1. EDC şanzımanda N ye almanın çok mantığı yok.
eğer her durduğumuzda N'ye alıp vitesle oynayacaksak neden adı otomatik? gerenk yok.araç D'de tamamen stabilken zaten kavrama boşa çıkıyor tekrar N'ye almak yersiz.
2. düz viteslerde özellikle aracınızı sürüş ve/veya bekleme modunda sol ayağımızı(tabi sağ ayak için de geçerliqw) debriyaj üzerinde tutmuyoruz. yoksa rulman bozulur ses yapar daha sonrası ciddi hasarlar verir vb.
3. yokuşlarda durk kalk yaparken yarım debriyaj kullanmıyoruz.çok elzem ise el freniyle kalkmak koruyacaktır balatayı.özellikle araç geri kaçmasın diye yarım debriyaj yapmak 1 numaralı düşmanı balatanın.
4.Patinaj çekmek maksadıyla birden debriyajı bırakmak veya hızlı kalkmak balatayı öldürür.
5.kalkışta aşırı gaz vererek kalkmak zarar verir, kaçınmak lazım.
6. Boşta (N) aracın hareket etmesini engellemek gerekir uzun ömür için.....
vb...
Selim bey günaydın, yanlış anlamazsanız yazdığınıza cevaben muhalefet olarak değilde teknisyenlerden edindiğim bilgiyi paylaşarak kibarca düzeltmek istiyorum.
EDC şanzımanlar araç tamamen durmadığı sürece vede durması halinde bile frene belli bir baskı uygulanmadığı sürece asla boşa düşmezler.
Bir EDC araca binin el frenini indirin ve P moduna alın sonra bir frene sert bir yumuşakça basın ve emin olun şanzımanın kitlenmesini ve açmasını rahatça duyacaksınız.
işte bu durum aynen D 'dede geçerlidir siz 0 km/h da bile olsanız ve hatta ayağınız frende bile olsa uyguladığınız baskı yeteri kadar değilse şanzıman kilitlenden çıkıyor ve direk aracı ileri gitmesini istediğinizi düşünerek tam bir volan baskı balata kitlemesi yapmasada yarım debriyaj gibi belli bir baskı uyguluyor ve içindeki baskı yüzeyi zamanla aşınıyor.
bu söylediklerim 0 km/h içindi bunun birde trafikte 0 olmayan durumu vardır sonuç itibari ile ağır trafikte aslında dikkat ederseniz 0 km/h dan çok aslında 1 -3 yada 5 km/h da ilerliyorsunuz ve asıl problem burada.
siz düz vitesli bir araç ile bunu yapmak için naparsınız? gaz verir debriyajdan ayağınızı hafifçe çeker sonra araç momentum kazanınca ya debriyaja geri basarsınız yada vitesi boşa atarsınız aracın kendi kendine ilerlemesini sağlarsınız yoksa araç ya stop eder yada titrer titrer durur ve bu sırada baskı balataya fena halde zorlanma,aşınma olur.
işte maalesef EDC ve tüm çift kavramalı şanzımanlar için tehlike az önce söylediğim durumda başlıyor ve maalesef yapacak bir şey yok çünkü siz 1-3-5km/h ile EDC şanzımanda ilerlerken şanzıman tamamen kitleniyor ve baskı balataya muazzam bir zorlanma oluyor.
N'ye gelince yanlış anlamazsınız umarım ama onuda çok tehlikeli bir şekilde anlatmışsınız, EDC ve DSG'de araç ilerlerken ASLA ama asla N'ye alınmamalı bu şanzımanın birçok düzenini bozan gerçekten tehlikeli bile olabilecek bir durum, N aracı sadece emniyet amacıyla konulan bir pozisyondur mesela aracınızın aküsü bitti çekici geldi ve low bed e araç yükleneek ee haliyle D 'de yada P'De alamaz sadece o gibi anlar içindir N zaten EDC'nin kullanım kılavuzundada N'ye araç ilerlerken alınmamalı diyor.