1.5 dci rolantide hafif sarsinti

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan kdr20_88
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Takozlar orjinal, bakım mayısta yapıldı, sarsıntı mayıstan buyana artarak geldi. Araç manuel.

Aracınız rölantide çalışırken torpido olsun iç aksamı olsun direksiyon simidi olsun buralarda zırıltı şeklinte mi sarsıntı yapıyor? Telefon titreşimine benzer bir şekilde mi?

Bahsettiğim takozu sarsıntıdan sonra mı değiştirdiniz?
 
Aracınız rölantide çalışırken torpido olsun iç aksamı olsun direksiyon simidi olsun buralarda zırıltı şeklinte mi sarsıntı yapıyor? Telefon titreşimine benzer bir şekilde mi?

Bahsettiğim takozu sarsıntıdan sonra mı değiştirdiniz?
Telefon titresimi kadar seri ve hafif bir titresim degil. Baya bildiginiz arabanin rolantideki motor hareketini hissediyorum. Ozellikle direksiyon ve fren pedalina basinca.
Evet takozlari 1 hafta once sarsintiyi gidermek umidiyle degistirdik.
 
Telefon titresimi kadar seri ve hafif bir titresim degil. Baya bildiginiz arabanin rolantideki motor hareketini hissediyorum. Ozellikle direksiyon ve fren pedalina basinca.
Evet takozlari 1 hafta once sarsintiyi gidermek umidiyle degistirdik.

Arac giderken varmı bu sarsıntı? Sadece durduğu yerdemi yapıyor?
 
Sadece rolantide var. Bide kalkışlarda biraz oluyor (debriyajdan ayrılırken motor sarsıldığı için)

Debriyaj balatasından (Baskı Balata) yapma ihtimali çok düşükte olsa siz bi üç pedal yapın deneyin aracı balatanın kaçırıp kaçırmadığını tespit etmiş oluruz.

Şimdi siz diyorsunuz ki değiştirdiğim takozlar orjinal bundan yüzde yüz eminmisiniz bakın yan sanayi taklit bir parça ise bu anlattığınız sıkıntıyı yapar.
Evet kesinlikle eminim diyorsanız geriye kalan son takozuda orjinali ile değiştirin.
Düzelmezse,
Aslında aklıma gelen son bir ihtimal daha var. Kayış bakımı yapıldıktan sonra başladı diyince siz kafama takıldı. Ustanız trigeri yada alternatör kayışını haddinden fazla germiş olma ihtimali.
 
motor üst takozu orjinal kullanmadıysan yapar. Ayrıca çalışma sistemi ile olabilir. Volant balans yapılması gerekebilir.
 
Debriyaj balatasından (Baskı Balata) yapma ihtimali çok düşükte olsa siz bi üç pedal yapın deneyin aracı balatanın kaçırıp kaçırmadığını tespit etmiş oluruz.

Şimdi siz diyorsunuz ki değiştirdiğim takozlar orjinal bundan yüzde yüz eminmisiniz bakın yan sanayi taklit bir parça ise bu anlattığınız sıkıntıyı yapar.
Evet kesinlikle eminim diyorsanız geriye kalan son takozuda orjinali ile değiştirin.
Düzelmezse,
Aslında aklıma gelen son bir ihtimal daha var. Kayış bakımı yapıldıktan sonra başladı diyince siz kafama takıldı. Ustanız trigeri yada alternatör kayışını haddinden fazla germiş olma ihtimali.
Çarşamba yeni bir ustaya gideceğim, orada takozu tekrar sökeceğiz, bi daha kontrol ederiz her ihtimale karşı.
Trigeri haddinden fazla germiş olabilir mi, oda olabilir. Denizli de işini iyi yapan usta arayışındayım, bulursam inşallah tüm bu ihtimalleri değerlendireceğiz.
 
Çarşamba yeni bir ustaya gideceğim, orada takozu tekrar sökeceğiz, bi daha kontrol ederiz her ihtimale karşı.
Trigeri haddinden fazla germiş olabilir mi, oda olabilir. Denizli de işini iyi yapan usta arayışındayım, bulursam inşallah tüm bu ihtimalleri değerlendireceğiz.

İnşallah iyi bir usta bulursunuz. Sonuçları bekliyorum.
 
Selam arkadaslar. Oncelikle yardimlariniz icin tesekkurler. Nedred kardesim baya ilgilendin. Sagolasin. Ust sag takoz ve alt takozu degistirmistik, ust sol takozu da degistirdik su an ses baya azaldi. Ust sol ve alt takoz yan sanayi, orjinalini o an bulamadik. Orjinal takozlar olsa tamamen kurtulacaktim sanirim ama buna da sukur.
 
Geri
Üst