1,2 130 bg turbo araca lpg takarsam ne olur??????

yigido.gunduz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 May 2014
Mesajlar
25
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
arkadaşlar engelliyim şu andaki aracımın 5 yıllık süresi doldu değiştirmeyi düşünüyorum bu yeni kasa clio icon 1,2 130 bg turbo almayı düşünüyorum bu aracın çok yaktığını duydum doğrumu birde bu araca lpg taktırsam olur mu bilgisi olan arkadaşlar tavsiyenize ihtiyacım var.
 
Renaultta lpg uyumlu olmayan motor bugune kadar cikmadi sanirim. En net bilgi icin bilinen iyi bir lpg bayisine danisin. Mesela brc 2a ana bayilerinden birine sorun. Bilgi almak da parayla degil ya :)
 
​Tüplü ve öfkeli olur :)
 
Clio'da 1.2 TCe 130 hp motor yok, 120 HP güç üretiyor ve LPG takmanı tavsiye etmem bunun yerine 1.5 DCi EDC alman daha mantıklı olur...
 
illa otomatik alıncaksa tüp yerine dci ye yönelmenizi öneririm bende .
 
kardeş Adana'da BRC bayisine sordum takılır dedi normal sistem mi takıyorsunuz dedim evet dedi oysa ben forumda turbo motorlara takılan sistemlerin farklı ve pahalı olduğunu okuduğum için kafam karıştı
 
1,5 dci'nin fiyatı beni aşıyor kardeş o yüzden düşünüyorum
 
1.2 tce motoru direk enjeksiyondur, direk enjeksiyonlu motorlarda lpg verimi,performansı ve uygunluğu oldukça zordur.


1) normal eski usul direkt olmayan enjeksiyonlarda enjektör emme manifoldundadır ve yanma,ateşleme,valf kapanma vs bu uzaklık göz önünde bulundurularak adım atar.

direkt olmayan bu tip enjekte metodunda lpg kiti ile gelen enjektörde normal araç üzerindeki enjektöre çok yakın bir yere monte edilir sistemde ufak fine tuning denilen ecu yani beyindeki ufak oynamalarla,avans ayarı vs ile takılan lpg sistemi problemsiz uyum sağlar.


fakat direkt enjeksiyonlu araçlarda orijinal enjektör adı gibi direkt yanma odası üzerindedir ve neredeyse ateşleme sistemi için bile yer bırakmamaktadır bırakın lpg kiti ile gelen enjektörü araya mmler zor girecek darda bir alanda çalışmaktadır ve montajı mümkün değildir.

bunun yerine yıllarca direkt enjeksiyonlu aracın üzerindeki emme manifoldunun üzerine enjektör takılmak istenildi fakat bu direkt enjeksiyonun (verimin) tüm amacını yitirmekle kalmayıp birde avans ayarlarını ufak değil ciddi boyutlarda değiştirmek demekti ve abartılı pahalı sistemler olmadıkça ufak lpg kiti üreticileri bu denli bir sistem tasarlayamadılar.


2) direkt enjeksiyon olmayan araçlarda lpg kiti ile gelen enjektör yanısıra araç ile gelen enjektörde olduğu için her iki yakıtda birden kullanılabiliniyordu, lpg biliyorsunuz çok aşındırıcıdır,motor korumaz ve özelliklede belli ortamlarda likiden çok buhardır bu sebebtendirki çoğu lpg kiti ilk etapda motor ısınana kadar lpg değil benzin kullanır.


direkt enjeksiyonda bu mümkün değildir enjektör ya komple benzinle yada komple lpg ile çalışacaktır maalsef çünkü tek enjektöre müsait yer mevcut sistemde.




bu yukarıdaki her iki probleme çözüm Vialle tarafından bulunmuştur , firma çözümü lpgnin belli oranda değilde tamamen %100 likid halde püskürtüldüğüne emin olunan bir sistem kullanılarak ve belli oranlarda içersine koruyucu yağ katılarak fabrika enjektörü kullanılarak püskürtülen bir sistem tasarlamıştır.

bunu ilk etapda ünlü vw 1.4 tsi motorlarında yıllarca kullandılar ama sistem hem çok pahalı hem verimi normal lpg kitlerine göre %10-15 daha düşüktü.


bu sistemin 3 aşağı 5 yukarı aynısı brc ve atiket tarafından geliştirildi ve pazarda mevcut ama monte edecek ,kalibre edecek çok iyi usta bulmak sıkıntı.



ve size normal sistem kullanıyor diyen ustaya sakın ama sakın aldanmayın inatla normal sistem olur diyen bir arkadaşımız 0.9 tce motorunu 40bin bakımına gelmeden öldürdü valfleri ,segmanları contaları komple yenilemek ve silindir başını elden geçirmek zorunda kaldı,özetle tavsiye etmem.
 
1.2 tce motoru direk enjeksiyondur, direk enjeksiyonlu motorlarda lpg verimi,performansı ve uygunluğu oldukça zordur.


1) normal eski usul direkt olmayan enjeksiyonlarda enjektör emme manifoldundadır ve yanma,ateşleme,valf kapanma vs bu uzaklık göz önünde bulundurularak adım atar.

direkt olmayan bu tip enjekte metodunda lpg kiti ile gelen enjektörde normal araç üzerindeki enjektöre çok yakın bir yere monte edilir sistemde ufak fine tuning denilen ecu yani beyindeki ufak oynamalarla,avans ayarı vs ile takılan lpg sistemi problemsiz uyum sağlar.


fakat direkt enjeksiyonlu araçlarda orijinal enjektör adı gibi direkt yanma odası üzerindedir ve neredeyse ateşleme sistemi için bile yer bırakmamaktadır bırakın lpg kiti ile gelen enjektörü araya mmler zor girecek darda bir alanda çalışmaktadır ve montajı mümkün değildir.

bunun yerine yıllarca direkt enjeksiyonlu aracın üzerindeki emme manifoldunun üzerine enjektör takılmak istenildi fakat bu direkt enjeksiyonun (verimin) tüm amacını yitirmekle kalmayıp birde avans ayarlarını ufak değil ciddi boyutlarda değiştirmek demekti ve abartılı pahalı sistemler olmadıkça ufak lpg kiti üreticileri bu denli bir sistem tasarlayamadılar.


2) direkt enjeksiyon olmayan araçlarda lpg kiti ile gelen enjektör yanısıra araç ile gelen enjektörde olduğu için her iki yakıtda birden kullanılabiliniyordu, lpg biliyorsunuz çok aşındırıcıdır,motor korumaz ve özelliklede belli ortamlarda likiden çok buhardır bu sebebtendirki çoğu lpg kiti ilk etapda motor ısınana kadar lpg değil benzin kullanır.


direkt enjeksiyonda bu mümkün değildir enjektör ya komple benzinle yada komple lpg ile çalışacaktır maalsef çünkü tek enjektöre müsait yer mevcut sistemde.




bu yukarıdaki her iki probleme çözüm Vialle tarafından bulunmuştur , firma çözümü lpgnin belli oranda değilde tamamen %100 likid halde püskürtüldüğüne emin olunan bir sistem kullanılarak ve belli oranlarda içersine koruyucu yağ katılarak fabrika enjektörü kullanılarak püskürtülen bir sistem tasarlamıştır.

bunu ilk etapda ünlü vw 1.4 tsi motorlarında yıllarca kullandılar ama sistem hem çok pahalı hem verimi normal lpg kitlerine göre %10-15 daha düşüktü.


bu sistemin 3 aşağı 5 yukarı aynısı brc ve atiket tarafından geliştirildi ve pazarda mevcut ama monte edecek ,kalibre edecek çok iyi usta bulmak sıkıntı.



ve size normal sistem kullanıyor diyen ustaya sakın ama sakın aldanmayın inatla normal sistem olur diyen bir arkadaşımız 0.9 tce motorunu 40bin bakımına gelmeden öldürdü valfleri ,segmanları contaları komple yenilemek ve silindir başını elden geçirmek zorunda kaldı,özetle tavsiye etmem.


Ve işte kafalar biraz daha karışır...
Eee peki Levato'nun öve öve bitiremediği EXR kiti? Ya da Prins'in araba fiyatındaki sıvı sistem kiti?..

Ayrıca sıvı sistemler hadi çok pahalı, vazgeçtik, Atiker'in Atifkfast DI sistemi için dün 2700lira fiyat aldım. Lakin şehiriçi en fazla %30 tasarruf oranından bahsedildi... Bir de bu durum var. Yani %30 için otogaz dönüşümü değer mi??
 
1.2 Turbo 120 HP EDC için
kasım 2019 fiyatları
Lovato 4800 TL
Atiker 3200 TL
Prins 8500 TL
Brc uyumlu modeli yok

Bütün ustalar daha önce taktığını ve hiç bir problem olmadığını söylüyorlar , lakin güvenemedim. Bilgisi olan varsa paylaşırsa LPG taktırabilirim.
Youtube da bir çok reklam var
 
Geri
Üst