1.2 TcE EDC 4. yıl ağır bakımı...

Selam bu kayışlar altarnötör kayışları sanırım bu sene benimde değiştirmem gerekiyor değiştiren fiyat verebilecek varmı bu arada aracım 50 bin km ama yıl doldu o yüzden kesin değiştiricem



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Benim aracım 2013 model 82000 km de, triger setini değiştirdim komple,çıkan parçalarda hiçbir sıkıntı yoktu değiştirmeseydim daha bayağı bir süre giderdi.4 yıl değişim için az bir süre bence ama kontrol etmek lazım tabi.
 
Benim aracım 2013 model 82000 km de, triger setini değiştirdim komple,çıkan parçalarda hiçbir sıkıntı yoktu değiştirmeseydim daha bayağı bir süre giderdi.4 yıl değişim için az bir süre bence ama kontrol etmek lazım tabi.

Captur öncesi aracım hyundai accent'ti.
tam 19 yıl kullandım triger kayışını (servis bile değiştirmeye gerek duymamış olacakki..) hiç değiştirmedim.
Kardeşimde aynı araç var, geçenlerde kontrol ettirdik değiştirirseniz iyi olur dedilerde değiştirdik.ama inanın hala çok iyi durumdaydı kayış.
!0-12 yıldan önce triger kayışı değiştirilmez,bazı kayışların 20 yıl ömrü vardır(kayışların hammadesi KEVLAR ve lastik karışımıdır bu malzeme uçaklarda kullanılır ve en az 30-40 yıl ömürleri vardır..) şayet kalitesiz lastik kullanılmışsa karışımda, gözle görülür bir şekilde iç kısımda (dişlerin olduğu yerde..) bariz çatlaklar oluşur bu durumda değiştirilmesinde yarar vardır,aksi takdirde endişelenecek bir durum yoktur,değiştirmek gerekmez.
servisler kendi çıkarlarını düşünerek değiştirmeye odaklıdırlar asla bu tuzaklara düşmeyin,
hatırlatmak isterim.
herkese sorunsuz, keyifli sürüşler..
 
Son düzenleme:
BEnim araç da 4. yıl bakımı olacak, alternatör kayışları değişecekmiş. Servisler en az 1500 TL fiyat veriyor. Yetkili serviste devam ettiğimizde EDC arıza çıkarırsa iyi niyet kapsamında yaparlar mı yoksa doğrudan sanayiye mi gitsem?
 
Captur öncesi aracım hyundai accent'ti.
tam 19 yıl kullandım triger kayışını (servis bile değiştirmeye gerek duymamış olacakki..) hiç değiştirmedim.
Kardeşimde aynı araç var, geçenlerde kontrol ettirdik değiştirirseniz iyi olur dedilerde değiştirdik.ama inanın hala çok iyi durumdaydı kayış.
!0-12 yıldan önce triger kayışı değiştirilmez,bazı kayışların 20 yıl ömrü vardır(kayışların hammadesi KEVLAR ve lastik karışımıdır bu malzeme uçaklarda kullanılır ve en az 30-40 yıl ömürleri vardır..) şayet kalitesiz lastik kullanılmışsa karışımda, gözle görülür bir şekilde iç kısımda (dişlerin olduğu yerde..) bariz çatlaklar oluşur bu durumda değiştirilmesinde yarar vardır,aksi takdirde endişelenecek bir durum yoktur,değiştirmek gerekmez.
servisler kendi çıkarlarını düşünerek değiştirmeye odaklıdırlar asla bu tuzaklara düşmeyin,
hatırlatmak isterim.
herkese sorunsuz, keyifli sürüşler..
Size katılıyorum. Arkadaşın 2012 dizel mazda 3 ü var. Bakım zamanı gelmişti. Kitapçığa baktım hangi parçalar değişmesi gerekiyor diye. Triger kayışı yanılmıyorsam 150000 km 10 yıl filan yazıyordu. Bende daha 50 000 de süre doldu diye megane3 aracımda değiştirdim. Mazda dizel motoruna PSA grubu motor aynı lastik triger dir heralde. Bizde niye bu kadar erken anlamdım.
Ama onda da 10000 km bir bakım yazıyordu bizde 20000 km.

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
BEnim araç da 4. yıl bakımı olacak, alternatör kayışları değişecekmiş. Servisler en az 1500 TL fiyat veriyor. Yetkili serviste devam ettiğimizde EDC arıza çıkarırsa iyi niyet kapsamında yaparlar mı yoksa doğrudan sanayiye mi gitsem?

Konumuz EDC değil ama yinede bilgilerimi sizle paylaşmak istiyorum.
Edc,dsg,dct,p.shift vs..gibi çift kavramalı şanzımanlar prosedürüne uygun kullanıldığında en hızlı, en sessiz, en konforlu vede en az yakıt tükettiren en tutumlu,en tasarruflu şanzımanlardır.diğer şanzımanlar asla çift kavramalı şanzımanlarla boy ölçüşemezler.
ama bi daha altını çiziyorum,dediğim gibi prosedürüne uygun olarak kullanıldığında..

ilk kalkışlarda aracın motoru soğukken yada trafik ışıklarında ani ve hızlı kalkışlar yapmamanız gerekir.ılımlı-yavaş (performanssız) kalkışlar yapıp ani hızlanmalardan kaçınırsanız problem yaşamazsınız.Ayrıca dur-kalk (yoğun trafikte) beklemeler uzun sürüyorsa mutlaka vitesi boşa (ot.viteslerde N konumu) almalısınız.mümkünse MANUEL modda kullanmaktada yarar var,sıkışık trafik boyunca..

Bütün bunları uyguladığınız sürece EDC şanzımandan hiç korkmayın,içiniz rahat olsun kolay,kolay arıza çıkarmaz çift kavramalı şanzımanlar..
 
Merhabalar 1.2 captur icon edc kullanıcısıyım bu sıralar 40 km civarı yol yaptığımda stop yanıyor aracı durdurun diyor bu başıma 4 defa geldi bilgisayara bağladılar hata yok sebebini bilen varmı


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Merhabalar 1.2 captur icon edc kullanıcısıyım bu sıralar 40 km civarı yol yaptığımda stop yanıyor aracı durdurun diyor bu başıma 4 defa geldi bilgisayara bağladılar hata yok sebebini bilen varmı


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Renault un orjinal Clip cihazı ile arıza kaydı alınsın Universal arıza tespit cihazları bazı hataları okuyamıyor . Ekrana düşen hata mutlaka ECU yada düşmüştür
 
Geri
Üst