Araç Çekişinin Normal Olmaması.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ayt1907
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ayt1907

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Mar 2018
Mesajlar
12
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Arkadaşlar merhaba. 2004 megane II 1.6 LPG li olan aracımda aldığımdan beri bir performans düşüklüğü mevcut. Sanki aracı arkadan tutuyorlarmış gibi. Yokuş gördüğüm zaman 2.vitese kadar düşmek durumunda kalıyorum. Uzun yolculukla 5.vitesten düşüldüğü nereden görülmüş? Ankara-Bartın güzergahında devir 4000 ve 2.viteste yokuşları çıkmak zorunda kaldım. Araç normal seyir halinde (ortalama 2.500, 3000 devir vites değişikliğinde) 5.viteste 80-85 km hızda gitmektedir. Bu araştırmalarım sonucunda baskı balatadan olduğu belirtilmişti ki zaten Aracın baskı balatada bitmiş durumdaydı ve bende yaklaşık 1 ay önce baskı balatayı değiştirttim fakat aracın çekişinde hiçbir değişiklik olmadı. Yani aracın devir saati ile KM saati orantısız yükseliyor. Aylardır araştırıyorum bu durumu ve konudan çok dertliyim. Lütfen yardımlarınızı ve görüşlerinizi bekliyorum. İyi forumlar.
 
Merhaba anladığım kadarıyla LPG de çekiş düşmesi var. Peki benzin de durum aynımı
 
Benzinde de durum aynı yazmayı unutmuşum kusura bakmayın..
 
Aracı ne zaman aldınız?, Başka bir sıkıntısı var mı aracın?
 
Aracın herhangi başka bir sıkıntısı yok. Temmuz ayında aldım aracı. Açıklamada yazdığım gibi yani anormal bir durum var araçta çekmesini engelleyen yani. Hani tüpten dolayı çekmesi düşük olsa eyvallah diyeceğim fakat aracın gidişiyle ilgili başka sorun var ve bu tüple alakalı olan birşey değil.
 
Aracın herhangi başka bir sıkıntısı yok. Temmuz ayında aldım aracı. Açıklamada yazdığım gibi yani anormal bir durum var araçta çekmesini engelleyen yani. Hani tüpten dolayı çekmesi düşük olsa eyvallah diyeceğim fakat aracın gidişiyle ilgili başka sorun var ve bu tüple alakalı olan birşey değil.
Kompresyon testi yaptırın subap larda kaçak varsa yada subap ayarı bozuk isede güç kaybı olur
 
Kompresyon testi yaptırın subap larda kaçak varsa yada subap ayarı bozuk isede güç kaybı olur
Hocam tavsiyeniz için teşekkür ederim ama subaplarda kaçak olsa motorun çalışmasında da bariz bir anormallik olur sanırım.
 
Anlamadım şimdi devir hız uyumsuzluğu devam mı ediyor, mesela 5. Vites 3000 devirde kaç km hız görüyorsunuz, normalde 100 kmh olmalı.
Lastik jant ölçüleriniz orjinal ebatlardamı, ayrıca kompresyon testi ilk akla gelendir ihmal etmeyin.
 
Hocam şöyle söyleyeyim size araç 5.vites 3000 devirde 75 80 Km hızla gitmekte. Ben araçla 120 130 km hız a çıktığımda araba 4000 ve yukarı devirde oluyor. Bartın dönüşünde bütün yolu o şekilde gelmek zorunda kaldım. Seyir halinde 5.vites veya 4.vites farketmez hafif eğim gördüğü zaman aracın devri düşmeye başlıyor ve vites küçültmek zorunda kalıyorum. Yani bariz anormallik var fakat nedir bilmiyorum.
 
Gidip aracı bilgisayara bağlatacaksın , aracın performansını düşürecek aşamaya gelmiş bir problemli parça bilgisayarda direkt gözükür zaten .
Bir şey daha var , misal 5.viteste sert bir rampaya girdin araç devir kaybettikten sonra vites düşme , aracın bayılacağını hissettiğin anda vites düş. Aracın bağırarak yardıra yardıra çıkması bayılarak çıkmasından daha iyidir . Dediğin gibi sürüyorum ama araba yine de gitmiyor diyorsan servise gideceksin veya orijinal servis bilgisayarı olan özel servise gideceksin ne var ne yok bilgisayara bağlanınca gözükecektir .

MX4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst