2014 120.000 ağır bakım yapılanlar ve fiyatı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Nothing
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
ben de captur için triger değişimini sordum geçen gün 80bin de yapılıyormuş ve 1100 dediler. yaklaşık aynı şeyler değişir heralde sizin bu fiyat kampanya dahilinde mi? daha var 80 bine ama bi korku sardı araba şu anda 48 binde :D


Ben özel serviste yaptırdım ağır bakımı benim usta parçayı gidip kendi yetkili servisten alıp geliyor o yüzden pahalı oldu.
Bence hiç telaş yapmanıza gerek yok daha yarı olmuş çok zamanı var sizin değişimin, ayrıca 80000 fabrikanın minumum zamanı 90000 da yapılabilir ama şöyle de birşey var triger tamamen süpriz değişimi 20000 km geçmiş olan bir magena vardı kayışı değiştirdiler cam gibi duruyordu çatlak vs yoktu en ideali tam bakım zamanı geldiğinde değiştirmek.
 
Atladığınız bir şey var , baskı balata seti dediğiniz sadece baskı ve balatadan oluşmuyor.Bunun birde bilyası var.Diğer renault modellerinin aksine megane araçlarımızda hidrolik bilya var.Bu bilyanın fiyatı 150-200 lira arasında.Benim verdiğim set fiyatı budur.Set dediğimiz baskı-balata ve bilyadan oluşur.Şanzıman açılıpta sade baskı ve balatayı değiştirmek ileride extra masrafa sebep olur.
Aynı şekilde alternatör kayışını değişitirip devirdaim pompasını değiştirmemek ileride extra masrafa sebep olur.Triger değiştirip gergi bilyasını değiştirmemek triger değiştirmemekten daha kötü bir seneryodur.Verdiğiniz ilanlarda hep set adı geçiyor ama sadece ana ürünler var.
Mazot filtresi 40 lirayada var ,yalan yok bende ilk megane aldığımda bundan kullandım.ara ara ekranda ''enjeksiyon sorun var'' yazısını görünce ustama gittim ve daha kaliteli bir filtre taktı , fiyatı 120 lira falandı sanırım.Bir daha o yazıyı görmedim.
 
Bu arada baskı balata alırken dikkat etmek lazım.Özellikle Valeo markaya , antepte özellikle valeo nun sahtesini yapıyorlar , ustalar bile zor ayırıyor.Güvenilir bir satıcıdan almak lazım çünkü satıcı malı nereden aldığını bilir , dolayısı ile ne sattığını bilir.
 
Ben özel serviste yaptırdım ağır bakımı benim usta parçayı gidip kendi yetkili servisten alıp geliyor o yüzden pahalı oldu.
Bence hiç telaş yapmanıza gerek yok daha yarı olmuş çok zamanı var sizin değişimin, ayrıca 80000 fabrikanın minumum zamanı 90000 da yapılabilir ama şöyle de birşey var triger tamamen süpriz değişimi 20000 km geçmiş olan bir magena vardı kayışı değiştirdiler cam gibi duruyordu çatlak vs yoktu en ideali tam bakım zamanı geldiğinde değiştirmek.

ayda 4bin km yapınca hafif telaş oluşuyo :D inşAllah kampanyalardan birine denk gelir 80bin bakımı :D
 
Atladığınız bir şey var , baskı balata seti dediğiniz sadece baskı ve balatadan oluşmuyor.Bunun birde bilyası var.Diğer renault modellerinin aksine megane araçlarımızda hidrolik bilya var.Bu bilyanın fiyatı 150-200 lira arasında.Benim verdiğim set fiyatı budur.Set dediğimiz baskı-balata ve bilyadan oluşur.Şanzıman açılıpta sade baskı ve balatayı değiştirmek ileride extra masrafa sebep olur.
Aynı şekilde alternatör kayışını değişitirip devirdaim pompasını değiştirmemek ileride extra masrafa sebep olur.Triger değiştirip gergi bilyasını değiştirmemek triger değiştirmemekten daha kötü bir seneryodur.Verdiğiniz ilanlarda hep set adı geçiyor ama sadece ana ürünler var.
Mazot filtresi 40 lirayada var ,yalan yok bende ilk megane aldığımda bundan kullandım.ara ara ekranda ''enjeksiyon sorun var'' yazısını görünce ustama gittim ve daha kaliteli bir filtre taktı , fiyatı 120 lira falandı sanırım.Bir daha o yazıyı görmedim.


Debriyaj bilyası 100 tl mais

http://www.sahibinden.com/ilan/yede...ilyasi-clio-iii-mgn-ii-scn-ii-160617699/detay
 
O zaman 700 liraya hayırlı olsun diyelim.. iyi fiyat.
 
Parçaları herzaman kendiniz alın eğer dışarda yaptırcaksanız.yetkili serviste bile fiyat alan arkadaşlarda gördükki onlar bile birbirini tutmuyor. Usta parçayı ben alayım geleyim der gider adam tanıdığı anlaşmıştır ucuza alır size 100 tl pahalı söyler sizi kazıklar anlamazsınız bile.. Akşam gider payını alır parçacıdan bu tip şeyler yaşanıyor çünkü
 
Bu arada baskı balata alırken dikkat etmek lazım.Özellikle Valeo markaya , antepte özellikle valeo nun sahtesini yapıyorlar , ustalar bile zor ayırıyor.Güvenilir bir satıcıdan almak lazım çünkü satıcı malı nereden aldığını bilir , dolayısı ile ne sattığını bilir.

bir arkadaş dost olarak da görüştüğüm sanayi ustasının yorumunu eksiksiz aktarayım. parça satıcısının biri dükkanına gelip kullanılmış eski bujileri almak istemiş, napacaksın deyince spreyle iyice temizleyip, mm ayarı yapıp orjinal kutusuna koyup sıfır diye satacakmış....

parça alırken güvendik yerden almak en iyisi. malesef orjinalinden ayırt edilemeyen ürünler var
 
Debriyaj balatası zaten tek başına mais ise 250 tl , triger setide 120 tl olsa mais zaten 2 parça 400 e yakın tutuyor. Daha buna yağfiltresi, hava filtresi , polen filtresi , mazot filtresi, yağ , v kayışı , klima kayışı gergi bilYası,derken fiyat 700 e gelir hepsi mais olarak..

Merhabalar,
Değerli kardeşim valeo bütün parçalar, servisten değil renault orjinal parçacısından aldım ayrıca 3 firmayıda gezdim 30 lira oynadı arasında.
yetkili servis 2000 lira hesap çıkardı, ben 1100-1200 e işi bitirebiliyorum
Fiyatları tek tek yazacağım.
BUTUN PARCALAR VALEO ORJINALDIR.
TIGER SETI 100 TL
DEBRIAJ SETI 180 TL
DEBRIAJ SILINDIR 120 TL (GEREK GÖRÜLÜRSE DEGISIYOR GENELDE SORUN CIKMAZMIŞ SORUNLU OLDUGUNDA SES GELİRMİŞ)
DEVİRDAIM 100 TL
ALTARNATOR KAYIŞ 30 TL
ALT.GERGI 120 TL (GEREK GORULURSE)
ELF 10/40 YAG 73 TL
YAG FILTRESI 12 TL
H.FILTRESI 20 TL
MAZOT FILTRESI 45 TL

Selamlar
 
Ahmet bey merhaba ,

Yaptırıp yaptırmadığınızı tam anlayamadım , ancak yaptırmadıysanız bu debriyaj bilyasını değiştirin.Gerek görülürse falan diye bir şey yok.Ustanızın bunu hangi mantıkla söylediğini anlayamadım.Şimdi taktığınız baskı ve balata için,rakamları atıyorum 100 bin km yol yapacak.Şu an gerek görülmeyen bilya bu km yi sorunsuz yapabilecek mi? Benim şahsi fikrim yapamayacak .. E bir süre sonra bilya değişimi için gideceksiniz bilya fiyatının yanı sıra en az 150 lirada işçilik vereceksiniz.
Bu arada megane 2 lerin son dişlisi diğer dişlilerde biraz uzakta , bu yüzden debriyaja basıp bırakınca biraz ses gelir,Tabir etmek gerekirse son dişliyi yağlamak için fazladan efor sarfı oluyor şanzımanda.

Aynı şekilde alternatör kayışını ve devirdaimi değiştirip gergiyi değiştirmemek uzun vadede mutlaka başınızı ağrıtacaktır.

Şimdiden hayırlı olsun , selamlar ..


 
Geri
Üst