Benim araba da ilk aldığımda bu şekilde problemliydi. 2002 2.0 RXT F4R.
Şehiriçi kullanırken debriyaja basmaya korkar olmuştum stop edecek diye.
+ Emme manifoldunda çatlak varmış, hava alıyodu araç. Galveniz sac yapıştırarak hallettik.
+ Gaz kelebeği temizlendi.
+ Maf sensörünün kenarından araç hava alıyormuş, çekomastik ile hallettik.
Buraya kadar yapılan işlemlerle stop etme problemini hallettik. Ama bu sefer de yolda giderken araç kendi kendine rolantisini arttırmaya başladı. 4000 devire kadar çıkıyordu. Bazen de 1300-1400 devirlerde takılı kalıyordu.
+ Rolanti motoru değiştirildi.
- Eksoz manifoldunda da kılcal çatlak varmış ama onun pek bi zararı olmayacağını söylediler.
Şu an şeytan kulağına arabam saz gibi. Ne stop etme, ne de devrin alıp başını gitmesi gibi bi problem sözkonusu.
Yukarda saydığım ilk üç işlem için 115 TL, rolanti motoru için de 30 TL (yan sanayi) verdim.