2007 1.5 dCi Clio Motor Suyuna Yağ Karışması

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan GkhnUz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

GkhnUz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Tem 2017
Mesajlar
20
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Merhaba arkadaşlar. Yaklaşık 3 ay önce aldığım 1.5 dci 65hp clio'mla birkaç gün önce İstanbul'dan Tekirdağ'a gittim. Arkamdan gelen babam arabanın çok yoğun beyaz duman attığını söyledi. Ayrıca araç 120-130 km üzerine çıkamıyor çok zorlanıyordu. Benim de birkaç haftadır dikkatimi çekiyordu bu ancak üzerine eğilmemiştim. Ertesi gün araç bir anda yağ uyarısı verdi. Arıza ışığı yanmadı ancak ön ekranda yağ minimum seviyede diye uyarı verdi. 1000km önce yetkili serviste aracın bakımı yapılmış yağı suyu değiştirilmiş triger seti değişmişti bir problemden bahsetmediler. Aracı açıp yağını kontrol ettiğimde gerçekten yağın dip seviyede olduğunu gördüm. 1lt yağ ilave ettim ve servise götürdüm. Servisten beni aradılar ve motor suyuna yağ karıştığını söylediler. Ayrıca araba conta yakmış. Buna rağmen hararet göstergesi hiç bir zaman bir normal sınırın bir tık bile üstüne çıkmadı. istanbuldan tekirdağa ikinci gidişi arabanın. Servis motorun inmesi gerektiğini ve açılması gerektiğini, büyük ihtimalle rektefiye gerekeceğini değişen parçaların sayısına göre bana 4000-5000tl gibi bir maliyeti olacağını söyledi. Ne yapacağımı bilemiyorum. Serviste yaptırmadım dışarıda başka bir özel servis ya da usta bakacağım. 4000tl gibi bir maliyeti karşılamama imkan yok.

Bu arızayı daha önce yaşayanlar, bu konuda deneyimi olanlar, bu arızanın neden kaynaklanabileceğini söyleyebilecek, servis ve usta tavsiye edebilecek varsa acil olarak cevaplarınızı bekliyorum.:(
 
Öncelikle geçmiş olsun. Üst kapak contası yanmış görünüyor. Değişecek ve kapak taşlanacak. Buda nerden baksan yine 3 - 4 bin tutar. Daha aza da inebilir tam olarak bilmiyorum. Ama iyi ustaya denk gelmezsen semeriyle 80'e patlar dikkat et kardeşim. Tekrar geçmiş olsun.
 
Ust kapaga 4 bin gitmez gitse gitse 1000 lira en fazla. Ama yagsiz kalmasi piston gomlege zarar verdiyse motor inmesi gerekir. Buda kompresyon testiyle belli olur. O test yapildimi ?

LG-K430 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Hayır bildiğim kadarıyla öyle bir test yapılmadı. O testi yaptırırsam motoru açmaya gerek kalmadan zarar verip vermediği anlaşılabilir mi acaba?

Motorun yağsız kaldığı bir zaman olduğunu sanmıyorum. Yağ az uyarsı verdiğinde de yağ dip seviyesindeydi sıfır değildi yani. Ondan sonra da hiç kullanılmadan direk yağ eklenip servise gitti. Ayrıca yağına su karışmıyor sanırım çünkü ben yağ çubuğunu çıkardığımda yağ gayet normal renkte ve kıvamdaydı sadece miktarı azalmıştı o kadar. Suya yağ karışmasının neden olacağını ve nasıl sonuçlar doğurabileceğini tam olarak bilmiyorum tabi. Aracı cuma günü bir tanıdığımın ustasına götürüp baktıracağım. Umarım beni çok üzmez.
 
Benim başıma geldi su deposunun açtığınızda tahin gibi birşey varmı ? Ve su yağlı gibimi ? Ve kokuyormu ?
Ben aracı yaptırdım ve herkes aynı fiyatı söylüyor 3-5 bin arası bu fiyatında değişken olduğunu söylüyorlar. Benim eniştem aldı aracı yaptı ücret odemedim o yüzden ama söylenilen fiyatlar böyle Renault servise giderseniz direk motoru değiştiriyorlar oda 8000 - 10000 TL diyorlar
Sizin yapmanız gereken iyibir usta bulmanız başka yolunuz yok nerede oturuyorsunuz ?
 
Benim başıma geldi su deposunun açtığınızda tahin gibi birşey varmı ? Ve su yağlı gibimi ? Ve kokuyormu ?
Ben aracı yaptırdım ve herkes aynı fiyatı söylüyor 3-5 bin arası bu fiyatında değişken olduğunu söylüyorlar. Benim eniştem aldı aracı yaptı ücret odemedim o yüzden ama söylenilen fiyatlar böyle Renault servise giderseniz direk motoru değiştiriyorlar oda 8000 - 10000 TL diyorlar
Sizin yapmanız gereken iyibir usta bulmanız başka yolunuz yok nerede oturuyorsunuz ?


Aracı Tekirdağ'da babama bıraktım servise de orada girdi ben işe dönmem gerektiğinden istanbul'a döndüm. Aracın suyunda tahin kıvamı denebilecek kadar bir kıvam veya renk değişimi yoktu. Muhtemelen bu yakın zamanda oldu o yüzden de belirtileri çok ağırlaşmadan servise götürmüş oldum. İstanbul Bağcılar'da oturuyorum. Servislerin 4000'den aşağıya yapmayacağı belli gibi o yüzden bu götüreceğim ustaya güvenebilirsem onun ellerine teslim edeceğim aracı mecburen.
 
Aracı Tekirdağ'da babama bıraktım servise de orada girdi ben işe dönmem gerektiğinden istanbul'a döndüm. Aracın suyunda tahin kıvamı denebilecek kadar bir kıvam veya renk değişimi yoktu. Muhtemelen bu yakın zamanda oldu o yüzden de belirtileri çok ağırlaşmadan servise götürmüş oldum. İstanbul Bağcılar'da oturuyorum. Servislerin 4000'den aşağıya yapmayacağı belli gibi o yüzden bu götüreceğim ustaya güvenebilirsem onun ellerine teslim edeceğim aracı mecburen.

İnşallah bulursunuz benim ustam var aracın bakımlarını yapan ama yaparmi yapmazmi bilmiyorum o yüzden bir garanti veremem isterseniz bilgilerini verebilirim
 
Conta işi 1000-1200 lira gibi tutar.Motorda hasar olacağını sanmıyorum.Yağa su , suya yağ karıştırmamış olabilir , contanın hasar gördüğü yere göre değişir.Egzost manfiolduna vermiş olabilir kaçağı. Contanın hasar görmesi için hararetede gerek yok.Conta ömrünü tamamlamış olabilir , antifirizsiz kullanıldıysa kapağı ya da su kanallarını aşındırmış olabilir.Yani sebep çok. Geçmiş olsun.
 
Aynen. Sadexe hararetle conta yanmıyor. Sonucta blokla silindir kapaginin arasina konulan conta isinip soguyup zamanla eskiyebiliyor. Kompresyon testi buji vrya dizelse enjektor cikarilir cihaz takilir. Mars yapilir degerler okunur. Kompresyon eksikligi varsa biraz yag dökülüp tekrar ölçülür. Kompresyon artarsa alt tarafta sıkıntı vardir. Değişmezse sıkıntı yoktur. Yag döktükten sonrada komoresyon az sa silindir kapagindadir sıkıntı. Subaplarda vs

LG-K430 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Conta işi 1000-1200 lira gibi tutar.Motorda hasar olacağını sanmıyorum.Yağa su , suya yağ karıştırmamış olabilir , contanın hasar gördüğü yere göre değişir.Egzost manfiolduna vermiş olabilir kaçağı. Contanın hasar görmesi için hararetede gerek yok.Conta ömrünü tamamlamış olabilir , antifirizsiz kullanıldıysa kapağı ya da su kanallarını aşındırmış olabilir.Yani sebep çok. Geçmiş olsun.

4000tl'leri duyduktan sonra 1200 lirayı öpüp başımın üzerine koyacak durumdayım açıkçası. Umarım dediğiniz gibi sadece bununla kurtulabilirim. Usta detaylı bir incelemeyle muhtemelen tam hasarı anlayacaktır.
 
Geri
Üst