Yeniden konu açmak istemedim. Bu sorun, 1. viteste kalkışlarda benim aracımda da oluyor.
Motoru sabah çalıştırıp yola çıktığımda 1. viteste ilk kalkışlarda sorun yok. Fakat uzun zamandır bu olayı takip ediyorum. Şöyle birşey keşfettim, motor soğukken yani hararet 90'a gelmeden bu titreşim/vuruntu/sallama/sarsıntı olmuyor. Fakat hararet 90'da sabitlendikten sonra trafik ışıklarında ilk kalkışta vuruntu yapıyor. Ve inanılmaz rahatsız edici. Kendimi acemi sürücü gibi hissediyorum. Bazen o kadar kötü oluyor ki, vuruntu yapmaması için ayağımı debriyajdan yavaş yavaş çekiyorum, aracı stop ettirdiğim bile oluyor.
2-3-4 ve 5. viteslerde vuruntu sarsıntı yok. Sadece araç ısındıktan sonra 1. viteste kalkışta yapıyor. 2. Viteste kalkış yapmayı denedim, sanırım 2. vitesin ağır kavramasından dolayı araç yavaş harekettiği için bu vuruntuyu yapmıyor. Başka bir tespitimde araç rampa iniş yollarda denk gelen trafik ışıklarında 1. vitese alıp araç kendi ataletiyle öne doğru ilerlemeye başladığında da vuruntu yapmıyor.
Bu sorunu çok araştırdım ama net bir sonuca ulaşabilmiş değilim. Servisten aldığım bilgiye göre, debriyaj iç şemsiyesi yada iç kep olarak tabir edilen, baskı balatanın ortasındaki yayların bağlı olduğu mekanizma boşluk yaptığı için bu vuruntuyu yapar dediler. Ayrıca merak edenler için yazayım, farklı marka ve model araçlarda da bu sorunu yaşayanlar var. Honda, Hyundai, Mitsubishi gibi uzakdoğu üretimi otomobillerdede var.
Servisin bir başka teorisi de motor ve şanzıman kulaklarından olabileceği yönünde. Lakin aracın bakımını yeni yaptırdım. Bakım yapılırken, motor takozları, şanzıman takozları ve vites kolunun alt kısmına denk gelen, aracın alt kısmında traversi şanzımana sabitleyen çekiç takoz denilen parçayı bile kontrol ettirdim. Hiçbir sıkıntı yok. Ama titreşim var
Bu sorunu çözen varsa, nasıl çözdüğünü yazabilir mi? Çünkü sözde usta'lar yüzünden maddi kayıp yaşamaktan bıktım usandım. Usta demekte ne kadar doğru bilmiyorum, gerçek ustalara haksızlık oluyor, en iyisi cellat diyeyim. Bu konuda yardımınızı bekliyorum. Baskı balatada sıkıntı yok yani kavrama iyi ama benim aklıma volan dişlisi geliyor. Yüzeyde dalgalanma veya aşınma varsa belki ilk kavramada vuruntuyu bundan yapıyordur diye kafamda kurguluyorum. Çünkü daha önceki aracımda yeni baskı balatanın kavrulmasıyla sertleşmiş olması neticesinde, volan dişlisinde öbek öbek dalgalanma izleri oluşmuştu ve volan dişlisini tornalatmıştım. Fakat bu araçta baskı balata çok iyi durumda. Bir önceki sahibinin böyle bir hata yaptığınıda düşünmüyor değilim.
ÇÖZÜMÜ BULAN VARSA LÜTFEN YAZABİLİR Mİ?