Bu konuda yazılan 5 sayfayı da dikkatlice tekrar tekrar okudum. FARKLIBİRKELİME ismi ile yazan arkadaş,yazınızda 600 TL verip çıkma bir beyin alıp taktığınızı yazmışınız.İkinci kez beyin almaya gerek yok bence.Bu kadar masraf edip uğraşmak sabır gerektirir bravo size valla. Bazen 5 TL ye sorun çözülür.Bende 2003 Clio 2,1.5 dci symbol Expression var.
Aynı sorunla 3-4 aydır uğraşıyorum.Kırmızı ışıklarda,boşa atttığımda,rölantide çalışırken,ters bir yerlerde durmadan stop ediyordu.Tamircilerden uzak duruyorum.Güzel havalarda vaktim bol sanayiye aracımı götürüp,kimsenin ne yaptığımı sormayacağı kafama yatan güzel bir yer bulup saatlerce uğraşıyorum.Yaptıklarımı not defterine yazıyorum.İnternette bu sorunla ilgili videolar ve çözüm yollarını izliyorum.Şase kablolarını söküp zımparalayıp güzelce sıkarak başladım.Marş dinoması şase kablosu,Akü şase kablosu,motor şase bağlantı kablosu ve şarj dinoması power bağlantı kablosu(kırmızı) güzelce zımparalayıp sıkarak başladım.Sonra sigorta kutusu giriş çıkış uçlarını ve rölelerin resmini çekerek üçlarını zımparalayıp sıkıcana yerlerine takarak devam ettim.Gaz pedalı potansiyometresini söktüm temizleyip taktım.Mazot pompası rölanti valfini söküp taktım.Rail mazot sistemi kızdırma bujileri daha birçok şey yazarak çizerek resim çekerek devam ettim.EGR valfini dahi söküp temizledim.Birşey ters giderse hep sanayide yapıyorum bu işleri
...Para harcamıyorum.Ufak tefek paralar kablo uçları,kafası bozuk civatalar,4 tane izole bant falan para harcıyorum yani...Neyse uzatmayım bir yabancı sitede dili çevirerek farkına vardım.Adam EGR valfini temizledikten sonra
Emme Manifolduna giren 2 civata ile bağlı krom borunun 2 ucunda bulunan oringleri(yuvarlak basit lastik bilezik) attı yenisini taktı ve şunları tercüme ettim.Neden yenilerini taktığını açıklıyor."Bu motora giren hava için son nokta!Buraya kadar bir sürü sensörler havanın ısısını,basıncını okudu ve ECU'ya iletti.Burdan bir kaçak noktadan giren hava sistemi allak bullak eder ve motor stop eder.ECU bu havaya göre ne kadar yakıt püskürteceğini mazot pompasına ilettikten sonraki olumsuzluklar!"Ben bahsettiği oringleri biliyorum takarken farketmiştim yuvarlaklığı gitmişti ve aşınmıştı.Ertesi gün hemen sanayiye gittim söktüğüm oringleri numune aldım yanıma rulmancıya girdim boruda elimde,adam kumpasla ölçtü ve borunun iki başına geçirdi.5 TL ödedim.Şeytan kulağına 6 gündür stop etmiyor.
)