1.5 DCi 90 hp ve 110Hp Hk.

M.yildizili

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2022
Mesajlar
43
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
29
Merhaba,
1.5 dci 90Hp ve 110 Hp arasında motor farkı var mı ? (enjektör ve Pompa vs de dahil )
Sadece yazılımsal mı ?
Eğer yazılımsal ise, 110 Hp yi 135 hp yapar iken , neden 90lıklar 115Hp de kalıyor ?

Teşekkürler.
 
turbo, intercooler, yazılım farkı var diye biliyorum
Merhaba,
1.5 dci 90Hp ve 110 Hp arasında motor farkı var mı ? (enjektör ve Pompa vs de dahil )
Sadece yazılımsal mı ?
Eğer yazılımsal ise, 110 Hp yi 135 hp yapar iken , neden 90lıklar 115Hp de kalıyor ?

Teşekkürler.
 
Anladım. Bunların değişimi ile aracı güçlendire biliriz yani
 
Enjektör turbo yazılım farklı olmalı
Örnek 85 lik dci ile 105 lik dci de bildiğim kadarıyla Enjektör turbo yazılım farklı müşür ler de farklı olabilir
 
Hmm, o zaman fazla riske gerek yok. İleriki zamanlarda stage 2 felan bir işlemle güclendirilebilir. Şimdilik pedal commander düşünüyorum. Aramızda kullanan var mı?
 
e tabii ki. daha güçlü turbo, daha büyük enjektör demek daha fazla güç demek. motorun dayanabileceği güce paralel olarak güçlendirme yapmak gerekir.
Anladım. Bunların değişimi ile aracı güçlendire biliriz yani
 
Hmm, o zaman fazla riske gerek yok. İleriki zamanlarda stage 2 felan bir işlemle güclendirilebilir. Şimdilik pedal commander düşünüyorum. Aramızda kullanan var mı?

Aslında da benimde benzer bir konu aklımı kurcalıyor. 1.6 DCI 130 ve 160 lık motorlar arasında ne gibi farklar var , dönüştürme imkanları varmıdır bunları düşünüyorum uzun zamandır. Bu gaz tepkime cihazlarını baya araştırıp test edip kullandım , Pedal Comander türü cihazlar arabaya herhangi bir ekstra güç kazandırmıyor sadece gaz tepkimesini hızlandırıyor. Yani siz gaza 1 cm basıyorsanız bu cihazlar 1 cm bastığınızda 2 cm basmışsınız gibi tepki verdiriyor, az gaza basıp çok basmışsınız tepkisi verdiriyor. Aracın sağırlığı bir nebze gideriliyor ama beygir gücünde bir değişiklik yaratmıyor. Bu konudaki tecrübemi paylaşmak istedim.
 
Bende uzun zamandır pedal konusunu araştırıyorum. Beygir yükseltme her zaman bende bir Soru işareti bırakıyor. Fabrika diyoruz emisyon değerleri felan diyoruz. Ama bence bunun altında bir çok sebeb vardır. Bir tek emisyonla olacak iş değil bu. Ama pedal ile aracın sağırlığını alabiliyor isek çok daha iyi. Ve kışında Eco+ ile anti patinaj gibi kalkıp gitmesi de ekstra güzellik.
 
Aslında da benimde benzer bir konu aklımı kurcalıyor. 1.6 DCI 130 ve 160 lık motorlar arasında ne gibi farklar var , dönüştürme imkanları varmıdır bunları düşünüyorum uzun zamandır. Bu gaz tepkime cihazlarını baya araştırıp test edip kullandım , Pedal Comander türü cihazlar arabaya herhangi bir ekstra güç kazandırmıyor sadece gaz tepkimesini hızlandırıyor. Yani siz gaza 1 cm basıyorsanız bu cihazlar 1 cm bastığınızda 2 cm basmışsınız gibi tepki verdiriyor, az gaza basıp çok basmışsınız tepkisi verdiriyor. Aracın sağırlığı bir nebze gideriliyor ama beygir gücünde bir değişiklik yaratmıyor. Bu konudaki tecrübemi paylaşmak istedim.

160bg dizel motorlarda çift turbo var diye biliyorum. Şöyle bir tanıtım videosu var 160bg olan motorun.

https://www.youtube.com/watch?v=OA7uBcaUuzE&t=117s
 
160bg dizel motorlarda çift turbo var diye biliyorum. Şöyle bir tanıtım videosu var 160bg olan motorun.

Teşekkürler , çift turbolu olduğunu biliyorum ama sadece tek farkın turbo olup olmadığını bilemiyorum.
 
Geri
Üst