5 Kez termostat değiştirdim (5.orjinal) hararet seyir halinde 2. çizgiyi geçmiyor

Yok hocam ilk 3 ü aynı usta sonraki ikisi farklı yani iki ayrı ustaya değiştirttim kapak ile beraber termostat değişti komple herşeyiyle değişmedi tabi (89 luk), ısı sensörünü de kendim taktım zaten basit bir parça orjinal aldım yine onuda,
LPG beyni alev gibi onda bi sorun yok el değmiyor zaten lpg bağlantı hortumlarında T lerde ufak antifiriz kaçağı var ama öyle aman aman değil oda sadece birisinde, yedek su deposu hortumlarında vs kaçak görünmüyor elle de kontrol ederim her binişimde ıslaklık vs yok, fan da açıyor kesinlikle onlarda sorun yok, ama sorunu bulamıyorum bir türlü ustalarda her şeyi yapmışsın diyor ama bir yerde basit bir hata var bence ama ne
Merhaba, scenicler güzel araçlardır hayırlı olsun.:eyv Birkaç soruya cevap alabilirsek inşallah çözeriz.

5 Termostatıda aynı ustaya mı değiştirttiniz?

Taktırdığınız termostat kaçlık 89C luk mu?

LPG Beyni ısınıyor mu ?

LPG bağlantısında hortumların T bağlantıları kontrol edildi mi?

Yedek su deposu hortumları kontrol edildi mi?

Aracınız fan açıyor mu?
 
Acaba bu sorun termostat yuvasından yapabilirmi? kapak değişti ama yuva değişmedi üzerinde ısı sensörü olan parça. Geriye içi açılmadık bi o kaldı çünkü. Contası yıpranmıştır diyenler var, aracıma yeni antifiriz koydurdum komple ama her değişimde kahverengi çamur gibi renk alıyor yeni antifiriz. Bir forumda conta yıprandıysa suya yağ karışıyordur diyor bunun bir etkisi olabilirmi ???
 
Sanırım bu konuda bilgi sahibi kimse yok
 
son olarak bu sorun hakkında yeni şüphelerim oluştu şöyleki; aracımın termostatında sorun olmadığına kanaat getirdim ancak sorun 2 farklı yerden kaynaklanıyor gibi 1. si kalorifer peteği ya tıkalı yada baya dolu olduğu için geç ısıtıyor bunun sonucu araç içerisi uzun süre ısınmıyor ayrıca buna ek olarak hararet müşürünün kablolarında da sorun olduğunu düşünüyorum hararetin dalgalanmasınıda buna bağlamaya başladım çünki orjinal fan müşürü ve orjinal termostat taktırdım aracıma ama kablolara bakmadım kablo arızasını nasıl tespit ederim en kolay yoldan
 
Fatihcelebi 18 merhaba,
Araçla baya uğraşmışsınız ama sanırım hala bi sonuç alamadınız.

Benim aracım megane 1.9 dti benim aracımda da aynı hatayı veriyor. Bende anlam veremiyordum ustalara soruyorum geç ısınıyordur erken fan açıyordur diye cevaplar alıyordum. yazınızı okuyunca benim gibi biri varmış demek dedim.

Aracımla ağustos sıcağında İzmirden Muğlaya gittim. Hararet 2 çubuğun üstüne çıkmadı. Anlam veremiyordum.

Hatayı çözümlediğinizde buradan paylaşır mısınız


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
araca gösterge testi yapın. acaba göstergemi bozuk? yoksa müşürmü?
müşürü değiştirdim diyorsunuz.belki gösterge bozuk. takılı kalıyor olabilir.
su bağlantıları araç çalıştıktan itibaren biran önce kalorifer peteğini ısıtmak için termostata motordan su gider. biri direk kalorifer peteğine gider ordan tekrar motora döner. diğeri ise termostat ile kapalıdır. araç 90 dereceye geldiğinde daha fazla ısınmaması için termostat açılır ve radyatöre geçişe izin verir.
aracın 90 dereceye kadar termostattan radyatöre giden hortumun ısınmaması, 90 dereceden sonra ısınması gerekir. lpg beyninin ateş gibi olması normal. çünkü radyatör değil motordan direk su gider yani soğumamış su.

radyatöre giden hortumun durumu hakkında bilgi verirseniz tekrar yorumlarız
 
Hocam açıkcası daha önce de dediğim gibi 5 termostat (5. orjinal mais) 1 de ısı müşürü değiştirdim (orjinal mais) aracı ilk çalıştırdığımda termostatın iki tarafı da bir taraf ılık diğer taraf daha sıcak oluyor ustalara sordum normal böyle olur tam soğuk olmaz diyor göstergede sorun yok test ettim ki zaten aracı sıkıştırırsam yokuş yukarı gayet yukarı çıkıyor hatta bazen duruma göre orta çizgiyi de geçiyor, artık bende akışına bıraktım sadece tek şüphe kaldı devirdaim dan olabilirmi diye düşünüyorum ama oda tam mantığıma yatmıyor en son ya aracı satıcam kökten kurtulacam yada böyle kullanmaya alıştıracağım ayrıca ısı müşürünün kablolarını kendi yaptığım kontrol kalemi ile test ettiğimde bir uçta şase ışığı yanıyor diğer iki uçta hiç ışık yanmıyor normal mi bilmiyorum onuda ama çalışıyor müşür
 
İnşallah hocam çözdüğüm anda yazıcam
Fatihcelebi 18 merhaba,
Araçla baya uğraşmışsınız ama sanırım hala bi sonuç alamadınız.

Benim aracım megane 1.9 dti benim aracımda da aynı hatayı veriyor. Bende anlam veremiyordum ustalara soruyorum geç ısınıyordur erken fan açıyordur diye cevaplar alıyordum. yazınızı okuyunca benim gibi biri varmış demek dedim.

Aracımla ağustos sıcağında İzmirden Muğlaya gittim. Hararet 2 çubuğun üstüne çıkmadı. Anlam veremiyordum.

Hatayı çözümlediğinizde buradan paylaşır mısınız


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
durum anlattığım gibi hocam alıntı yapmayı unuttum
araca gösterge testi yapın. acaba göstergemi bozuk? yoksa müşürmü?
müşürü değiştirdim diyorsunuz.belki gösterge bozuk. takılı kalıyor olabilir.
su bağlantıları araç çalıştıktan itibaren biran önce kalorifer peteğini ısıtmak için termostata motordan su gider. biri direk kalorifer peteğine gider ordan tekrar motora döner. diğeri ise termostat ile kapalıdır. araç 90 dereceye geldiğinde daha fazla ısınmaması için termostat açılır ve radyatöre geçişe izin verir.
aracın 90 dereceye kadar termostattan radyatöre giden hortumun ısınmaması, 90 dereceden sonra ısınması gerekir. lpg beyninin ateş gibi olması normal. çünkü radyatör değil motordan direk su gider yani soğumamış su.

radyatöre giden hortumun durumu hakkında bilgi verirseniz tekrar yorumlarız
 
Geri
Üst