2015 Model Clio Sport Tourer 1.2 EDC Sorunları

mertdogan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Mar 2015
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
0
İyi günler. Aranıza henüz katılmadım fakat araştırma aşamasındayın. Ancak bütçeme uygun olduğu için 2015 Model Clio Sport Tourer 1.2 EDC satın almayı planlıyorum.

Fakat forum üzerindeki özellikle EDC Fluence ile sorun yaşandığını yazan birkaç başlık beni açıkçası ürküttü. Ben geliri yüksek bir kişi değilim; çok uzun yıllar sonunda yapmış olduğum birikimim ile ailemi taşıyacağım ve uzun süreli kullanabileceğim bir araç almayı planlıyorum. Bu araç bu yapıya uyuyor mu?

- Bu Clio modelindeki şanzımanın da aşırı sıkışık trafikte hava soğuk olsa dahi ısınma ve sizi 15-20 dakika kenara çekip bekletme özelliği var mı?
- Garanti süresi biter bitmez yakın kilometrelerde bana çok büyük masraf kalemleri çıkaracak arızalar yaşar mıyım?
- Bunun dışında sayabileceğimiz clio sport tourer'a has kilometre bazında ortaya çıkan çok ciddi kronik problemler mevcut mudur?

Dediğim gibi bu husus benim için çok ciddi bir handikap çünkü yıllarca biriktirdiğim alın terimi yatıracağım bir aracın böyle can sıkması benim için çok fazla dert oluşturacaktır.

Şimdiden ilginize teşekkür ederim.
 
Geçenlerde serviste edc şanzımanı sormuştum. Benim sorduğum araç megane edc şanzımanıydı. Ustalar pek tavsiye etmiyor. Şehir içi çok fazla ısınıyormuş. Çift baskı balata olduğundan biri sıyırdığında vitese géçmediği aracın hiç yürümediğini filan anlattı. Masrafınında bi okadar külfetli olduğunu söyledi. Hatta garantiden birinin aracının şanzımanın değiştiğini 7 ay sonra garanti bitiminde gene aynı arzayı verdiğini söyledi. Tabi bu şanzımanın çok kötü olduğu anlamına gelmez. Ama şikayetlerde gözle görülmeyecek kadar az değil gibi. Gene karar sizin.
 
Teşekkürler. Peki bu ısınma miktarının DSG ile arasında bir fark var mı
 
Dsg ile ilgili bir bilgim yok. Sürekli olarak Renault kullanıyoruz. Dediğim gibi çok öven görmedim hele sürekli km yapıyorsanız bence manuel tercih edin.
 
Araba sürmeyi seviyorsanız, söyle keyifli, keyifli vitesleri ata, ata yolculuk yapmanın keyifini çıkarın derim.:eyv
 
EDC son derece keyifli bir şanzıman, bizim Captur'da başarıyla çalışıyor henüz sıkıntı yaşamadık çok şükür...
 
Ben yaklasik 2 senedir megane hb edc kullaniyorum.. Cok memnunum ve sikinti cikarmadi.. Trafikte isinma problemi vs yasamadim, benim aracim dizel, benzinlide daha rahat kullanirsiniz.. Neticede tork daha az..

Ancak sunu soyleyebilirim, edc cok sorunlu bir sanziman degil, hele dsg yaninda..

Daha onceki aracim dsg idi, daha kararli oldugunu rahatlikla soyleyebilirim..
 
mekanikten anlayan adamın atacağı adım değil derim ben, çok düzgün bir prensibi olsa bugün dsg olsun,bizim şanzımanın üreticisi getrag olsun sıkıntıları telafi etmek için kuru şanzımanı bir kenara koyup yağlı sisteme geçmezlerdi.

anlaşmaları yeni ve taze olan birçok getrag vs şanzımanı yeni araçlarda artık yağlı sistem, dsg ise 2012de kuru şanzımanı tamamen bıraktı.

özetle kuru şanzıman olan bizdeki sistem çok sağlıklı olsaydı üreticiler bu yolda devam ederdi, birçok yayınevinde,webde gördüğünüz şikayetler olmaz, teknisyenler aman uzak dur demezlerdi.


şahsen bir edc sahibi olarak asla tavsiye etmiyorum, İstanbul ili dışındaysanız ve yoğun trafikle işiniz yok ise, size göre trafik maksimum 20dklık bir durum ise ve genelde akan şehiriçinde yada otobanda kullanıyorsanız ona diyeceğim yok o durumda gerçekten keyifli ve konforlu ve seri.


gel gelelim yoğun trafikte kullanıyorsanız baskı balatanın sıyırıp sıyırmayacağı bile değil soru, soru ne zaman sıyıracağı çünkü dediğim gibi mekanik prensipleri gereği trafiği ağır olan İstanbul,moskova vs gibi yerleri düşünmeden tasarlanılmış ve son derece hatalı bir tasarım.
 
Geri
Üst