110 bg, dizel sürekli vites yükseltmemi istiyor!

babamsagolsun

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ocak 2013
Mesajlar
90
Tepkime puanı
0
Puanları
6
Yaş
50
2013 Fluence Icon 110 bg, 1.5 dizel aracımı, yaklaşık 1 aydır kullanıyorum. 1400 km yol yaptım. İlk kez altı vitesli bir araç kullanıyorum, deneyimli bir sürücü de sayılmam, teknik işlerden de pek anlamıyorum. Aracım 60–70 km arası 5. vites, 70-80 km arasında da 6. vites istiyor!? Normal mi? Aracın vites yükseltmemi istediğini, kadrandaki “yukarı ok” işareti yandığında anlıyorum, sizin de tahmin edeceğiniz üzere. Bu ışık, standart 2000 devire geldiğinde yanıyor.

Epey bir gözlemledim hep böyle. Rodaj dönemi 1000 km’yi geçince belki düzelir dedim ama değişiklik yok. 1000 KM olana kadar 80’i geçmedim, aracı hiç zorlamadım. 2500 deviri asla geçmedim. 1000 km’den sonra 400 KM uzun yol yaptım. Onda da 120’yi hiç geçmedim, devri de zorlamadım.

Arka arkaya vites geçirmem gerekiyor 80 KM’ye biraz hızlı (abartı değil ama) çıkarken. Şehiriçinde arka arkaya vites geçirmek bunaltıcı oluyor... Gözlemlerim normal mi? 65 km’de beşinci vites ister mi? Ya da 75 km’de altıncı vites. Daha önceki aracım 5 vitesliydi, son vites için 100-120 yapmak gerekirdi!

Deneyimli arkadaşlar yorumlarıyla aydınlatırsa memnun olurum. Teşekkürler...
 
Araç süper elektronik, eğer yol eğimi, rüzgar, araçtaki yük en az yakıtı bir sonraki viteste yakacağına karar veriyosa o ışığı yakar.Bi sıkıntı yok aynen devam :)
 
Rodaj kurallarını uygulayayım derken aracının motorunu iyice öldürmüşsün bence,rodaj diye bir masal çok eskiden vardı,şimdiki araçlar motor açık vaziyette çıkıyor...
 
He tabi Usta'nında dediği gibi çokta öldürmeyin, arada bi sıkın motoru tembelliğe alışmaması adına.Işığa uymak yakıt sarfiyatınızı gerçekten etkiliyor
 
dizelde max tork bandı denen durum vardır. ok işaretinden ziyade devir ve motor sesine göre vites değiştirmeni öneririm. yanlış bilmiyorsam 110 bg euro5 dci max tork bandı 1750 devirde başlıyor. bir üst vitese geçtiğin zaman devir 1750 nin altında kalmıyacak şekilde vites tükseltmelisin.
örnek verirsem: 3. vitesteyim ve motor 2100 devirde 4 e atarsam devir 1400 civarı olur ve araç yığılır bunu tercih etmem. bunun yerine devrini 2700-3000 aralığında viyesi 4 e atarsam devir 2000 civarı olur, araç yığılmaz işte bunu tercih ederim.
işin özü vitesi yükseltin ve ayağını debriyajdan kaldırdığın anda motor devri 1750 nin altında kalmasın. okmuş ışıkmış aldırış etme
 
Son düzenleme:
İs yerinde kullandigim renault master da 1750 dd yukseltme isareti cikiyordu ben 3000 -3500 e kadar rahatlikla basiyordum viteslerde yorma kendini sehir ici ilk 3 vites cevre yollarinda 4 ude ekle duble yolu gorunce hepsi senin :eyv


Sent from my iPhone 4S using Tapatalk
 
dizelde max tork bandı denen durum vardır. ok işaretinden ziyade devir ve motor sesine göre vites değiştirmeni öneririm. yanlış bilmiyorsam 110 bg euro5 dci max tork bandı 1750 devirde başlıyor. bir üst vitese geçtiğin zaman devir 1750 nin altında kalmıyacak şekilde vites tükseltmelisin.
örnek verirsem: 3. vitesteyim ve motor 2100 devirde 4 e atarsam devir 1400 civarı olur ve araç yığılır bunu tercih etmem. bunun yerine devrini 2700-3000 aralığında viyesi 4 e atarsam devir 2000 civarı olur, araç yığılmaz işte bunu tercih ederim.
işin özü vitesi yükseltin ve ayağını debriyajdan kaldırdığın anda motor devri 1750 nin altında kalmasın. okmuş ışıkmış aldırış etme

Yorumlar için teşekkürler. Bir de böyle deneyeyim bakayım. Zaten önceki araçta böyle kullanıyordum :) onda ışık-ok yoktu ;)


Bu arada, rodaj uygulamasını aracın kullanma kılavuzunda öyle yazdığı için yapmıştım. İlk 1000 km’de, 2500’devrin üzerine çıkmayın diyor; ayrıca, aracın gerçek performansını 6000 km’den sonra göstereceğini yazıyor.

Kullanımdan kaynaklanıp kaynaklamadığını anlamak için, benden başka 110 bg dizel kullananlarda da var mı bu durum merak ettim!?
 
Son düzenleme:
benim flu dci 105bg, 6 manuel vites, euro 4 ve maximum tork bandı 2000 devirde başlıyor ve extrem olduğundan vites ok işareti yok bende. gözlemlediğim devir vites oranları şunlar

2. vites 2000 devirde hızım 35 km hz
3. vites 2000 devirde 50
4. vites 2000 devir 65
5. vites 2000 devir 83-85 km
6. vites 2000 devir 102-105 km civarı

sizin 2013 euro5 flu larda vites oranları bizimkiyle farklı olabilir, tam bilmiyorum. şehir içinde çok sık vites istiyor nedenide 6 dişlisi olduğundan vites aralıkları kısa ama yakıt tasarrufu için buda gerekli.
 

Yorumlar için teşekkürler. Bir de böyle deneyeyim bakayım. Zaten önceki araçta böyle kullanıyordum :) onda ışık-ok yoktu ;)


Bu arada, rodaj uygulamasını aracın kullanma kılavuzunda öyle yazdığı için öyle yapmıştım. İlk 1000 km’de, 2500’devrin üzerine çıkmayın diyor; ayrıca, aracın gerçek performansını 6000 km’den sonra göstereceğini yazıyor.

Kullanımdan kaynaklanıp kaynaklamadığını anlamak için, benden başka 110 bg dizel kullananlarda da var mı bu durum merak ettim!?

Bende de Megane 1.5 dCi 110 bg var, yani sizin motorun aynisi ve evet bendede ayni, hizim dusuk olsa bile vites istiyor, bir bakmisim 5. Vitesteyim.
Bence bir problem degil.

Ayrica yakit sarfiyatini olumlu yonde etkiliyor bence.
Deneyimli, daha bilgili arkadaslarda cevap vereceklerdir bu duruma.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Yorumlar için teşekkürler. Bir de böyle deneyeyim bakayım. Zaten önceki araçta böyle kullanıyordum :) onda ışık-ok yoktu ;)


Bu arada, rodaj uygulamasını aracın kullanma kılavuzunda öyle yazdığı için öyle yapmıştım. İlk 1000 km’de, 2500’devrin üzerine çıkmayın diyor; ayrıca, aracın gerçek performansını 6000 km’den sonra göstereceğini yazıyor.

Kullanımdan kaynaklanıp kaynaklamadığını anlamak için, benden başka 110 bg dizel kullananlarda da var mı bu durum merak ettim!?

kullanım kitapçığında aynen yazıyor bunlar. ilk 1500 km olmuş zaten sende. hareketli parçalar bir birine uyum sağlamıştır artık. motor ısındıktan sonra çok rahat 3000-3500 devirlere çıkabilirsin bundan sonra. emin olun 2500-2800 civarı vites atın motorun nasıl rahatladığını, ataklaştığını yığılma yapmadığını göreceksin. dizelin keyfi tork gücünde yatar yeterki motorun hakkını verelim, eklemede yapayım 3000 devir üstü kullanmakta bize çokta fayda sağlamaz anca yakıtı arttırır hocam.
 
Geri
Üst