Arabamın kliması veya kaloriferi yeterli üflemiyor[emoji848]

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan smstsmt
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

smstsmt

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eki 2017
Mesajlar
252
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Arabanın klima gazını yeniledim. Kaloriferde sıcak üflüyor ama az üflüyor. Kalorifer petekleri tıkalı olabilir diye düşünüyorum. Kaloriferi açtığımda ısıtıyor, klimayı açınca serinletiyor ancak beni taymin etmiyor. Öyle yüzüne yüzüne vuran birşey yok. Nedeni ne olabilir? Çözüm konusunda yardımcı olabilir misiniz? Birde arabanın kliması/kaloriferi 4. Kademede çalışmıyor. Max 3. Çalışıyor. 4e geçiyor ama üflemiyor. Daha önce karşılaşan, yardımcı olabilecek olan var mı?

PRA-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Polen filitresini degistirdinizmi polen filitresi kirli olursa az üfleme yapar
 
orjinal polen filitresi
 
Arabanın klima gazını yeniledim. Kaloriferde sıcak üflüyor ama az üflüyor. Kalorifer petekleri tıkalı olabilir diye düşünüyorum. Kaloriferi açtığımda ısıtıyor, klimayı açınca serinletiyor ancak beni taymin etmiyor. Öyle yüzüne yüzüne vuran birşey yok. Nedeni ne olabilir? Çözüm konusunda yardımcı olabilir misiniz? Birde arabanın kliması/kaloriferi 4. Kademede çalışmıyor. Max 3. Çalışıyor. 4e geçiyor ama üflemiyor. Daha önce karşılaşan, yardımcı olabilecek olan var mı?

PRA-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Oto elektrik ciye gidin 4. Kademe çalışmaması kalotifer motorun da elektrik bağlantısı problemi gibi geldi. Arkadaşların dediği gibi polen filtresi nide kontrol ettirin
 
Arabanın klima gazını yeniledim. Kaloriferde sıcak üflüyor ama az üflüyor. Kalorifer petekleri tıkalı olabilir diye düşünüyorum. Kaloriferi açtığımda ısıtıyor, klimayı açınca serinletiyor ancak beni taymin etmiyor. Öyle yüzüne yüzüne vuran birşey yok. Nedeni ne olabilir? Çözüm konusunda yardımcı olabilir misiniz? Birde arabanın kliması/kaloriferi 4. Kademede çalışmıyor. Max 3. Çalışıyor. 4e geçiyor ama üflemiyor. Daha önce karşılaşan, yardımcı olabilecek olan var mı?

PRA-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Merhaba. Öncelikle şunu bilmenizi isterim Megane II lerde soğutma diğer modellere göre zayıftır. Isıtmaya gelince ısıtması normal şartlarda herhangi bir sorun yoksa iyidir.
Sizin sorununuza gelecek olursak. Kalorifer fanının 4 kademesinin çalışmaması kalorifer rezistansından yapar. Muhtemelen oksitlenmiştir eliniz yatkınsa onu söküp kontakt spreyi ile bir temizleyin güzelce bir kurulayın yeniden takın sonra bütün kademeleri deneyin hepsi çalışıyorsa sorun çözülmüş demektir. Çalışmazsa o rezistansı değiştirmelisiniz. Sorun çözülür.
Az üflemeye gelince öncelikle polen filtresini sökün ve bu şekilde kaloriferi son kademesine kadar açın poleni söktüğünüz yerden içindeki pisliklerin dışarı çıkmasını sağlayın. Sonra mutlaka orjinal polen filtresi alın ve değiştirin yerine tam oturduğundan emin olun. Sonra sırasıyla kalorifer açıkken yönlendirme yapın ayaklara ortaya ve cama sırasıyla kontrol edin tam olarak yönlendirmeyi yapıp yapmadığından emin olun eğer yapıyorsa sorun yoktur. Birde orta havalandırma ızgaralarının üzerinde bulunan açma kapama yapan yerden kapatıp açın ızgaraların içine bir fener yardımıyla (daha net görmek için) içine bakın kapak açılıp kapanıyormu diye bir kontrol edin. Ondada sorun yoksa tamamdır.
Tekrar söylemeliyim Megane II lerin kalorifer motoru diğer araçlara göre zayıftır. Sizin istediğiniz galiba orta havalandırmalardan efil efil bir üfleme galiba bunun için yapacağınız şey yönlendirmeden sadece ortaya üfleme konumuna getirmektir o zaman sizi tatmin eder diye düşünüyorum.

Saygılar...
 
Merhaba. Öncelikle şunu bilmenizi isterim Megane II lerde soğutma diğer modellere göre zayıftır. Isıtmaya gelince ısıtması normal şartlarda herhangi bir sorun yoksa iyidir.
Sizin sorununuza gelecek olursak. Kalorifer fanının 4 kademesinin çalışmaması kalorifer rezistansından yapar. Muhtemelen oksitlenmiştir eliniz yatkınsa onu söküp kontakt spreyi ile bir temizleyin güzelce bir kurulayın yeniden takın sonra bütün kademeleri deneyin hepsi çalışıyorsa sorun çözülmüş demektir. Çalışmazsa o rezistansı değiştirmelisiniz. Sorun çözülür.
Az üflemeye gelince öncelikle polen filtresini sökün ve bu şekilde kaloriferi son kademesine kadar açın poleni söktüğünüz yerden içindeki pisliklerin dışarı çıkmasını sağlayın. Sonra mutlaka orjinal polen filtresi alın ve değiştirin yerine tam oturduğundan emin olun. Sonra sırasıyla kalorifer açıkken yönlendirme yapın ayaklara ortaya ve cama sırasıyla kontrol edin tam olarak yönlendirmeyi yapıp yapmadığından emin olun eğer yapıyorsa sorun yoktur. Birde orta havalandırma ızgaralarının üzerinde bulunan açma kapama yapan yerden kapatıp açın ızgaraların içine bir fener yardımıyla (daha net görmek için) içine bakın kapak açılıp kapanıyormu diye bir kontrol edin. Ondada sorun yoksa tamamdır.
Tekrar söylemeliyim Megane II lerin kalorifer motoru diğer araçlara göre zayıftır. Sizin istediğiniz galiba orta havalandırmalardan efil efil bir üfleme galiba bunun için yapacağınız şey yönlendirmeden sadece ortaya üfleme konumuna getirmektir o zaman sizi tatmin eder diye düşünüyorum.

Saygılar...
Cevap için teşekkür ederim. Galiba sorumun cevabını buldum. Öncelik polen filtresi değişimi olacak ardından ölçüm yaparak test ederim. Fakat sizin dediğiniz gibi megane 2 lerin kliması kaloriferi biraz zayıfsa sorun genetik galiba [emoji4] benim içim efil efil esmesinede gerek yok aslında. Kliması içeriyi soğutsun yeter yani polem filtresiyle çözülebilir galiba. Birde kalorifer peteğinin şişlenmesi vs gibi şeyler söylediler. Genel olaram yapılan birşeymiş. Polen filtresi zaten değişecek, sonuç alamazsam birde şişleme olayına bakacağım.[emoji848]

PRA-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
megane 2 yi bilmem ama bende clio 2 vardı 1. kademede bile mersinin sıcağında içeriyi sogutuyordu rahat oturabiliyordum içinde :)
 
megane 2 yi bilmem ama bende clio 2 vardı 1. kademede bile mersinin sıcağında içeriyi sogutuyordu rahat oturabiliyordum içinde :)
,
klima borusu 1 kez açılınca, klimaya gaz ekleme, çıkarma yapınca..
o kilimadan bi cacik olmaz....))

benim 2. kademede buz gibi yapıyordu...borusunu söktüm..
1.3 bin para harcadım...yine eskisi gibi değil..

gazın içine yağ koyyolar..
artık yağ koymuyorlar...o yüzden yaz kış çalıştırın diyolar..

yağ olmadan gazın içinde olur mu ))

kilmaya kimse dokunmasın 50 sene gider ))
 
sana şöyle söyleyim...açılmadan önce toyota, passat kimasına 10 basardı...
kilimacı bile ayak yapıyo..

bunların sistem kötü diye...klimacıda da 2008 toyota varmış..

dedim senin gördüklerin tecavüze uğramış klimadır....ben 2 hatta 1. kademede donuyordum dedim ))
 
Geri
Üst