110 bg, dizel sürekli vites yükseltmemi istiyor!

Katılıyorum dizel aracımda uygun hıza gelmeden vites yükselttiğimde yeni viteste araç 2.000 devir altında kalıyorsa toplayana kadar anlık tüketim bir anda kendini kaybediyor ve zorlanıyor. 2500-3000 aralığında vites yükseltirim daima hem seri gidiyor hemde uygun yakıyor şu an 100 km / 5.3 LT yakıyor

senin gibi kullanıyorum, çekişten çok memnunum. ortalam 6,3 bu günlerde:)
 
Yeni nesil dizeller max torklarını 1750-1800 devir civarında veriyorlar...ekonomik kullanmak istiyorsanız düz yolda 2000devirde aracınızı kullanacak şekilde viteslerinizi ayarlayın...bence aracın verdiği uyarılar çok yerinde olmuş...Aracın ekonomik gidip gitmediğini anlık yakıt değerlerine bakarak da kestirebilirsiniz. Düz bir yolda hız sabitleme kullanarak 65le giderken 5.viteste ve 4.vitesteki yakıt değerlerini kıyaslayın farkı görürsünüz.

Kısaca dizeller için 1750-2000devir aralığında ne kadar yüksek vites o kadar az yakıt tüketimi ;)
 
yeri geliyor düz yolda 1600 devirde aheste aheste sürdüğüm de oluyor.
birde şöyle misal veriyim: 4. viteste sakin sakin 1600 devirde giderken ani hızlanmama gerekirse 4. viteste gaza yüklenmem, 3'e alıp sonra gaza basarım. şayet 4. viteste yüklensem bu sefer motor kendini toplayana kadar daha çok yaktırırım, siyah duman atar ve kurum birikme oranı yükselir
 
yeri geliyor düz yolda 1600 devirde aheste aheste sürdüğüm de oluyor.
birde şöyle misal veriyim: 4. viteste sakin sakin 1600 devirde giderken ani hızlanmama gerekirse 4. viteste gaza yüklenmem, 3'e alıp sonra gaza basarım. şayet 4. viteste yüklensem bu sefer motor kendini toplayana kadar daha çok yaktırırım, siyah duman atar ve kurum birikme oranı yükselir

aynen katılıyorum
 
2013 Fluence Icon 110 bg, 1.5 dizel aracımı, yaklaşık 1 aydır kullanıyorum. 1400 km yol yaptım. İlk kez altı vitesli bir araç kullanıyorum, deneyimli bir sürücü de sayılmam, teknik işlerden de pek anlamıyorum. Aracım 60–70 km arası 5. vites, 70-80 km arasında da 6. vites istiyor!? Normal mi? Aracın vites yükseltmemi istediğini, kadrandaki “yukarı ok” işareti yandığında anlıyorum, sizin de tahmin edeceğiniz üzere. Bu ışık, standart 2000 devire geldiğinde yanıyor.

Epey bir gözlemledim hep böyle. Rodaj dönemi 1000 km’yi geçince belki düzelir dedim ama değişiklik yok. 1000 KM olana kadar 80’i geçmedim, aracı hiç zorlamadım. 2500 deviri asla geçmedim. 1000 km’den sonra 400 KM uzun yol yaptım. Onda da 120’yi hiç geçmedim, devri de zorlamadım.

Arka arkaya vites geçirmem gerekiyor 80 KM’ye biraz hızlı (abartı değil ama) çıkarken. Şehiriçinde arka arkaya vites geçirmek bunaltıcı oluyor... Gözlemlerim normal mi? 65 km’de beşinci vites ister mi? Ya da 75 km’de altıncı vites. Daha önceki aracım 5 vitesliydi, son vites için 100-120 yapmak gerekirdi!

Deneyimli arkadaşlar yorumlarıyla aydınlatırsa memnun olurum. Teşekkürler...


öncelikle aracınız hayırlı ugurlu olsun allah kaza bela göstermesin

siz bu hızlarla gitmeye devam ederseniz motoru çabuk ele alırsınız, 3. vitestende yukarı cıkmazsınız...

dizel araçlar 2.500 d.d'de vites degişir, diger türlü oldugunda turboya ve motora zararları vardır...

6. vites uzun soluklu seyehatler için kullanılmaktadır...

keyifli sürüşler...
 
öncelikle aracınız hayırlı ugurlu olsun allah kaza bela göstermesin

siz bu hızlarla gitmeye devam ederseniz motoru çabuk ele alırsınız, 3. vitestende yukarı cıkmazsınız...

dizel araçlar 2.500 d.d'de vites degişir, diger türlü oldugunda turboya ve motora zararları vardır...

6. vites uzun soluklu seyehatler için kullanılmaktadır...

keyifli sürüşler...

dümdüz yolda bile olsa 6. viteste 2000 devir altına inmiyorum. 2000 altında motorda titreşim hisediliyor, diğer viteslerde bu titreşim yok denebilir
 
Geri
Üst