1.5 dci 105 bg Enjeksiyonu kontrol ediniz uyarisi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan bykamat
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Kizdirma bujisi cikti . Ayrica kam mili sensoru vardi usta sildi


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Kizdirma bujisinin teki arizalanmis . Degistirdim hatayi sildirdim . Bide sente ile ilgili bi sensorden bahsetti . 1 ay once triger setini degistirmistim gecici olabilir dedi tekrar ayni sorunu verirse eger trigeri degistirdigim yere gidip sente ayarini kontorl ettiricem


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Sorun dun yine oldu kendim obd cihazi aldim yine ayni sorunu verdi arizayi kendim siliyorum artik [emoji846] arizanin tanimi krank pozisyon sensoru( kam mili kaptoru ) kendim sifir alip degistirdim 1 hafta once degistirdim sensoru yine ayni sorun devam ediyor . Enjeksiyonu kontrol edin !!
. Sente kontrol edildi 2.ci defa senteden yana bi sikinti yok


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Kizdirma bujisinin teki arizalanmis . Degistirdim hatayi sildirdim . Bide sente ile ilgili bi sensorden bahsetti . 1 ay once triger setini degistirmistim gecici olabilir dedi tekrar ayni sorunu verirse eger trigeri degistirdigim yere gidip sente ayarini kontorl ettiricem


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Kızdırma bujisini takım olarak değiş seydiniz diğer leride arızalanmış olmasın
 
Kizdirma bujisinde sikinti olsaydi ariza kaydinda yazardi . Ariza kaydinda sadece krank pozisyon sensoru hatasi veriyor


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Kizdirma bujisinde sikinti olsaydi ariza kaydinda yazardi . Ariza kaydinda sadece krank pozisyon sensoru hatasi veriyor


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Benim araçta geçenlerde p0235 hatası ve p2263 hatası vardı (çekişte en ufak fark yok) mazot basıncını yükselten zımbırtı üzerindeki soketi söktüm geri yerine taktım hata silindi .Bu arada arızaya obd ile bakıyorum torqu vb 3 program ile test ettim arıza kaydı çıkmadı
 
Sorun dun yine oldu kendim obd cihazi aldim yine ayni sorunu verdi arizayi kendim siliyorum artik [emoji846] arizanin tanimi krank pozisyon sensoru( kam mili kaptoru ) kendim sifir alip degistirdim 1 hafta once degistirdim sensoru yine ayni sorun devam ediyor . Enjeksiyonu kontrol edin !!
. Sente kontrol edildi 2.ci defa senteden yana bi sikinti yok


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Benim aracimda da oldu ayni dedigin seyler gerceklesti arabada hissedilir hic bisey yokken aradik taradik bulamadik sanayideki ustayla samimiyetim oldugundan abi bence motor yagini degistirirsek duzelir ama sen bunu bi servise gotur bu seferlik motor yagini onlar degistirmis olurlar yada 150tl ariza tespit parasi odersin dedi. Goturdum notor yagi degisti ve birdaha enjeksiyonu kontrol ettiriniz diye ariza vermedi arac. Yag viscositesi artarsa krank aci sensoru okuyamiyor krankin uzerinde high viscosity yag oldugundan dolayi

Yakıt dediğin yakılır
 
Motor yagi kendinin orjinal elf 5/30 yag kendim degistirdim 1 ay once


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Benim 2004 megane da olmuştu aynı hata 3-4 sene evvel yanlış hatırlamıyorsam. Bir ton işlem yaptılar sonunda turbo hortumu delik çıkmıştı yanlış hatırlamıyorsam. Bir ton masraf yaptık sonunda adam bunlarda bir süre sonra bu hortum eskiyebiliyor demişti. Uygun fiyatlı da bir parçaydı. Anlamadığım madem böyle bir şeyi biliyorsun önce neden uygun bir parça olan o hortumu kontrol etmezsin.
 
Merhaba;
Aracımda sorun yokken bir anda önce "Enjeksiyonu kontrol ettiriniz" uyarısı ve anahtar uyarısı aldım. Sonra 2 - 3 saat sonra anahtar ve motor uyarı işareti ile birlikte "Egzoz emisyon kontrol ettiriniz" uyarısı aldım. Sonra 1 gün sonra egzoz uyarısı yok oldu daha sonrada enjeksiyon uyarısı yok oldu.
Ancak tespitime göre bu uyarılardan sonra nemli havalarda enjeksiyon uyarısı ilk çalıştırmada çıkıyor ve 2 km sonra yok oluyor.
Bu uyarı çıksın yada çıkmasın aracı her sabah çalıştırdığımda yaklaşık 2 km araç aşırı çok yakıyor. Bir çok noktası bayır aşağı olan yerde 2 km gittiğimde ortalama yakıt tüketimi çalışmadan önce sıfırladığım değer 13,5 lt/100km oluyor.
Usta bakım esnasında bilgisayara bağladı ve hata olarak "P0472 Egzoz Basınç Sensörü "A" Devresi Düşük" uyarısı almış ve katalitik konvertörü temizlemişler.
Bu uyarılar ve yakıtın bu şekilde yüksek tüketimi daha önceden yoktu. Nasıl bir çözüm bulabilirim. Videolar yorumlara baktığımda çok fazla olasılık olduğu için her sensörü tek tek değiştiremeyeceğimden nokta atışı çözüm bulmam gerekiyor.
 
Geri
Üst