1. viteste titreme

debriyaj yukarıda kavrıyor evet ama bu bütün reno araçlarında aynı, hatta farklı bir araçtan inip reno arabasına binenler debryajının yukarıdan kavradığını söylüyor, debriyaja basıp aynı anda gaza bastığımda üfleme gibi bir ses geliyor.belkide dediğiniz gibi de olabilir

benim araçta kalkışta titreme yapıyor debriyaj biraz yukarda kavrıyor, usta baskı balata dedi 40 50 bi km daha yaparsın kaçırmaya başlarsa değiştiririz dedi,sizdede debriyaj yukardan kavramaya başlamışsa hakkı beyin de dediği gibi baskı balatadan olabilir..
 
aracın bakımı gelmişte olabilir 8000 kmden sonra bendede oluyor bakım yaptırınca düzeliyor yağla alakalı galiba

60.000 bakım yaptırdım 1ay önce hatta ağır bakım triger falan değişti ..
 
1 haftadır hastalıktan dolayı yazamadım. servis ısındıkça yapar diyor, bir sıkıntı yaratmaz dedi ,debriyaj ölene kadar devam .. saygılar
 
Kalkışta silkeleme baskı yaylarının eskisi gibi görev yapamamasından kaynaklanır genelde, yani baskı-balata sorunu oma ihtimali çok yüksek...
 
Daha 11000km deyim ekim 2014 1,5dci sıkışık trafik sonrası titreme oluyor kalkışta ama tam kavrama esnası değil kavradıktan sonra burakmaya yakın özellikle geri viteste..birde kalkışta biraz gaz vermezisem stop ediyor yada yığklıyor..75hp süratlenme diğer vitesler sorunsuz 5.vites 190 kadar çıktım temde baskı kaçırsa yüksek sürate çıkmaz ...
birde klasik deneye 3 tak 3000 devirde bıraktığımda direkt stop ediyor sorunu bi türlü bulamadım
 
1.viteste 3000 devirde bırakınca yer kaygansa el freni çekili ya aracı sürükleyerek ilerliyor arkalas tutunuyorsa stop ediyor...servis titremeye normal diyor..eski aracım audi stronikti kuru debriyaj oda birden ikiye geçişte titreme yapardı sıkışık trafikte iki kez set değişti sonra mekanizma hep aynıydı sanırım umursamamak gerekli
 
Birde vlio 4 1,5dci baskı balata set artı işçilik ne kadar bilen var mı
 
şanzıman takozlarını bir kontrol et melisin alt olana bakmalısın ilk kalkışta yapıyor ise alt takoz parçalanmak üzere 70 lira civaı orjinali
 
Yeniden konu açmak istemedim. Bu sorun, 1. viteste kalkışlarda benim aracımda da oluyor.
Motoru sabah çalıştırıp yola çıktığımda 1. viteste ilk kalkışlarda sorun yok. Fakat uzun zamandır bu olayı takip ediyorum. Şöyle birşey keşfettim, motor soğukken yani hararet 90'a gelmeden bu titreşim/vuruntu/sallama/sarsıntı olmuyor. Fakat hararet 90'da sabitlendikten sonra trafik ışıklarında ilk kalkışta vuruntu yapıyor. Ve inanılmaz rahatsız edici. Kendimi acemi sürücü gibi hissediyorum. Bazen o kadar kötü oluyor ki, vuruntu yapmaması için ayağımı debriyajdan yavaş yavaş çekiyorum, aracı stop ettirdiğim bile oluyor.

2-3-4 ve 5. viteslerde vuruntu sarsıntı yok. Sadece araç ısındıktan sonra 1. viteste kalkışta yapıyor. 2. Viteste kalkış yapmayı denedim, sanırım 2. vitesin ağır kavramasından dolayı araç yavaş harekettiği için bu vuruntuyu yapmıyor. Başka bir tespitimde araç rampa iniş yollarda denk gelen trafik ışıklarında 1. vitese alıp araç kendi ataletiyle öne doğru ilerlemeye başladığında da vuruntu yapmıyor.

Bu sorunu çok araştırdım ama net bir sonuca ulaşabilmiş değilim. Servisten aldığım bilgiye göre, debriyaj iç şemsiyesi yada iç kep olarak tabir edilen, baskı balatanın ortasındaki yayların bağlı olduğu mekanizma boşluk yaptığı için bu vuruntuyu yapar dediler. Ayrıca merak edenler için yazayım, farklı marka ve model araçlarda da bu sorunu yaşayanlar var. Honda, Hyundai, Mitsubishi gibi uzakdoğu üretimi otomobillerdede var.

Servisin bir başka teorisi de motor ve şanzıman kulaklarından olabileceği yönünde. Lakin aracın bakımını yeni yaptırdım. Bakım yapılırken, motor takozları, şanzıman takozları ve vites kolunun alt kısmına denk gelen, aracın alt kısmında traversi şanzımana sabitleyen çekiç takoz denilen parçayı bile kontrol ettirdim. Hiçbir sıkıntı yok. Ama titreşim var :)

Bu sorunu çözen varsa, nasıl çözdüğünü yazabilir mi? Çünkü sözde usta'lar yüzünden maddi kayıp yaşamaktan bıktım usandım. Usta demekte ne kadar doğru bilmiyorum, gerçek ustalara haksızlık oluyor, en iyisi cellat diyeyim. Bu konuda yardımınızı bekliyorum. Baskı balatada sıkıntı yok yani kavrama iyi ama benim aklıma volan dişlisi geliyor. Yüzeyde dalgalanma veya aşınma varsa belki ilk kavramada vuruntuyu bundan yapıyordur diye kafamda kurguluyorum. Çünkü daha önceki aracımda yeni baskı balatanın kavrulmasıyla sertleşmiş olması neticesinde, volan dişlisinde öbek öbek dalgalanma izleri oluşmuştu ve volan dişlisini tornalatmıştım. Fakat bu araçta baskı balata çok iyi durumda. Bir önceki sahibinin böyle bir hata yaptığınıda düşünmüyor değilim.

ÇÖZÜMÜ BULAN VARSA LÜTFEN YAZABİLİR Mİ?
 
Yeniden konu açmak istemedim. Bu sorun, 1. viteste kalkışlarda benim aracımda da oluyor.
Motoru sabah çalıştırıp yola çıktığımda 1. viteste ilk kalkışlarda sorun yok. Fakat uzun zamandır bu olayı takip ediyorum. Şöyle birşey keşfettim, motor soğukken yani hararet 90'a gelmeden bu titreşim/vuruntu/sallama/sarsıntı olmuyor. Fakat hararet 90'da sabitlendikten sonra trafik ışıklarında ilk kalkışta vuruntu yapıyor. Ve inanılmaz rahatsız edici. Kendimi acemi sürücü gibi hissediyorum. Bazen o kadar kötü oluyor ki, vuruntu yapmaması için ayağımı debriyajdan yavaş yavaş çekiyorum, aracı stop ettirdiğim bile oluyor.

2-3-4 ve 5. viteslerde vuruntu sarsıntı yok. Sadece araç ısındıktan sonra 1. viteste kalkışta yapıyor. 2. Viteste kalkış yapmayı denedim, sanırım 2. vitesin ağır kavramasından dolayı araç yavaş harekettiği için bu vuruntuyu yapmıyor. Başka bir tespitimde araç rampa iniş yollarda denk gelen trafik ışıklarında 1. vitese alıp araç kendi ataletiyle öne doğru ilerlemeye başladığında da vuruntu yapmıyor.

Bu sorunu çok araştırdım ama net bir sonuca ulaşabilmiş değilim. Servisten aldığım bilgiye göre, debriyaj iç şemsiyesi yada iç kep olarak tabir edilen, baskı balatanın ortasındaki yayların bağlı olduğu mekanizma boşluk yaptığı için bu vuruntuyu yapar dediler. Ayrıca merak edenler için yazayım, farklı marka ve model araçlarda da bu sorunu yaşayanlar var. Honda, Hyundai, Mitsubishi gibi uzakdoğu üretimi otomobillerdede var.

Servisin bir başka teorisi de motor ve şanzıman kulaklarından olabileceği yönünde. Lakin aracın bakımını yeni yaptırdım. Bakım yapılırken, motor takozları, şanzıman takozları ve vites kolunun alt kısmına denk gelen, aracın alt kısmında traversi şanzımana sabitleyen çekiç takoz denilen parçayı bile kontrol ettirdim. Hiçbir sıkıntı yok. Ama titreşim var :)

Bu sorunu çözen varsa, nasıl çözdüğünü yazabilir mi? Çünkü sözde usta'lar yüzünden maddi kayıp yaşamaktan bıktım usandım. Usta demekte ne kadar doğru bilmiyorum, gerçek ustalara haksızlık oluyor, en iyisi cellat diyeyim. Bu konuda yardımınızı bekliyorum. Baskı balatada sıkıntı yok yani kavrama iyi ama benim aklıma volan dişlisi geliyor. Yüzeyde dalgalanma veya aşınma varsa belki ilk kavramada vuruntuyu bundan yapıyordur diye kafamda kurguluyorum. Çünkü daha önceki aracımda yeni baskı balatanın kavrulmasıyla sertleşmiş olması neticesinde, volan dişlisinde öbek öbek dalgalanma izleri oluşmuştu ve volan dişlisini tornalatmıştım. Fakat bu araçta baskı balata çok iyi durumda. Bir önceki sahibinin böyle bir hata yaptığınıda düşünmüyor değilim.

ÇÖZÜMÜ BULAN VARSA LÜTFEN YAZABİLİR Mİ?

Aynı sorunu önceki aracımda 2 defa yaşamıştım.İkisinde de debriyaj baskı balata değişmişti ve sorun ortadan kalkmıştı.
 
Geri
Üst