2016 Renault Megane Sedan 1.5 dCi EDC Icon vs 2016 Renault Fluence 1.5 dCi EDC Icon

Megane 4 te camlar tek dokunusta acilip kapanabiliyor ve camlar sanroof acikken kapilari kitleme tusuna 2 kere bastinizmi otomatik hepsini kapatiyor ayrica camlarda ve sanroofta sikisma onleyici mekanizma var camlar kapanirken ters yonde baski uyguladiginizda camlar geri aciliyor bende de megane 3 vardi privilage full du yeni megane ile karsilastirma yaparsak bence daglar kadar fark var malzeme kalitesi ses yalitimi tokluk hissi 18 jantlarla kasisten geciyorum pek bir sarsinti hissetmiyorum ayrica stabilitesi daha iyi bircok ozelligin ustune koymuslar megane 3 ve fluence teki gibi arac ozelliklerinden calma yok ufak tefek birkac eksiklik var ama megane 3 teki gibi avrupa modellerle sadece kapilardaki parcalardaki farkliliklar ve fan kapaklarindaki parca calinmasi gibi bariz bir eksiklik gormedim ayrica ses sistemi megane 3 tede arkamiys ses sistemiydi megane 4 tede aynisi ama sanki megane 4 te daha akustik ses veriyor bunu kapilardaki kolonlari daha buyuk capli koymalari saglamis ama bence bose ses sistemi olmaliydi birde kulakcik vites olmaliydi ayrica megane 4 te kaput ve bagaj kapaklari amortisorlu megane 3 te kaput kapagi cubukla duruyordu megane 3 te muhendislik hatasida vardi silecekler kaputun altinda kaliyordu direk kaldirilamiyordu silecek koluna mudahale ile acisi ayarlanip oyle silecekleri kaldiriyorduk megane 4 te saklama gozleri bariz artmis ama torpidodaki sogutma mekanizmasi megane 4 te yok bu bir eksiklik megane 4 te sessizligi saglamak icin kaputtaki izolasyon sungeri megane 3 teki gibi calinmamis :) megane 4 te akustik cam teknolojisi kullanilmis camlar kalin ve dis ortamdan soyutlanmayi daha kolay sagliyor bunlarda benim eskiyle yeni megane arasindaki gordugum arti ve eksi degerlendirmeler
 
Son düzenleme:
Merhaba güzel bir test yapmışsınız. Benim şu anki aracım megane sedan icon edc opsiyon olarak sadece jant opsiyonu var. Bu araca 2011 megane 3 previlege araçtan geçtim. Fluence kullanmadım ama iç mekan olarak aynı sayılırlar. Çok fark olmadığını söylemişsiniz ama ben yeterince test edemediğinizi düşünüyorum. Öncelikle iç mekan olarak bahsedeyim megane 3 te ön konsolda dokunduğum her yer çıtır çıtır ses çıkarıyordu ve esniyordu. Bu araçta her şeyin altı dolu olduğunu hissediyorsunuz. Malzeme kalitesi baya bi yükselmiş. Koltuklar çok daha kaliteli. Göğüs kısmı yüksek konumlanmış göreceli bir kavramdır doğru ama orta konsol kesinlikle daha iyi olnuş. Arka tarafta bariz bir şekilde daha geniş ve arka kolrukların geriye doğru açılı yerleşimi sayesinde daha rahat. Ses yalıtımı megane 3 e göre çok daha iyi ama hb otomobiller sedanlara göre sesi daha fazla alır. Bence en büyük fark yol tutuşta. Megane 3'e göre yol tutuşu çok çok iyi. Diğer özellikleri söylemiyorum ama multi sense özellikle spor modda sadece dir3eksiyon sertliği derseniz haksızlık etmiş olursunuz. Spor modda araba tamamen farklı bir yüze bürünüyor. Direksiyon sertliğinden başka gaz tepkimleri ivmelenme ve vites geçişleri tamamen değişiyor. Megane 3'ü keyifle kullanıyordum ama megane 4 çok daha keyifli...
 
2016 fluence iconda da tek dokunuşla tüm camları açma ve kapama, kilit tuşuna 2 kez basınca cam kapama donanımı mevcut. Sıkışma algılayıcı da mevcut yani megane 4 ile bir fark yok. Artı fluence da arka çocuk kilidi de cam ile birlikte otm. devreye giriyor.

Birde fluence ile megane 3 farklı araçlar. İz mesafeleri, arka diz mesafesi, lastik ebadı, arka süspansiyon tasarımı vs.. bunlar tamamen farklı o yüzden megane 3 ile fluence aynı araç gibi düşünmek doğru olmaz.

Yol tutuş kısmına gelince kullanılan lastik ve jant çok etken. İcon fluence de 17 inch jant ve Conti Sport lastikler var. Ben oldukça memnunum yol tutuşundan.

Tabiki kısa süreli bir kullanım ile uzun süreli kullanım tecrübesi farklı olacaktır. Ben aracı değiştirmeye değermi gözüyle baktığımda düşüncelerimi dile getirdim.

Megane Sedan 4 genel olarak Fluence'den üstün bir araç bu net.
 
Son düzenleme:
clio 4 aracımda belli arızalar halen giderilmedi geçici megane 4 araca biniyorum ve açıkcası benim yorumum sizden biraz farklı olurdu.

Fluence eski anam babam usülü yumuşak süspansiyon ,evet yumuşak ama kesinlikle kaliteli ve kendinden emin değil.

megane ise tam aksine biraz daha sert ve çok çok daha kendinden emin süspansiyon anlamında.


direksion hissinde kastınız yol bilgi verme ise katılıyorum ama genel anlamda megane 4 şase olarak çok daha az yan rüzgardan vs etkileniyor asla aynı his diyeceğim 2 araç değiller megane 4 çok daha emin bir şekilde çizgisinde ilerliyor bence.


fluence zorlandığında arkadan ve zaman zaman 4 teker kayarken megane 4 kafadan önden kaymaya eğilimli.

yalıtım konusunda fluence ile arasında bencede muazzam bir fark yok ama bir nebzede olsa fark var.


maalesef megane 4 daha ergonomik olabilirdi fluence bu konuda kesinlikle 1 gömlek büyük ve geniş.

bunlar benim şahsi fikrim her iki aracıda uzun uzun kullanmış biri olarak.

bu arada edc şanzımanlarıda aynı değil farklı biri yağsız 6dct250 biri yağlı 6dct450 (talismanda kullanılan) megane 4 deki çok daha konforlu ve 1-2de sarsıntısız.
 
Geri
Üst