1.2 Ön fren balatası

ahmetgeenc

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2015
Mesajlar
19
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
2 gün önce yıllık bakım yaptırdım serviste. Ön balataların bittiiğini söylediler 260 tl fiyat verdiler değiştirelim dediler tabiki yaptırmadım. İnternetten araştırdım biraz trw marka buldum 80 tl trw hakkında kötü yorum yapan görmedim ama. Bu konuda tecrübesi olan varmı bu balatayı kullanan veya başka ürün tavsiye edebilecek uygun fiyata var mı bilgi verebilirmisiniz. Teşekkürler.
 
Bu konu ile ilgili çok yönlü araştırmalar ve yorumlar forumumuzda Clio 4 kategorimizde mevcut bazı araçlar balata kullanıma bağlı ve servis ayarındaki hatalardan dolayı çabuk bitiyor veya daha idare edecekken hemen değişim isteniliyor tanıdık usta varsa işiniz daha kolay olur kesinlikle dılarda uygundur ama garantisi olan araç serviste yaptırmalısınız sorun çıkınca sorunluluk size kalır.keyifli sürüşler iyi forumlar dilerim.

SM-G800HQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Aracinizin garantisi devam ediyor ise 100 200 fazla verin serviste yaptirin. Yoksa garanti dişi kalir araciniZ.
 
2 gün önce yıllık bakım yaptırdım serviste. Ön balataların bittiiğini söylediler 260 tl fiyat verdiler değiştirelim dediler tabiki yaptırmadım. İnternetten araştırdım biraz trw marka buldum 80 tl trw hakkında kötü yorum yapan görmedim ama. Bu konuda tecrübesi olan varmı bu balatayı kullanan veya başka ürün tavsiye edebilecek uygun fiyata var mı bilgi verebilirmisiniz. Teşekkürler.

Ön fren balatalarının değişimi 260 TL çok para.Dışarıda değiştirmeniz menfaatinize olur.Aracım 14.000 Km'de.Bunun 10.000 Km'si uzun yolda geçti.Balatalarınız 3000-4000 Km daha gider dediler.Söylediğiniz rakamdan sonra ben asla serviste balataları yenilemeyi düşünmem.Ayrıca garantiyi bozacağınıda düşünmüyorum !
 
Ön fren balatalarının değişimi 260 TL çok para.Dışarıda değiştirmeniz menfaatinize olur.Aracım 14.000 Km'de.Bunun 10.000 Km'si uzun yolda geçti.Balatalarınız 3000-4000 Km daha gider dediler.Söylediğiniz rakamdan sonra ben asla serviste balataları yenilemeyi düşünmem.Ayrıca garantiyi bozacağınıda düşünmüyorum !

Katılıyorum size. 260 tl balataya verilmez soygundur bu parayı çöpte bulmuyoruz. Zaten paranın yarısından fazlasını işçilik ücreti olarak alıyorlar gerek yok. Sadece renault servisi için değil hepsi böyle tabii ki önceki aracım opel'di onda da aynı paralar dönüyordu.
 
Renault servislerinde de TRV marka balata kullanılıyor...
 
Renault servislerinde de TRV marka balata kullanılıyor...

Sağolun bilgi için. TRW marka balatayı 80 tl ye aldım internetten 15-20 tl'ye de işçiliğini yaptırıcam ustama.
 
İnşallah garanti de sorun yaşamazsınız. Aksi bir durumda servis kayıtlarında değişimin serviste yapılıp yapılmadığı ortaya çıkacaktır.
 
Frenlerde sertleşme veya anormal ses gibi sorunlar yaşayabilir, fren disklerinin daha hızlı aşınmasına neden olabilirsiniz. Gerçi balata fiyatından disk parasını bir süre sonra çıkarmış olacaksınız ama aradaki konfor düşüşüne değmeyecektir.

Marka aynı da olsa emin olun aynı ürün değil. İkisini yan yana koyup dikkatlice incelerseniz göreceğiniz küçük farklar olacaktır. Bu küçük farklar zamanla büyük sorunlara neden olabilir. Diskleriniz balatalar yüzünden düzensiz aşınabilir, frende titreme veya anormal ses sorunu yaşayabilir hatta balatanın tam geri çekilmemesi nedeniyle anormal yakıt tüketimi hatta tek tekerde fren kilitlenmesi yaşayabilirsiniz.

Yetkili servislerin asıl parayı yedek parçadan kazandıkları su götürmez gerçek. Fahiş fiyat garanti bahanesiyle normalmiş gibi gösteriliyor, hepimiz bunları biliyoruz. Ancak balata ve filtrelerde, hayati bazı parçalarda bu parayı verip yetkili servisten yedek parça temin etmemiz gerektiğini de hatırlatırım.

Sizin yaşayacağınız sorun; eğer fren sisteminde herhangibir arıza veya şikayetiniz olursa fren balatası ile ilgili olduğu iddia edilecek kısımlarda garanti koşullarını kapsamayacaktır.

Yerinizde olsam ilk yapacağım şey, balataları görmek istiyorum demek olurdu. Fren balatalarınız, metal pabuç üzerinde 1mm' ye düşene kadar kullanılabilir durumdadır. Oysa yetkili servisler fren balatası da dahil olmak üzere hemen herşeyi sonraki bakım süresini ve sizin balatanızın bir sonraki bakıma kadar dayanıp dayanmayacağını balatanın durumuna bakıp yorumlayarak tayin eder.

Yani; fren balatanız %60 bittiyse, bu, aslında 12-15 bin km daha kullanılacak balatanın servis tarafından değiştirileceğini gösterir ki, sonraki bakıma yani sonraki 20bin km' ye kadar sorun yaşanmasın. Oysa balata durumunu kendiniz görüp bu kararı verirseniz, belki de 10bin km sonra sadece bir fren kontrolü için servise gidip, o zaman balata değişimini yaptırabilirdiniz.

Veya;

Fren balatalarını yetkili serviste alıp kendi ustanıza da değiştirmeniz mümkün. Böylece işçilikten büyük oranda kurtarmış olurdunuz. Ancak dediğim gibi yetkili servisler bu kayıplarını engellemek için işçilik ücretlerini düşük, parça fiyatlarını yüksek tutarlar.
 
Frenlerde sertleşme veya anormal ses gibi sorunlar yaşayabilir, fren disklerinin daha hızlı aşınmasına neden olabilirsiniz. Gerçi balata fiyatından disk parasını bir süre sonra çıkarmış olacaksınız ama aradaki konfor düşüşüne değmeyecektir.

Marka aynı da olsa emin olun aynı ürün değil. İkisini yan yana koyup dikkatlice incelerseniz göreceğiniz küçük farklar olacaktır. Bu küçük farklar zamanla büyük sorunlara neden olabilir. Diskleriniz balatalar yüzünden düzensiz aşınabilir, frende titreme veya anormal ses sorunu yaşayabilir hatta balatanın tam geri çekilmemesi nedeniyle anormal yakıt tüketimi hatta tek tekerde fren kilitlenmesi yaşayabilirsiniz.

Yetkili servislerin asıl parayı yedek parçadan kazandıkları su götürmez gerçek. Fahiş fiyat garanti bahanesiyle normalmiş gibi gösteriliyor, hepimiz bunları biliyoruz. Ancak balata ve filtrelerde, hayati bazı parçalarda bu parayı verip yetkili servisten yedek parça temin etmemiz gerektiğini de hatırlatırım.

Sizin yaşayacağınız sorun; eğer fren sisteminde herhangibir arıza veya şikayetiniz olursa fren balatası ile ilgili olduğu iddia edilecek kısımlarda garanti koşullarını kapsamayacaktır.

Yerinizde olsam ilk yapacağım şey, balataları görmek istiyorum demek olurdu. Fren balatalarınız, metal pabuç üzerinde 1mm' ye düşene kadar kullanılabilir durumdadır. Oysa yetkili servisler fren balatası da dahil olmak üzere hemen herşeyi sonraki bakım süresini ve sizin balatanızın bir sonraki bakıma kadar dayanıp dayanmayacağını balatanın durumuna bakıp yorumlayarak tayin eder.

Yani; fren balatanız %60 bittiyse, bu, aslında 12-15 bin km daha kullanılacak balatanın servis tarafından değiştirileceğini gösterir ki, sonraki bakıma yani sonraki 20bin km' ye kadar sorun yaşanmasın. Oysa balata durumunu kendiniz görüp bu kararı verirseniz, belki de 10bin km sonra sadece bir fren kontrolü için servise gidip, o zaman balata değişimini yaptırabilirdiniz.

Veya;

Fren balatalarını yetkili serviste alıp kendi ustanıza da değiştirmeniz mümkün. Böylece işçilikten büyük oranda kurtarmış olurdunuz. Ancak dediğim gibi yetkili servisler bu kayıplarını engellemek için işçilik ücretlerini düşük, parça fiyatlarını yüksek tutarlar.

Teşekkürler cevabınız için. Açıkçası balatayı görsemde bitip bitmediğini daha zamanı olduğunu anlayamazdım o yüzden servis şefinin hemen acil değişmesi gerek demesinin ardından aracın bakımıyla ilgilenen ustanın yanına gidip sordum 2bin km daha gider dedi. Eminim ki balatalar için arada farklar olacaktır hiçbir yan sanayi ürün orjinal parçanın yerini tutmaz bencede. Fakat bir çok orjinal yan sanayi diye tabir ettiğimiz ürünlerde kaliteli olabiliyor. Yani aldığım balatanın aradaki 160 tl yi karşılıyacağını düşünüyorum. O kadarda küçümsememek lazım.
 
Geri
Üst