2010 RENAULT LAGUNA 3 EXECUTİVE yeni aracım bi kaç sorun

NacromantiA

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Haz 2011
Mesajlar
58
Tepkime puanı
0
Puanları
0
İYİ GÜNLER ARKADAŞLAR 2013 PASSAT ARACIMI SATIP 2010 MODEL LAGUNA 3 EXECUTİVE ALDIM 1.5 DCİ 110 BG ALDIM ARAÇ 100 BİN KM DE ORTALAMA YAKIT TÜKETİMİ 7.2 LT. GÖSTERİYOR VE MEVCUT 2004 MODEL MEGANE 2 1.6 16V ARACIMDA VAR YANİ BU MARKAYA YABANCI DEĞİLİM LAGUNA YI ALALI 3 GÜN OLUYOR DAHA TAM ALIŞABİLMİŞ DEĞİLİZ ARACA ARACI BİRAZ UYGUN FİYATA ALDIM AMA BAYA BİR BAKIM LAZIM YARDIMCI OLURSANIZ ÇOK İYİ OLUR;

1.ÖN CAM ÇATLAK
2.SAĞ DİKİZ AYNASI KIRIK
3.SOL DİKİZ AYNASININ KABI ÇOK FENA OYNUYOR VE SES YAPIYOR
ARABANIN İÇİ BEJ VE LEŞ DURUMDA KOLTUKLAR FİLAN BATMIŞ CAM TAVANIN PERDESİ SİYAH OLMUŞ NEREDEYSE BUNLARI AUTOKİNG GİBİ Bİ YERDE TEMİZLEMEK LAZIM
4.SUNROOF TAN ÇOK FENA TRİM SESİ GELİYOR ACİLEN BAKILMASI LAZIM
5. 4 LASTİK BİTMİŞ DURUMDA NEREDEYSE KABAK ÜZERİNDEKİ LASTİKLER 205/50 R17 ŞUAN AMA MARDİN'DE İKAMET EDİYORUM YOLLARIMIZ ÇOK KÖTÜ YENİ ALACAĞIM LASTİKLERİ 205/55 R17 DÜŞÜNÜYORUM Bİ SORUN OLURMU VE ÖNEREBİLECEĞİNİZ MARKALAR NELERDİR ?
6.
ARABAYI ALMAYA GİTTİĞİMİZDE SERVİSTE KONTROL ETTİRDİK SOL ÖN TEKER TAKOZUN DEĞİŞTİRİLMESİ LAZIM DEDİ SERVİS VE ARABANIN ALT TAKOZUNDA HAFİF ESNEME VAR DEDİ ve ARACI ALIP GELDİĞİMDE 150 KM YAKIN YOL YAPTIM ARACIN DİREKSİYONUNDA SORUN VAR GERÇEKTEN VİRAJI DÖNERKEN BİRDEN ARAÇ KENDİNİ SAĞA VEYA SOLA ATIYOR BU SORUN SERVİSİN DEDİĞİ TABLADANMI KAYNAKLANIYOR OLABİLİR YOKSA BAŞKA BİR SORUNLA KARŞI KARŞIYAMIYIZ ?
7.ALDIĞIM KİŞİ ARACIN BAKIMLARINI YENİ YAPTIRDIK DESEDE BEN GÜVENMİYORUM VE BÜTÜN FİLTRELERİNİ DEĞİŞTİRMEYİ DÜŞÜNÜYORUM MOTOR YAĞI NE KOYMALIYIM 5W40 DÜŞÜNÜYORUM DOĞRUMU BU BİDE ŞANZIMAN YAĞI DİFRANSİYEL YAĞI FİLAN KOMPLE DEĞİŞTİRECEM HİDROLİKLER FİLAN BUNLARLA İLGİLİ NE ÖNERİRSİNİZ?
8.ÖN FARLAR GÜNEŞTEN SARARMIŞ İZLER OLUŞMUŞ NASIL TEMİZLENİR ?
9.ARACIN DİKİZ AYNA AYARLAMA TUŞLARI PARK FRENİ DÜĞMESİ FİLAN ÇOK ACAYİP SERT BUNLAR ORJİNALDEMİ BÖYLE YOKSA BU ARAÇTAMI SORUN VAR ? FELAKET SERT MESELA SOL DİKİZ AYNASINI AYARLİYACAM PARK EDECEM ARACI SAĞ DİKİZ AYNASINA ÇEVİRMEYE ÇALIŞIYORUM DÜĞMEYE ÖYLE BİR BASIYORUMKİ TAK DİYE SES ÇIKIYO DÜĞMEDEN BUNLAR MUHTEMELEN GİTMİŞTİR DEĞİŞTİRMEK GEREKİYO HERHALDE YOKSA BİR ÇARESİ VARMI ?
10.ARABANIN 4 TEKER BAKIMI YAPILACAK NE YAPILIR BU BAKIMDA ?
11.ARACA CARBON CLEAN YAPMAK İSTİYORUM ÖNERİYORMUSUNUZ ?
12.DEBRİYAJA BASTIĞIMDA HAFİFTEN PEDALDA TİTREME VAR BU SORUN NE OLABİLİR ?
13.ARAÇ 1.5 DCİ 110 BG DİZEL PARTİKÜL FİLTRESİ VARMIDIR VARSA NASIL TEMİZLENMELİDİR BU 3000 DD de 15 DK GİTME İŞİ NASIL OLUYOR ?
16.BİR KAÇ KİŞİ ARACIN DEPOSUNU TEMİZLETTİR İYİ MAZOT KULLANMAMIŞSA ESKİ KULLANICI SORUN ÇIKARABİLİR DEDİ BU İŞLEM DOĞRUMU ?
17.ARAÇ SİYAH RENK VE KÖTÜ DURUMDA PASTA CİLA FİLAN YAPILACAK NE ÖNEREBİLİRSİNİZ ?
18. SERVİSTE SORDUĞUMDA ARAÇ 3 YIL SERVİS BAKIMLI YANİ GARANTİ BİTİNE KADAR SERVİSTE YAPILMIŞ HERŞEYİ SON 2 YIL SERVİSE UĞRAMAMIŞ EN SON SERVİSTE GÖRÜNEN BAKIMI 2013 TE 45 BİN KM DE TRİGER KAYIŞI DEĞİŞMİŞ DEDİ SERVİS ARAÇ ŞUAN 100 BİN KM DE NE ZAMAN DEĞİŞTİRMEK GEREKİYO BU TRİGER KAYIŞI VEYA BAŞKA BİŞEYLERİN DEĞİŞMESİ LAZIMMI ?

ŞUAN AKLIMA GELENLER BUNLAR YARDIMLARINIZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER...

 
Kardeş hayırlı olsun. Çok merak ettim 2013 passatı satıp döküntü laguna almaya iten sebep maddiyat sıkıntısı mı? eğer maddiyatsa bu araba seni daha çok sıkıntıya sokar kanaatimce dökülmüş arabayla uğraşması çok zordur hele dökük laguna tam bir felaket.İçini kararttıysam özür dilerim ama yazıyı okuyunca çok üzüldüm yazmadan edemedim.
 
Aracı kaç tl ye aldınız?
 
hocam bende diyarbakırdayım arabayı mardinden aldıysan işin zor buradakiler eşek niyetine arabaya binip sonrada satıyorlar.allah yardımvın olsun.
 
Kardeş hayırlı olsun. Çok merak ettim 2013 passatı satıp döküntü laguna almaya iten sebep maddiyat sıkıntısı mı? eğer maddiyatsa bu araba seni daha çok sıkıntıya sokar kanaatimce dökülmüş arabayla uğraşması çok zordur hele dökük laguna tam bir felaket.İçini kararttıysam özür dilerim ama yazıyı okuyunca çok üzüldüm yazmadan edemedim.

CEVAP YAZDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM

PASSAT I SATMAMIN SEBEBİ ÖZEL OPSİYONLAYIP 6 AY BEKLEYİP ÇOK ÖZENEREK ALMIŞTIM VE 90 BİN TL NİN ÜSTÜNDE MAL OLMUŞTU AMA BEKLENTİLERİMİN ÇOK ALTINDA KALDI VE MARDİNİN YOLLARINDA DA KULLANAMIYORDUM ZATEN BİR ARABAYA O KADAR PARA BENCE BU YOLLARDA VERİLMEZ DİYİP SATTIM.

LAGUNA YA GELİNCE ARACI PİYASA FİYATINDAN BAYA AŞAĞIYA ALDIM BAYADIRDA ARAŞTIRIYORDUM LAGUNA 3 Ü BU FİYATA BU ARACI BULMUŞKEN DÜŞÜNMEDEN ALDIM

ARAÇTA SADECE SOL ÖN KAPI BOYALI BAŞKADA BİŞEY YOK SADECE 1050 TL HASAR KAYDI ÇIKIYO ARACIN ŞASE VE PLAKA SORGUSUNDAN BU YAZDIĞIM ŞEYLER 2. EL ARAÇ ALIMINDA GENELDE YAPILAN ŞEYLER YANİ 4 TEKER BAKIMI FİLTRELER YAĞ DEĞİŞİMİ FİLAN 2. EL ALINAN HER ARABADA YAPILIR ŞUANA KADAR ALDIĞIM ARAÇLARDADA GENELDE YAPTIM BU BAKIMLAR 1000 TL Yİ GENELDE GEÇMİYO AMA İNSANIN İÇİ RAHAT EDİYO ÇÜNKÜ ÖNCEKİ SAHİBİNİN NE ZAMAN BALATA DEĞİŞTİRDİĞİNİ NE ZAMAN YAĞ DEĞİŞTİRDİĞİNİ TAM OLARAK BİLEMEZSİN

HEM ARACI ALDIĞIMDA SERVİSE DETAYLI İNCELETTİK ARABAYI CİZREDEN ALDIM VE CİZREYİ BİLENLER BİLİR KAÇAK MAZOT UN GIRLA KULLANILDIĞI YERDİR BUNA RAĞMEN ARACIN ENJEKTÖRLERİNİ KONTROL ETTİK 4 ENJEKTÖR ENJEKTÖRLERİN BASTIĞI HAVALARI KONTROL ETTİK NE DENEDİK SIRASIYLA 18-18-16-17 DERECE HAVA BASTI BU ENJEKTÖRLER YANİ Bİ SIKINTI YOK SERVİS 12 DNE AŞŞA BASTILARMI DEĞİŞMELERİ GEREKİYO DEDİ VE ŞUANDA HİÇ Bİ PROBLEM YOK DEDİ

ŞUAN EN BÜYÜK PROBLEMİM ARACIN VİRAJLARDA SAĞA - SOLA ÇEKMESİ BU KONU BAŞIMI BİRAZ AĞRITA BİLİR DİREKSİYON POMPASI - KUTUSU FİLANDA ARIZALI OLABİLİR VEYA DAHA DÜŞÜK ROT MİLİ EĞRİLMİŞ FİLANDA OLABİLİR BU SORUN VAR ARAÇTA VE DEBRİYAJDA HAFİF TİTREME VAR BUDA BASKI BALATA OLABİLİR VELHASIL ARACI PİYASA FİYATINDAN AŞŞA ALDIĞIM İÇİN 4 LASTİK HARİÇ 2000-2500 TL CİVARI MASRAFI GÖZDEN ÇIKARMIŞ DURUMDAYIM YANİ LASTİKLERLE FİLANDA 4000 BİN E YAKIN MASRAF YAPACAZ GİBİ DURUYOR.

ŞUAN KAFAMI KURCALIYAN LASTİK EBATLARI ŞUANDA 205/50 R 17 AMA MARDİNİN YOLLARINA BİRAZ YANAĞI AZ KALIYO VE KONFOR DÜŞÜYO BUNU 205/55 R17 YAPARSAM DAHA İYİ OLUR DİYE DÜŞÜNÜYORUM LASTİĞİN YANAĞI BİRAZ DAHA GENİŞLER DAHA ETLİ OLUR KONFOR ARTAR AMA ARACA UYARMI DAVLUMBAZ A ÇARPARMI LASTİKLER
teşekkürler...
 
Son düzenleme:
hocam bende diyarbakırdayım arabayı mardinden aldıysan işin zor buradakiler eşek niyetine arabaya binip sonrada satıyorlar.allah yardımvın olsun.

MARDİN YİNE İYİ BU KONUDA BEN CİZREDEN ALDIM ONLARDA EŞŞEK KAVRAMI BİLE YOK ARACA HİÇ ÖNEM VERMİYOLAR ARACI ALDIĞIM KİŞİDE 2013 PASSAT TA VARDI ARABANIN İÇİ BEJ AMA BEJ OLDUĞUNA ZOR İNANILIR O HALDE YANİ :d
 
CEVAP YAZDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM

PASSAT I SATMAMIN SEBEBİ ÖZEL OPSİYONLAYIP 6 AY BEKLEYİP ÇOK ÖZENEREK ALMIŞTIM VE 90 BİN TL NİN ÜSTÜNDE MAL OLMUŞTU AMA BEKLENTİLERİMİN ÇOK ALTINDA KALDI VE MARDİNİN YOLLARINDA DA KULLANAMIYORDUM ZATEN BİR ARABAYA O KADAR PARA BENCE BU YOLLARDA VERİLMEZ DİYİP SATTIM.

LAGUNA YA GELİNCE ARACI PİYASA FİYATINDAN BAYA AŞAĞIYA ALDIM BAYADIRDA ARAŞTIRIYORDUM LAGUNA 3 Ü BU FİYATA BU ARACI BULMUŞKEN DÜŞÜNMEDEN ALDIM

ARAÇTA SADECE SOL ÖN KAPI BOYALI BAŞKADA BİŞEY YOK SADECE 1050 TL HASAR KAYDI ÇIKIYO ARACIN ŞASE VE PLAKA SORGUSUNDAN BU YAZDIĞIM ŞEYLER 2. EL ARAÇ ALIMINDA GENELDE YAPILAN ŞEYLER YANİ 4 TEKER BAKIMI FİLTRELER YAĞ DEĞİŞİMİ FİLAN 2. EL ALINAN HER ARABADA YAPILIR ŞUANA KADAR ALDIĞIM ARAÇLARDADA GENELDE YAPTIM BU BAKIMLAR 1000 TL Yİ GENELDE GEÇMİYO AMA İNSANIN İÇİ RAHAT EDİYO ÇÜNKÜ ÖNCEKİ SAHİBİNİN NE ZAMAN BALATA DEĞİŞTİRDİĞİNİ NE ZAMAN YAĞ DEĞİŞTİRDİĞİNİ TAM OLARAK BİLEMEZSİN

HEM ARACI ALDIĞIMDA SERVİSE DETAYLI İNCELETTİK ARABAYI CİZREDEN ALDIM VE CİZREYİ BİLENLER BİLİR KAÇAK MAZOT UN GIRLA KULLANILDIĞI YERDİR BUNA RAĞMEN ARACIN ENJEKTÖRLERİNİ KONTROL ETTİK 4 ENJEKTÖR ENJEKTÖRLERİN BASTIĞI HAVALARI KONTROL ETTİK NE DENEDİK SIRASIYLA 18-18-16-17 DERECE HAVA BASTI BU ENJEKTÖRLER YANİ Bİ SIKINTI YOK SERVİS 12 DNE AŞŞA BASTILARMI DEĞİŞMELERİ GEREKİYO DEDİ VE ŞUANDA HİÇ Bİ PROBLEM YOK DEDİ

ŞUAN EN BÜYÜK PROBLEMİM ARACIN VİRAJLARDA SAĞA - SOLA ÇEKMESİ BU KONU BAŞIMI BİRAZ AĞRITA BİLİR DİREKSİYON POMPASI - KUTUSU FİLANDA ARIZALI OLABİLİR VEYA DAHA DÜŞÜK ROT MİLİ EĞRİLMİŞ FİLANDA OLABİLİR BU SORUN VAR ARAÇTA VE DEBRİYAJDA HAFİF TİTREME VAR BUDA BASKI BALATA OLABİLİR VELHASIL ARACI PİYASA FİYATINDAN AŞŞA ALDIĞIM İÇİN 4 LASTİK HARİÇ 2000-2500 TL CİVARI MASRAFI GÖZDEN ÇIKARMIŞ DURUMDAYIM YANİ LASTİKLERLE FİLANDA 4000 BİN E YAKIN MASRAF YAPACAZ GİBİ DURUYOR.

ŞUAN KAFAMI KURCALIYAN LASTİK EBATLARI ŞUANDA 205/50 R 17 AMA MARDİNİN YOLLARINA BİRAZ YANAĞI AZ KALIYO VE KONFOR DÜŞÜYO BUNU 205/55 R17 YAPARSAM DAHA İYİ OLUR DİYE DÜŞÜNÜYORUM LASTİĞİN YANAĞI BİRAZ DAHA GENİŞLER DAHA ETLİ OLUR KONFOR ARTAR AMA ARACA UYARMI DAVLUMBAZ A ÇARPARMI LASTİKLER
teşekkürler...

Tekrardan Hayırlı olsun inşeallah. Aracın viraj sıkıntısını anlamak için önce lastikleri değiştirin çünkü bitikl lastikler dalma hissi veren sıkıntılar gösterebiliyor.55 yanak iyi olur sürtme olacağını sanmıyorum ama siz bir tane 55 yanak lastiği alıp tekerlere merkezleyip gözle lastikçiye kontrol ettirin direksiyonu sağ sol yapın ve deneyin hatta janta taktırıp sonra araca takıp durduğu yerde direksyionu sağ sol yaparak deneyin lastikçi bunu sorun etmeyecektir.Enjektör basınçları iyi olabilir ama kötü yakıt enjektör işemesi denen bir sorun oluşturabiliyor bu durum enjektörün mazotu kaçırması oluyor.Enjektör basıncı iyi olur ama tam kapanamadığı zaman yanma odasına mazot kaçırır bir e püskürtme sırası geldiğinde yakıt püskürtür ve fazla yakıt sebebiyle yüksek sıcaklık oluşur bu da zamanla yanma odasını tahrip eder subapları eritir v.s umarım bu basınç değerlerinin düzgün oluşuyla enjektör işemesi arasında bir alakasızlık yoktur.Eğer alaka olmayıp işeme ayrı basınç ayrı bir durumsa böyle bir risk de mevcut.Diğer bir durum turbo milinin yataklarının aşınmışlık oranı umarım bu da kontrol edilebilen bir durumdur eğer edilemeyen bir durumsa bu da bir sürpriz. Neyse inşeallah bu söylediklerim kendi yanlış bilgilerim olup size bir sorun çıkartmayacak şeylerdir. Virajlarda aracın dalma yapma sebeplerinde biri de salıncak burçları olabilir onlar ada baktırın.
 
Tekrardan Hayırlı olsun inşeallah. Aracın viraj sıkıntısını anlamak için önce lastikleri değiştirin çünkü bitikl lastikler dalma hissi veren sıkıntılar gösterebiliyor.55 yanak iyi olur sürtme olacağını sanmıyorum ama siz bir tane 55 yanak lastiği alıp tekerlere merkezleyip gözle lastikçiye kontrol ettirin direksiyonu sağ sol yapın ve deneyin hatta janta taktırıp sonra araca takıp durduğu yerde direksyionu sağ sol yaparak deneyin lastikçi bunu sorun etmeyecektir.Enjektör basınçları iyi olabilir ama kötü yakıt enjektör işemesi denen bir sorun oluşturabiliyor bu durum enjektörün mazotu kaçırması oluyor.Enjektör basıncı iyi olur ama tam kapanamadığı zaman yanma odasına mazot kaçırır bir e püskürtme sırası geldiğinde yakıt püskürtür ve fazla yakıt sebebiyle yüksek sıcaklık oluşur bu da zamanla yanma odasını tahrip eder subapları eritir v.s umarım bu basınç değerlerinin düzgün oluşuyla enjektör işemesi arasında bir alakasızlık yoktur.Eğer alaka olmayıp işeme ayrı basınç ayrı bir durumsa böyle bir risk de mevcut.Diğer bir durum turbo milinin yataklarının aşınmışlık oranı umarım bu da kontrol edilebilen bir durumdur eğer edilemeyen bir durumsa bu da bir sürpriz. Neyse inşeallah bu söylediklerim kendi yanlış bilgilerim olup size bir sorun çıkartmayacak şeylerdir. Virajlarda aracın dalma yapma sebeplerinde biri de salıncak burçları olabilir onlar ada baktırın.

enjektör işemesini tam olarak bilmiyorum turbo konusunda ise sorun olduğunu sanmıyorum çünkü araç iyi kaçıyor Lastik durumu 55 yanak ile kullanan arkadaşlar varsa forumda yardımcı olabilirlerse çok iyi olur Virajlarda dalma yapma ve direksiyonu tam çevirdiğimde gelen ses ve direksiyonun çevrili durumda hareket ettiğimde direksiyonun kendiliğinden düzelmemesi sorunları var müsait bi zamanda servise götürüp kontrol ettirecem
 
benim araçta usb varmıdır varsa nerde bu usb ? :D bide araçta navigasyon filan var geri görüş kamera takabiliyormuyuz ?
 
Son düzenleme:
Geri
Üst