1.2 tce motoru direk enjeksiyondur, direk enjeksiyonlu motorlarda lpg verimi,performansı ve uygunluğu oldukça zordur.
1) normal eski usul direkt olmayan enjeksiyonlarda enjektör emme manifoldundadır ve yanma,ateşleme,valf kapanma vs bu uzaklık göz önünde bulundurularak adım atar.
direkt olmayan bu tip enjekte metodunda lpg kiti ile gelen enjektörde normal araç üzerindeki enjektöre çok yakın bir yere monte edilir sistemde ufak fine tuning denilen ecu yani beyindeki ufak oynamalarla,avans ayarı vs ile takılan lpg sistemi problemsiz uyum sağlar.
fakat direkt enjeksiyonlu araçlarda orijinal enjektör adı gibi direkt yanma odası üzerindedir ve neredeyse ateşleme sistemi için bile yer bırakmamaktadır bırakın lpg kiti ile gelen enjektörü araya mmler zor girecek darda bir alanda çalışmaktadır ve montajı mümkün değildir.
bunun yerine yıllarca direkt enjeksiyonlu aracın üzerindeki emme manifoldunun üzerine enjektör takılmak istenildi fakat bu direkt enjeksiyonun (verimin) tüm amacını yitirmekle kalmayıp birde avans ayarlarını ufak değil ciddi boyutlarda değiştirmek demekti ve abartılı pahalı sistemler olmadıkça ufak lpg kiti üreticileri bu denli bir sistem tasarlayamadılar.
2) direkt enjeksiyon olmayan araçlarda lpg kiti ile gelen enjektör yanısıra araç ile gelen enjektörde olduğu için her iki yakıtda birden kullanılabiliniyordu, lpg biliyorsunuz çok aşındırıcıdır,motor korumaz ve özelliklede belli ortamlarda likiden çok buhardır bu sebebtendirki çoğu lpg kiti ilk etapda motor ısınana kadar lpg değil benzin kullanır.
direkt enjeksiyonda bu mümkün değildir enjektör ya komple benzinle yada komple lpg ile çalışacaktır maalsef çünkü tek enjektöre müsait yer mevcut sistemde.
bu yukarıdaki her iki probleme çözüm Vialle tarafından bulunmuştur , firma çözümü lpgnin belli oranda değilde tamamen %100 likid halde püskürtüldüğüne emin olunan bir sistem kullanılarak ve belli oranlarda içersine koruyucu yağ katılarak fabrika enjektörü kullanılarak püskürtülen bir sistem tasarlamıştır.
bunu ilk etapda ünlü vw 1.4 tsi motorlarında yıllarca kullandılar ama sistem hem çok pahalı hem verimi normal lpg kitlerine göre %10-15 daha düşüktü.
bu sistemin 3 aşağı 5 yukarı aynısı brc ve atiket tarafından geliştirildi ve pazarda mevcut ama monte edecek ,kalibre edecek çok iyi usta bulmak sıkıntı.
ve size normal sistem kullanıyor diyen ustaya sakın ama sakın aldanmayın inatla normal sistem olur diyen bir arkadaşımız 0.9 tce motorunu 40bin bakımına gelmeden öldürdü valfleri ,segmanları contaları komple yenilemek ve silindir başını elden geçirmek zorunda kaldı,özetle tavsiye etmem.