Ani frende 4lüler

benim bir alışkanlığım var. bindiğim aracın fren, viraj ve sert hareketlerdeki tepki performansını en başta uygun bir yolda ölçüyorum. Daha sonra hem aracı daha iyi tanımış hemde kendimi güvende hissediyorum. Durduk yere freni denemek daha iyi diye düşünüyorum ben bu yüzden :)
 
Çok haklısınız ama biraz korkuyorum galiba :).Son bir şey daha sormak istiyorum 4lüler yanarken gösterge panelinde gözüküyor mu?
 
benim bir alışkanlığım var. bindiğim aracın fren, viraj ve sert hareketlerdeki tepki performansını en başta uygun bir yolda ölçüyorum. Daha sonra hem aracı daha iyi tanımış hemde kendimi güvende hissediyorum. Durduk yere freni denemek daha iyi diye düşünüyorum ben bu yüzden :)

çok doğru yapıyorsunuz. önce tanı sonra yola çık....:eyv

mesleğiniz gereği bir çok marka kullanmışsınızdır. tecrübelerinize istinaden fluence'i (fren, viraj, yol tutuş, toparlama...) diğer çok satan rakip c sınıfı araçlar içinde hangi seviyede buluyorsunuz?
 
Çok haklısınız ama biraz korkuyorum galiba :).Son bir şey daha sormak istiyorum 4lüler yanarken gösterge panelinde gözüküyor mu?

evet gözüküyor normal 4 lü yanar gibi iki yöne de sinyal işareti yanıp sönüyor.

çok doğru yapıyorsunuz. önce tanı sonra yola çık....:eyv

mesleğiniz gereği bir çok marka kullanmışsınızdır. tecrübelerinize istinaden fluence'i (fren, viraj, yol tutuş, toparlama...) diğer çok satan rakip c sınıfı araçlar içinde hangi seviyede buluyorsunuz?

C sınıfının irileri olarak rakipleri olan jetta corolla ve focus a göre kıyasladığımda
Fren olarak yüksek süratlerde çok iyi (bence jetta ve fluence en iyi ikisi) fakat düşük süratlerde 70 km altında panik frende abs çok çabuk devreye giriyor jetta yada focusta bu şekilde değil. ama bunu bilerek kullanınca sorun olmuyor.

Orjinal olarak kıyaslarsak yol tutuş konusunda focus bence en iyisi sebebide sert süspansiyon yapısı.. sonrasında jetta corolla ve fluence geliyor sebebi de fluence gerçekten çok yumuşak tam konfor amaçlı süspansiyona sahip ve araç şase yerden fazla yüksek. Fakat yine de aks mesafesi ve genişlikten dolayı 140-160 lara kadar hiçbir sorun yaratmıyor gayet güvenli.. daha yüksek süratlerde yan rüzgarı diğerlerine göre fazla yiyor.
50 mm yay taktım ben şu anda orjinal olarak diğerlerinin tamamından daha iyi yol tutuyor ama konforu azaldı tabii ki. (yine de çok sert değil tercih meselesi bu)

Virajda bence herkesin söylediğine zıt olarak arkadan ziyade kafadan kayma yaşıyor araba, arkadan kayma yaşıyor diyenler viraj içinde ani gaz kesmekten yada fren yapmaktan vazgeçsinler bence :)

Ara hızlanma konusunda bence yukarıdaki üçlü içinde en iyisi 110 luk fluenceler hem düşük devirde toparlaması iyileştirilmiş hemde kısa şanzıman oranları ile daha yüksek tork veriyor yere.. focus yüksek güçlü olmasına rağmen uzun şanzıman oranları sebebiyle şehir içinde bu kadar keyifli değil ama uzun yolda +160 km süratlerde de daha az tüketir focus ve jetta.

Corolla motor performansı konusunda çok geride ama iyileştirmeleri var 1.6 gelecekmiş diye duydum.
 
evet gözüküyor normal 4 lü yanar gibi iki yöne de sinyal işareti yanıp sönüyor.



C sınıfının irileri olarak rakipleri olan jetta corolla ve focus a göre kıyasladığımda
Fren olarak yüksek süratlerde çok iyi (bence jetta ve fluence en iyi ikisi) fakat düşük süratlerde 70 km altında panik frende abs çok çabuk devreye giriyor jetta yada focusta bu şekilde değil. ama bunu bilerek kullanınca sorun olmuyor.

Orjinal olarak kıyaslarsak yol tutuş konusunda focus bence en iyisi sebebide sert süspansiyon yapısı.. sonrasında jetta corolla ve fluence geliyor sebebi de fluence gerçekten çok yumuşak tam konfor amaçlı süspansiyona sahip ve araç şase yerden fazla yüksek. Fakat yine de aks mesafesi ve genişlikten dolayı 140-160 lara kadar hiçbir sorun yaratmıyor gayet güvenli.. daha yüksek süratlerde yan rüzgarı diğerlerine göre fazla yiyor.
50 mm yay taktım ben şu anda orjinal olarak diğerlerinin tamamından daha iyi yol tutuyor ama konforu azaldı tabii ki. (yine de çok sert değil tercih meselesi bu)

Virajda bence herkesin söylediğine zıt olarak arkadan ziyade kafadan kayma yaşıyor araba, arkadan kayma yaşıyor diyenler viraj içinde ani gaz kesmekten yada fren yapmaktan vazgeçsinler bence :)

Ara hızlanma konusunda bence yukarıdaki üçlü içinde en iyisi 110 luk fluenceler hem düşük devirde toparlaması iyileştirilmiş hemde kısa şanzıman oranları ile daha yüksek tork veriyor yere.. focus yüksek güçlü olmasına rağmen uzun şanzıman oranları sebebiyle şehir içinde bu kadar keyifli değil ama uzun yolda +160 km süratlerde de daha az tüketir focus ve jetta.

Corolla motor performansı konusunda çok geride ama iyileştirmeleri var 1.6 gelecekmiş diye duydum.

zaman ve bilgi paylaşımı için çok teşekkür ederiz, emeğinize sağlık.

aracımızı tanıyıp, limitleri zorlamadığımız sürece fluence güvenli sayılacak bir araç. malum yüksekliği dolayısıyla rakiplerine kıyasla yol tutuş bir nebze zayıf ama korkulacak kadar değil, siz yay modifiyesiyle gelişme sağlamışsınız. dip not olarak, objektif bakılırsa bir konuda da fluence eleştirilebilinir; ilgili olanlar bilirler fluence ncap çarpışma testinde 4 yıldız aldı. buda kamuyla paylaşılan bir bilgidir.

rakiplerine göre üstün olduğu noktalarıda dile getirdiniz.

sonuç olarak memnun bir şekilde fluence'le yoluma devam ediyorum:)

yakında toyota 1.6 dizel motoru kullanacak ama kendisi üretmiyor bmw'den aldı
 
ALLAH Denemeyi Nasip Etmesin Boşverin , Madem Dörtlülere Meraklisiniz Araç Dururken Açin Çikin Karşidan Bakin Arkadaş Ne Gereği Var 60 70 le Gideerken Frenlemeye hehe hehe
 
Geri
Üst