Acil Start&Stop ve Ön Aks Sesi Problem Önerileri

bannedone

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Nis 2014
Mesajlar
16
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar merhaba,tanıtım sayfasında kendimi tanıtmaya çalıştım .Bundan sonra forumu aktif olarak kullanmaya ve takip etmeye çalışacağım.Benim 0,9 Icon ile bi takım problemlerim var,yorum yapar ve çözüm önerileri sunarsanız çok teşekkür ederim
  1. Aracım tam birinci yılında 14.500 km'ye ulaşmış olmasına rağmen şehir içi tüketimi 6,4-6,3 lt/100 km tüketimin altına henüz inmedi.Olabildiğine agresif hareketlerden kaçınıyor ve Reducing Fuel Consumption(http://www.renault.com/en/innovation/eco-technologies/pages/reduire-la-consommation.aspx)(Yakıt tüketimini azaltma) guide'ı takip etmeye,bu doğrultuda araç kullanmaya çalışıyorum.Sizce tüketim rakamları normal midir? Değilse sorun ne olabilir
  2. Start&Stop fonksiyonuyla ilgili problemleri oldu bir kaç defa.İlk servise gittiğimde saçma sapan bi açıklamayla "anca bu kadar olur" mesajı vererek geçiştirdiler.Sinirle şehirdeki diğer servis sağlayıcısına gittim ve henüz 4 aylık akümün arızalı oldugunu söylediler.Garanti kapsamında yeni bir akü sipariş ettiler ve gelmesi 5 ay sürdü.Tabi ben bu arada fransa dahil heryeri ayağa kaldırdım.Yeni akü geldikten sonra 2 ay kadar sorunsuz çalıştı ama son 6 aydır hala Start&Stop sorunları yaşıyorum.Bazen S&S aktif olunca(stop yapınca) motor stopu oluyor ve yeşil yanınca arkadan yediğin kornanın haddini tutamıyorsun.Bu hatayı haftada 3-4 defa çekiyorum.Bazen sabah ilk ışıkta S&S aktif oluyor,bazen o gün 40 km yolculuk yapsam bile olmuyor.Bi ışıkta S&S aktif olurken bir snrakinde olmuyor,sonra bi sonrakinde tekrar aktifleşiyor.Çalışmadığı Her defa da da Otomatik Stop Mümkün Değil Uyarısı veriyor.Bu Konuyla ilgili Problem Yaşayan vermıdır.Ne yapmalıyım ?
  3. Soğuk havalarda yani özellikle kış aylarında Tüm gün boyunca kasis gibi engellerden yavaş dahi olsa geçerken duyduğum ses artık korkmama sebep olmaya başladı.Gün geçtikçe Sebebini bilmediğim bu ses bir çığlığa dönüşüyor,bu neden oluyor,servis bu sesi nasıl giderecektir.
  4. Son Sorum ise 20000/1 Yıl bakım masrafının ne kadar olacağı ile ilgili,Bakım Standart değilmidir,bakımda her araç için aynı parçalar yenilenmez mi,bu bakım bize kaça patlar acaba.

Sabırla okuduğunuz ve Cevap verdiğiniz için çok teşekkür ederim.Güvenli ve Eğlenceli Sürüşler Diliyorum

Bekir Numan ÇELİK
bekirnumancelik@gmail.com
 
Arkadaşlar merhaba,tanıtım sayfasında kendimi tanıtmaya çalıştım .Bundan sonra forumu aktif olarak kullanmaya ve takip etmeye çalışacağım.Benim 0,9 Icon ile bi takım problemlerim var,yorum yapar ve çözüm önerileri sunarsanız çok teşekkür ederim
  1. Aracım tam birinci yılında 14.500 km'ye ulaşmış olmasına rağmen şehir içi tüketimi 6,4-6,3 lt/100 km tüketimin altına henüz inmedi.Olabildiğine agresif hareketlerden kaçınıyor ve Reducing Fuel Consumption(http://www.renault.com/en/innovation/eco-technologies/pages/reduire-la-consommation.aspx)(Yakıt tüketimini azaltma) guide'ı takip etmeye,bu doğrultuda araç kullanmaya çalışıyorum.Sizce tüketim rakamları normal midir? Değilse sorun ne olabilir
  2. Start&Stop fonksiyonuyla ilgili problemleri oldu bir kaç defa.İlk servise gittiğimde saçma sapan bi açıklamayla "anca bu kadar olur" mesajı vererek geçiştirdiler.Sinirle şehirdeki diğer servis sağlayıcısına gittim ve henüz 4 aylık akümün arızalı oldugunu söylediler.Garanti kapsamında yeni bir akü sipariş ettiler ve gelmesi 5 ay sürdü.Tabi ben bu arada fransa dahil heryeri ayağa kaldırdım.Yeni akü geldikten sonra 2 ay kadar sorunsuz çalıştı ama son 6 aydır hala Start&Stop sorunları yaşıyorum.Bazen S&S aktif olunca(stop yapınca) motor stopu oluyor ve yeşil yanınca arkadan yediğin kornanın haddini tutamıyorsun.Bu hatayı haftada 3-4 defa çekiyorum.Bazen sabah ilk ışıkta S&S aktif oluyor,bazen o gün 40 km yolculuk yapsam bile olmuyor.Bi ışıkta S&S aktif olurken bir snrakinde olmuyor,sonra bi sonrakinde tekrar aktifleşiyor.Çalışmadığı Her defa da da Otomatik Stop Mümkün Değil Uyarısı veriyor.Bu Konuyla ilgili Problem Yaşayan vermıdır.Ne yapmalıyım ?
  3. Soğuk havalarda yani özellikle kış aylarında Tüm gün boyunca kasis gibi engellerden yavaş dahi olsa geçerken duyduğum ses artık korkmama sebep olmaya başladı.Gün geçtikçe Sebebini bilmediğim bu ses bir çığlığa dönüşüyor,bu neden oluyor,servis bu sesi nasıl giderecektir.
  4. Son Sorum ise 20000/1 Yıl bakım masrafının ne kadar olacağı ile ilgili,Bakım Standart değilmidir,bakımda her araç için aynı parçalar yenilenmez mi,bu bakım bize kaça patlar acaba.

Sabırla okuduğunuz ve Cevap verdiğiniz için çok teşekkür ederim.Güvenli ve Eğlenceli Sürüşler Diliyorum

Bekir Numan ÇELİK
bekirnumancelik@gmail.com


iyi günler :)
yakıt konusunda gercekten ciddi bi sıkıntın var. servisle filan uğraşma sakın.renaultta mail at,derdini güzelce anlat. onlar mutlaka sana dönüş yapar.
ön taraftan gelen ses bütün clio4lerde mevcut. servis garantiden ücretsiz olarak değiştiriyor. aracın viraj denge pabuçlarından geliyor o ses.pabuçlar yağ özelliğini yetirdiği için yapıyor. servis yenisi ile değiştiriyor. mutlaka değiştir. tatlı canını üzme :)
start-stop olayına gelince. çalışma prensbi ile bi sıkıntı oldugunu düşünmüyorum.aracın o anki hızını baza alarak dur kalk işlemini gerçekleştiriyor. ben ışıklarda 1 dk bekleceğim zaman kullanıyorum.daha iyi oluyor. sürekli startstop yapmak pek mantıklı gelmiyor.
araç yıllık bakımı olarak duydugum fiyatlar 300-450 arası olabilir. servislere göre fiyatlar değişiyor. araştırmanda fayda var.
saygılar,iyi günler :)
 
Öncelikle cevap verdiğiniz için teşekkür ederim.
Yakıt konusunda vahim bi durumda olduğumu düşünüyordum ama,aracımı 2 saat önce servise,üstteki problemleride not ederek teslim ederken,servisde olan bi kaç 0,9 motorun yakıt performansına baktım.Rakamlar 6,9-7,2-9,1 / 100 km.
Bu durumda ben baya iyi bi noktadayım diye düşündüm ama yinede size,maisle iletişim kurmam gerektiği konusunda katılıyorum.
Start/stop konusunda ne yazık ki sizinle aynı fikirde değilim.S&S teknolojisinin motoru durdura ve tekrar ateşleyen mekanizması,normal marş mekanizmasından oldukça farklı.Dolayısıyla 1 dk veya 1 dk kısa bekleme süreleri olarak ayrım yapmaksızın bu fonksiyon kullanılmalı bence.Şüphesiz beklenecek süre 3-4 sn ise ayağı debriyajdan kaldırmak daha fazla yorucu oluyo :)
Fakat,kısa yada uzun bütün beklemelerde start-Stop fonksiyonu kullanılmalı.Nitekim S&S fonksiyonun yapacağı yakıt tasarrufu garanti süresi içerisinde,donanım masrafını ( yaklaşık olarak 1000 TL ) civarında amorti etmesi gerekiyor diye düşünüyorum.Aksi takdirde hiçbr fonksiyonu yok,gereksiz bir masraf olacaktır.
 
Öncelikle cevap verdiğiniz için teşekkür ederim.
Yakıt konusunda vahim bi durumda olduğumu düşünüyordum ama,aracımı 2 saat önce servise,üstteki problemleride not ederek teslim ederken,servisde olan bi kaç 0,9 motorun yakıt performansına baktım.Rakamlar 6,9-7,2-9,1 / 100 km.
Bu durumda ben baya iyi bi noktadayım diye düşündüm ama yinede size,maisle iletişim kurmam gerektiği konusunda katılıyorum.
Start/stop konusunda ne yazık ki sizinle aynı fikirde değilim.S&S teknolojisinin motoru durdura ve tekrar ateşleyen mekanizması,normal marş mekanizmasından oldukça farklı.Dolayısıyla 1 dk veya 1 dk kısa bekleme süreleri olarak ayrım yapmaksızın bu fonksiyon kullanılmalı bence.Şüphesiz beklenecek süre 3-4 sn ise ayağı debriyajdan kaldırmak daha fazla yorucu oluyo :)

rica ederim.bu sitede biribirimize yardımcı olmak için varız,elimden geldeğince,test ettiklerim kadarıyla yardımcı oluyorum herkese :)
Fakat,kısa yada uzun bütün beklemelerde start-Stop fonksiyonu kullanılmalı.Nitekim S&S fonksiyonun yapacağı yakıt tasarrufu garanti süresi içerisinde,donanım masrafını ( yaklaşık olarak 1000 TL ) civarında amorti etmesi gerekiyor diye düşünüyorum.Aksi takdirde hiçbr fonksiyonu yok,gereksiz bir masraf olacaktır.

start&stop olayı düz vites arabalarda pek mantıklı değil,uygun bulmuyorum. en uygun kullanımı otomatik vitestir. daha önce yeni kasa passat kullanıyodum,otomatik vitesti ve startstop çok rahat oluyordu. zaten startstop son zmanlarda piyasaya çıkan bi özellik. keşke tercihinizi 1.5dizelden yana kullansaydınız. 0900cc motor aracı ilk almadan önce sizde acaba? gibi düşünceler oluşturmuştur mutlaka. sonuçta o arabaya bi para ödediniz ve tüketici olarak haklarınızı arayın. startstop olayından bi amorti filan beklemeyin bence.pek o kadar etki göstermez,şahsi görüşüm :) siz amorti ettiğini düşünürseniz eğer,normal yakıt tüketiminden o parayı sizden alıyor dediğinize göre :) bikaç farklı servise gitmeyi deneyin,servisler arasında çok büyük farklar var çünkü.iyi günler dilerim :)
 
yakıt çok değil hatta ideal. katalog değeri 5,6 gerçek kullanımda bunun üstüne 1-1,5 lt eklenmesi normaldir (şehir içi 7 bile normal sayılır)

bence s&s sıkıntısı araç aksamından kaynaklanıyor. iki sıfır akü takılmış verim alınamamış bence akü şarj sisteminde de sıkıntı olabilir. bilgisayara bağlatıp arıza kodu araştırılmalı, çalışır çalışmaz halde akü ölçümü yapılmalı

kasiste gelen ses servise gidip denge çubuğu lastikleri değişimi isteyin (şasi numarasından direksiyon kutusu değişimi gerekip gerekmediğini de sorun)

ilk yıl bakım fiyatı için yaptıran arkadaşlar fiyat bilgisi verecektir. bir kaç servis arayıp fiyat araştırması yapabilirsiniz

konu dışı ama s&s işine alışamadım, benim araçta yok olsaydı bile sürekli OFF konuma alırdım:)
 
Arkadaşlar merhaba,tanıtım sayfasında kendimi tanıtmaya çalıştım .Bundan sonra forumu aktif olarak kullanmaya ve takip etmeye çalışacağım.Benim 0,9 Icon ile bi takım problemlerim var,yorum yapar ve çözüm önerileri sunarsanız çok teşekkür ederim
  1. Aracım tam birinci yılında 14.500 km'ye ulaşmış olmasına rağmen şehir içi tüketimi 6,4-6,3 lt/100 km tüketimin altına henüz inmedi.Olabildiğine agresif hareketlerden kaçınıyor ve ...
  2. Start&Stop fonksiyonuyla ilgili problemleri oldu bir kaç defa.İlk servise gittiğimde saçma sapan bi açıklamayla "anca bu kadar olur" mesajı vererek geçiştirdiler.Sinirle şehirdeki diğer servis sağlayıcısına gittim ve ...
  3. Soğuk havalarda yani özellikle kış aylarında Tüm gün boyunca kasis gibi engellerden yavaş dahi olsa geçerken duyduğum ses ...
  4. Son Sorum ise 20000/1 Yıl bakım masrafının ne kadar olacağı ile ilgili,Bakım Standart değilmidir,bakımda her araç için aynı parçalar yenilenmez mi,bu bakım bize kaça patlar acaba.

1) Yakıt bence ideal noktada benim aynı araç ile ortalamam 5,8 civarında. Sizin hangi şehirde ikamet ettiğinizi bilmiyorum ama ben trafiğin nispeten daha az ve sakin olduğu Kütahya'da ikamet ettiğim için olabilir. Küçük tüyolar vermek gerekirse örneğin ışıkta beklerken sağ şeride yanaşıyorum ki kalkışta sakin hareket ettiğim için, gaza hızlı yüklenmediğim için arka tarafı meşgul etmeyeyim. Ayrıca şehir içinde dahi hız sabitleyiciyi kullanıyorum.
2) Stop-Start mekanizmasında yaşadığınız problem teknik bir konu bence hoşlanmasak da servis ile halledilebilir bir konu.
3) Kasislerdeki ses forumdaki herkesin malumu. Direksiyon kutusu, viraj demir lastiği gibi parçalardan olabilir. Bagaj kapağından da geliyor kimisinden. Hepsini servis hallediyor. Canınız sıkılmasın.
4) Bakım konusu farklılık gösterebiliyor maalesef. Ben yaptırmadığım için cevap veremeyeceğim.
 
Arkadaşlar bakıma verdim ve tesli aldım aracımı.Yaklaşık olarak 420 civarı bişey tutcaktır dediler.Bende daha önce bir yıl bakımına değilde,bir yıldan daha önce 20000 bakımına gitmiş bir dizel Clio4 ün bakım masrafının 330 olduğunu öğrendim.Yok efenim fiyatlar güncellendi,yok efenim parça değişim chart'ı değişti falan dediler ama,polen filtresini değiştirmeden 330 verdim.Hala çok fazla geliyor bana ama,bi kaç farklı şehirden sordum telefonla,400 altı kimse fiyat vermedi.Velhasılı bakım mevzusunu hallettik.S&S konusuna gelirsek,ben buradaki herkesden daha farklı düşünüyorum sanırım,yaşadığım şehirle alakalı olabilir.Elbetteki Trafik yoğunluğuna göre alacağın verim değişir,sanırım bu sebeple s&s çalışsında çalışsın diye ısrar edip duruyorum.Gaziantepde ikamet ediyorum ve hafif raylı toplu taşıma saçmalığı (tramvay) şehir trafiğini rezil ediyor gerçekten.Senede 15000 km,günde ortalama 40 km demektir.Hergün ortalama olarak 30 kırmızı ışıkta duruyorum.30 sn ortalama süre(dur-kalk faktörü ve gün içi trafik yoğunluğuna göre 90sn bulan kırmızı ışıklarıda etken faktör olarak gözetirsek) ile yaklaşık oarak 15 dk kadar ışıklarda bekleme süresine ulaşıyorum.Benzinli bir aracın rölanti anında saatte 0,6-0,8 Lt/Saat miktarında yakıt tükettiğini varsayarsak, buda hergün 0,175 lt benzin sarfiyatı demek.Ayda (0,175*30) 5,25 lt,senede ise 63 Lt benzin demek oluyor.Detaylı hesabımı benzinin skmsonik zam performansında arındırıp hep 5 lira olacak ve kalacakmış gibi düşünürsem,(63*5) 315 tl demek oluyor.Öyle saıyorum ki,start&stop özelliği bana hersene bi senelik bakım hediye etmeli,zira adam gibiçalışırsa,sağladığı yakıt tasarrufu takriben bakım'a denk geliyor.

Saygı ve Selamlarımla
 
Stop Start sorunu üretim asından kaynaklanıyor. Araç yoğun trafikte stoptan starta geçmiyor. 3-4 kere servise gittim. Anlamamazlıktan geliyorlar. Yalandan bir kaç tur atıp, fişe filan takıp bir sorun deyip gönderiyorlar. Son gittiğimde ön akslardaki sorunu kabul edip değiştireceklerini söylediler. Stop Start için ise en iki gün servise bırakmam gerektiğini söylediler. Bence S&S sorunu üretim hatası ve ısrarcı olmak gerekiyor.

10.000 bakımını 350 TL ye yaptırdım. Ortalama tüketim 6,3 - 6,5 arası

Selamlar
Önder
 
Merhaba
Bence Stop & Start sorunu üretim hatasından kaynaklanıyor. Araç yoğun trafikte stoptan starta geçmiyor. 3-4 kere servise gittim. Anlamamazlıktan geliyorlar. Yalandan bir kaç tur atıp, fişe filan takıp bir sorun yok deyip gönderiyorlar. Son gittiğimde ön akslardaki sorunu kabul edip değiştireceklerini söylediler. Stop & Start için ise en iki gün servise bırakmam gerektiğini söylediler. Bence S&S sorunu üretim hatası ve ısrarcı olmak gerekiyor.

10.000 bakımını 350 TL ye yaptırdım. Ortalama tüketim 6,3 - 6,5 arası

Selamlar
Önder
 
Geri
Üst