÜŞÜĞe İnİnce (iŞiklarda) stop edİyor(laguna1)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan moğol
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
aynısı bende de oluyor 98 19 rne kadirin dedikleri dogru soguk hava o yuzden hararet 3/1 e gelince duzelıyor. Bir ara benimki ani fren yapınca stop ediyordu :) gaz ve rolanti ayarından kaynaklanıyordu yaptırdım.
 
Sadece frene basınca stop ediyor ise; vestenhausu kontrol ettirin derim.
 
Sadece frene basınca stop ediyor ise; vestenhausu kontrol ettirin derim.
bana da aynısını dedi usta
 
bana da aynısını dedi usta

vestenhaus fren sistemi, emme manifoltundan aldığı hava emişi ile çalışır. Bu sistem kapalı bir sistemdir ve dışarıdan emme manifoltuna kesinlikle hava girmemesi gerekir. Eğer; vestenhaus arızalı ise, frene basınca, vestenhaus içinde bulunan körükten hava girer ve emme maifoltuna gider ve araç bu hava nedeniyle stop eder. vestenhausu kontrol ettirin. Gerekirse değiştirin. Tamir kiti bulusanız tamir de ettirebilirsiniz.
 
34147828hak.jpg
 
Fren hava sistemi olsa usta hemen denerdi . Ayrıca vestenhaus olsa frene bastığında klima açmış gibi rolantinin bariz bir şekilde düşmesi lazım .
 
rolanti ve gaz ayarında problem yok kaç defa baktırdım ve bunların rolantisini beyin ayarlıyor soğukta sabah ilk çalıltığında 1200 devir kadar sıcakta 900 devri kadar.ama şu westinghause fren sistemi muhabbeti hiç hoşuma gitmedi ama ciddi bir konu unutmadan ona baktırayım bazen araç çok güzel giderden bir kez ada gün içinde iki kez bir kerekme yapıyor araç belkide bu olabilirmi?
 
Benim araba da ilk aldığımda bu şekilde problemliydi. 2002 2.0 RXT F4R.
Şehiriçi kullanırken debriyaja basmaya korkar olmuştum stop edecek diye.
+ Emme manifoldunda çatlak varmış, hava alıyodu araç. Galveniz sac yapıştırarak hallettik.
+ Gaz kelebeği temizlendi.
+ Maf sensörünün kenarından araç hava alıyormuş, çekomastik ile hallettik.
Buraya kadar yapılan işlemlerle stop etme problemini hallettik. Ama bu sefer de yolda giderken araç kendi kendine rolantisini arttırmaya başladı. 4000 devire kadar çıkıyordu. Bazen de 1300-1400 devirlerde takılı kalıyordu.
+ Rolanti motoru değiştirildi.
- Eksoz manifoldunda da kılcal çatlak varmış ama onun pek bi zararı olmayacağını söylediler.
Şu an şeytan kulağına arabam saz gibi. Ne stop etme, ne de devrin alıp başını gitmesi gibi bi problem sözkonusu.
Yukarda saydığım ilk üç işlem için 115 TL, rolanti motoru için de 30 TL (yan sanayi) verdim.
 
Hayırlı olsun
 
Geri
Üst