Açı Kaydırıcı

MeganeSever

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2017
Mesajlar
220
Tepkime puanı
1
Puanları
16
Merhabalar. Merak ettiğim bir soru dolanıyordu kafamda, bende biraz bilgi alayım dedim :D. Renault 1.6 16v atmosferik motorlarında bulunan ''Açı Kaydırıcı'' isimli parça ne işe yarar, işlevi nedir?
 
Merhabalar. Merak ettiğim bir soru dolanıyordu kafamda, bende biraz bilgi alayım dedim :D. Renault 1.6 16v atmosferik motorlarında bulunan ''Açı Kaydırıcı'' isimli parça ne işe yarar, işlevi nedir?
Araçtan yüksek devirlerde daha fazla verim alınmasını dolayısıyla daha fazla performans alınmasına vesile olur.ekzantrik mili yani kam mili açı kaydırıcı sayesinde dereceli ekzantrik görevi görür dolayısıyla subabların emme ve egzoz süresini uzatarak birim zamanda silindirlere daha çok yakıt girmesini sağlar. Bu sayede daha fazla yanma elde edilir ve daha çok güç üretilir.

MX4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Araçtan yüksek devirlerde daha fazla verim alınmasını dolayısıyla daha fazla performans alınmasına vesile olur.ekzantrik mili yani kam mili açı kaydırıcı sayesinde dereceli ekzantrik görevi görür dolayısıyla subabların emme ve egzoz süresini uzatarak birim zamanda silindirlere daha çok yakıt girmesini sağlar. Bu sayede daha fazla yanma elde edilir ve daha çok güç üretilir.

MX4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Sadece aracın emme avansını değiştirir, egzoz ile açı kaydırıcının alakası yoktur ;)
 
Sadece aracın emme avansını değiştirir, egzoz ile açı kaydırıcının alakası yoktur ;)
açı kaydırıcı hakkında teorik ve teknik bilginiz varsa kaynak paylaşırsanız bizde bilgi sahibi olmak isteriz. Sonuç olarak ekzantrik mili yekpare bir yapıda , ekzantrik milinin performans artışı almak için derecesi değişiyorsa tüm supaplar üzerinde etki göstermesi gerekir. dereceli ekzantriğin neticesinde silindire daha fazla yakıt hava karışımı giriyorsa o yanmış atık gazın hacmide artış gösterir .daha hızlı ve stabil şekilde egzoz supaplarıyla dışarı atılması gerekir. Aksi halde , performansı düşürecektir. Söylediğinize göre daha fazla yakıt hava karışımı silindirlere giriyor fakat atık gazın tahliyesi konusunda egzoz supapları hiç bir değişim göstermeden atık gazı tahliye ediyor. ekzantrik mili emme supaplarının açılıp kapanmasını komuta ediyorsa aynı şekilde egzoz supaplarınıda komuta etmesi gerekir.

MX4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
https://youtu.be/HoOYmFKssI0


LG-K430 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst