- Katılım
- 7 Nis 2013
- Mesajlar
- 89
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Merhaba arkadaşlar ,
Cumartesi günü aracı aldığım yer bildiğiniz üzere beni servise çağırdı. ( Genel Müdürlüğe Yazı yazmanın ardından )
Karşılama çok sıcakkanlıydı. Müşteri ilişkileri temsilcisi bayana ve servis danışmanı arkadaş beni hemen çok iyi ağırladılar.
İlk olarak servis danışmanı şikayerlerimi aldı , bildiğiniz üzere aşağıdaki şikayetleri sıraladım ,
1- Rüzgar Sorunu
2- Direksiyon Kutusundan gelen ses
3- Vites geçiş ikaz lambasının yanmaması
4- Sol Arka kapıdan gelen gıcırtı sesi
5- Ses sisteminin dinlediğim müzikleri boğması ve bass’ın patlak gibi çıkması
6- Aracımın viraj dengeleme sisteminin kontrol edilmesini istiyorum ( ESP )
7- Yakıt Deposunda Dalgakıran olmaması
8- Bagajdan gelen ses
9- Sürücü kapısının çok iyi kapanmaması
Servise birlikte gittiğim arkadaşım bu kadar konuda şikayetçi olduğumu bilmiyordu gülmeye başladı , abi sen ne yaptın yaa... İade et arabayı hemen tarzı
Neyse dedim...
Yaklaşık 5 kere test sürüşüne çıktık , bir çok sorunun üzerinden geçtik , hatta ilk test sürüşünde bir tümsekten geçirdiler arabayı , ahhh dedim arabanın 2 yıllık ömrü gitti
Çok iyi servis ustaları vardı ilk olarak bunu söyliyim fakat şehir merkezine uzak olduğu için sanıyorum benim kadar detaylı bir clio 4 hiç gitmemiş kendilerine sadece ufak tefek sorunlar ve bir kaç kez direksiyon kutu sorunu için gelen arabalar olmuş anladığım kadarı ile...
Sonuçların bazı arkadaşlar için ön bilgi ve yararlı olacağını düşünüyorum. Servise gittikleri zaman tecrübe olacağına inanıyorum.
1- Rüzgar Sorunu
Rüzgar sorununa kaporta bölümünde çalışan bir usta ile çıktık , daha öncesinde servis müdürü ilede çıkmıştık ama işin uzmanı kaporta ustasıymış.. Neyse direk biz çıktık bana 70-80 den sonra gelen sesi duyar duymaz ustaya duydun mu dedim , o da biraz daha hızlan dedi , 110 lara geldiğimde ses giderek artmıştı.. Usta bana bu ses rüzgar sesi değil , rüzgarın cama ve dikiz aynalarına vurması sonucu oluşan bir ses dedi. Bu arabanın aerodinamik yapısı ile alakalı buna müdahale edemeyiz dedi. Ben de forumda tecrübe edindiğim kelebek camından gelen , fitil değiştirmelerinden bahsettim.
Kendisi hadi gelin servise gidelim , size bir uygulama yapacam dedi.
Gördüğünüz gibi aşağıdaki uygulamayı yaptı araca , bütün sağ ve sol camın fitillerine etrafını boya bandı ile kapladı ben içeride otururken.. kendisi de arkaya oturdu birde bu şekilde çıkalım dedi teste , eğer dediiniz gibi camlardan çerceveden ya da fitilde sorun var ise rüzgar sorunu çözülür dedi. Ama gelirse dediğim gibi bu arabanın aerodinamil yapısı ile alakalıdır dedi. Test sonucunda gerçekten de ses yine geldi... Demekki Fitil ile alakalı bir problem değilmiş.
2- Direksiyon Kutusundan gelen ses
2 test sürüşünün ardından , kendileri de sesi kabul etti. Ve bana 1 ay beklemeyebilir misin diye sordular. Neden diyince , Renault'un direksiyon kutusundaki sorunun farkında olduğunu , ilk aşamada anlaştıkları direksiyon kutusunu yapan firma ile üretimi durdurup şu anda yeni bir firma ile geliştirme çalışmalarının sürdürdüğünü ve haziran ayında güncellenmiş direksiyon kutusu ile sorununuzu direk çözeceklerini belirttiler. Bende 2 de bir aracın ön takımı ineceğine 1 ay beklerim yepyeni direksiyon kutusuna sahip olurum dedim.
3- Vites geçiş ikaz lambasının yanmaması
Vites geçiş lambasının sorununun neden kaynaklandığını çözemediler. Satılmamış sıfır garajdan sırf bu sorunun neden kaynaklandığını bulabilmek için bir araç getirdiler. Test ettiler , ikaz lambası yandı aracın. Parametler kontrollerine kadar indiler benim araçla kıyaslayarak ama nereden bu özelliğin aktif olduğunu ya da neden benim araçta bunun yanmadığını çözemediler. 2 aracın da şase numaralarını ustabaşı kayıt aldı genel müdürlüğüe sorunu soracakmış. Ama çözüleceğinden pek emin olamadım ne yazıkki
4- Sol Arka kapıdan gelen gıcırtı sesi
Sol arkada kapıdan gelen gıcırtı sesi kapı arasındaki lastiklerden kaynaklanıyormuş. Bunuda kaporta bölümünde çalışan usta titizlikle lastikler ufak yandan el darbeleri ile incelterek sorunu çözdü. Açıklama olarak ise , aracın bütün lastik çercevesinin montaj ile yapıldığını elimizle çeksek çıkabileceğini bu gibi sorunların olabileceğini ama hemen düzeltebileceklerini söyledi. Gerçekten çok ilgiliydi.
5- Ses sisteminin dinlediğim müzikleri boğması ve bass’ın patlak gibi çıkması
Ses sistemimde herhangi bir sorun yokmuş arkadaşlar. Usta inanmıyorsan gel depoya gidelim , sıfır 2 araçta daha takalım dinliyelim dedi , tamam dedim , gittik test ettik gerçekten de benim 19-20 ses seviyesinden sonra yaşadığım sıkıntı o araçlarda da mevcuttu.
Burada usta arkaya takılan hoparlörleri gösterdi. Kendisi bile arka taraftaki hoparlöerlerin çok iyi olmadığını bunun tizi ve bası zor ayırt edeceğini benim aşırı basslı yabancı mp3 leri dinlediğimde ki sorunun bana özel olmadığını R-Link haricindeki bütün clio larda bunu yaşabileceğimizi belirtti.
6- Aracımın viraj dengeleme sisteminin kontrol edilmesini istiyorum ( ESP )
Bu durumu da bilgisayardan ve test sürüşünde kontrol ettik. Sıkıntı yok ESP lerde
7- Yakıt Deposunda Dalgakıran olmaması
Bir çok arkadaşımızın yaşadığı deponun tam dolu olduğu sürede gelen çalkantı sesi normalmiş. Bütün Renault araçlarında bu olabilirmiş. Renault yakıt depolarının PLASTIK ten üretiliğini ve Dalgakıranların olmadığını , bu sese yapabilecek birşey olmadığını belirttiler.
8- Bagajdan gelen ses
Bagajdan gelen sesi test sürüşlerinde ustalarda farketti. Araçların orijinalinde gelen bagaj takozları standartmış. Benimkileri ayarlanabilir takoz ile değiştirdiler ve sorunu hallettiler.
9- Sürücü kapısının çok iyi kapanmaması
Bunu da başusta çok iyi bir şekilde uygulamalı ve teknik olarak anlattı. Diğer kapılara göre biraz daha zor kapanmaması yani bıraktığımızda direk kapanmamasını normal olduğunu söyledi. Aracı yapan mühendislerin , sürücü kapısındaki teknik özellikleri , üzerinde bulundurduğu diğer kapılara göre ekstra mekanizmaları sürücünün kontrol bölgesindeki direksiyondan tutun bir çok mekanizmanın o bölgede yerleşik olduğunudan bahsetti. Testlere geçti , bütün kapıları aynı ayarda bıraktığında bütün kapılar kapanırken sürücü kapısı kapanadı. Bak şimdi dedi camı açıp kapatacağım dedi , eğer kapanmazsa sorun var eğer kapanırsa sana anlattığım hacim ve aracın sürücü tarafındaki teknik sebeplerden olduğunu kabul edeceksin dedi. Gerçekten sürücü tarafındaki camı sonuna kadar açıp kapıyı hafifçe bıraktığında cuk diye kapı kapandı. Valla ustaya helal olsun dedim..
Sonuç olarak ben çok memnun bir şekilde servisten ayrıldım arkadaşlar.. Sadece vites gösterge lamba sorunu hala kafamda tam oturmadı. Genel müdürlük ile yazışacaklarını söylediler. Süreci takip edeceğim.
Umarım burayı okuyan arkadaşlar sıkılmamıştır ve kendi kafalarında oluşan belirsizliklere bir nebze olsun yardımcı olabilmiştir yazdıklarım.
Herkese iyi haftalar , bol keyifli sürüşler...
Cumartesi günü aracı aldığım yer bildiğiniz üzere beni servise çağırdı. ( Genel Müdürlüğe Yazı yazmanın ardından )
Karşılama çok sıcakkanlıydı. Müşteri ilişkileri temsilcisi bayana ve servis danışmanı arkadaş beni hemen çok iyi ağırladılar.
İlk olarak servis danışmanı şikayerlerimi aldı , bildiğiniz üzere aşağıdaki şikayetleri sıraladım ,
1- Rüzgar Sorunu
2- Direksiyon Kutusundan gelen ses
3- Vites geçiş ikaz lambasının yanmaması
4- Sol Arka kapıdan gelen gıcırtı sesi
5- Ses sisteminin dinlediğim müzikleri boğması ve bass’ın patlak gibi çıkması
6- Aracımın viraj dengeleme sisteminin kontrol edilmesini istiyorum ( ESP )
7- Yakıt Deposunda Dalgakıran olmaması
8- Bagajdan gelen ses
9- Sürücü kapısının çok iyi kapanmaması
Servise birlikte gittiğim arkadaşım bu kadar konuda şikayetçi olduğumu bilmiyordu gülmeye başladı , abi sen ne yaptın yaa... İade et arabayı hemen tarzı

Yaklaşık 5 kere test sürüşüne çıktık , bir çok sorunun üzerinden geçtik , hatta ilk test sürüşünde bir tümsekten geçirdiler arabayı , ahhh dedim arabanın 2 yıllık ömrü gitti

Çok iyi servis ustaları vardı ilk olarak bunu söyliyim fakat şehir merkezine uzak olduğu için sanıyorum benim kadar detaylı bir clio 4 hiç gitmemiş kendilerine sadece ufak tefek sorunlar ve bir kaç kez direksiyon kutu sorunu için gelen arabalar olmuş anladığım kadarı ile...
Sonuçların bazı arkadaşlar için ön bilgi ve yararlı olacağını düşünüyorum. Servise gittikleri zaman tecrübe olacağına inanıyorum.
1- Rüzgar Sorunu
Rüzgar sorununa kaporta bölümünde çalışan bir usta ile çıktık , daha öncesinde servis müdürü ilede çıkmıştık ama işin uzmanı kaporta ustasıymış.. Neyse direk biz çıktık bana 70-80 den sonra gelen sesi duyar duymaz ustaya duydun mu dedim , o da biraz daha hızlan dedi , 110 lara geldiğimde ses giderek artmıştı.. Usta bana bu ses rüzgar sesi değil , rüzgarın cama ve dikiz aynalarına vurması sonucu oluşan bir ses dedi. Bu arabanın aerodinamik yapısı ile alakalı buna müdahale edemeyiz dedi. Ben de forumda tecrübe edindiğim kelebek camından gelen , fitil değiştirmelerinden bahsettim.
Kendisi hadi gelin servise gidelim , size bir uygulama yapacam dedi.
Gördüğünüz gibi aşağıdaki uygulamayı yaptı araca , bütün sağ ve sol camın fitillerine etrafını boya bandı ile kapladı ben içeride otururken.. kendisi de arkaya oturdu birde bu şekilde çıkalım dedi teste , eğer dediiniz gibi camlardan çerceveden ya da fitilde sorun var ise rüzgar sorunu çözülür dedi. Ama gelirse dediğim gibi bu arabanın aerodinamil yapısı ile alakalıdır dedi. Test sonucunda gerçekten de ses yine geldi... Demekki Fitil ile alakalı bir problem değilmiş.

2- Direksiyon Kutusundan gelen ses
2 test sürüşünün ardından , kendileri de sesi kabul etti. Ve bana 1 ay beklemeyebilir misin diye sordular. Neden diyince , Renault'un direksiyon kutusundaki sorunun farkında olduğunu , ilk aşamada anlaştıkları direksiyon kutusunu yapan firma ile üretimi durdurup şu anda yeni bir firma ile geliştirme çalışmalarının sürdürdüğünü ve haziran ayında güncellenmiş direksiyon kutusu ile sorununuzu direk çözeceklerini belirttiler. Bende 2 de bir aracın ön takımı ineceğine 1 ay beklerim yepyeni direksiyon kutusuna sahip olurum dedim.
3- Vites geçiş ikaz lambasının yanmaması
Vites geçiş lambasının sorununun neden kaynaklandığını çözemediler. Satılmamış sıfır garajdan sırf bu sorunun neden kaynaklandığını bulabilmek için bir araç getirdiler. Test ettiler , ikaz lambası yandı aracın. Parametler kontrollerine kadar indiler benim araçla kıyaslayarak ama nereden bu özelliğin aktif olduğunu ya da neden benim araçta bunun yanmadığını çözemediler. 2 aracın da şase numaralarını ustabaşı kayıt aldı genel müdürlüğüe sorunu soracakmış. Ama çözüleceğinden pek emin olamadım ne yazıkki

4- Sol Arka kapıdan gelen gıcırtı sesi
Sol arkada kapıdan gelen gıcırtı sesi kapı arasındaki lastiklerden kaynaklanıyormuş. Bunuda kaporta bölümünde çalışan usta titizlikle lastikler ufak yandan el darbeleri ile incelterek sorunu çözdü. Açıklama olarak ise , aracın bütün lastik çercevesinin montaj ile yapıldığını elimizle çeksek çıkabileceğini bu gibi sorunların olabileceğini ama hemen düzeltebileceklerini söyledi. Gerçekten çok ilgiliydi.
5- Ses sisteminin dinlediğim müzikleri boğması ve bass’ın patlak gibi çıkması
Ses sistemimde herhangi bir sorun yokmuş arkadaşlar. Usta inanmıyorsan gel depoya gidelim , sıfır 2 araçta daha takalım dinliyelim dedi , tamam dedim , gittik test ettik gerçekten de benim 19-20 ses seviyesinden sonra yaşadığım sıkıntı o araçlarda da mevcuttu.
Burada usta arkaya takılan hoparlörleri gösterdi. Kendisi bile arka taraftaki hoparlöerlerin çok iyi olmadığını bunun tizi ve bası zor ayırt edeceğini benim aşırı basslı yabancı mp3 leri dinlediğimde ki sorunun bana özel olmadığını R-Link haricindeki bütün clio larda bunu yaşabileceğimizi belirtti.
6- Aracımın viraj dengeleme sisteminin kontrol edilmesini istiyorum ( ESP )
Bu durumu da bilgisayardan ve test sürüşünde kontrol ettik. Sıkıntı yok ESP lerde

7- Yakıt Deposunda Dalgakıran olmaması
Bir çok arkadaşımızın yaşadığı deponun tam dolu olduğu sürede gelen çalkantı sesi normalmiş. Bütün Renault araçlarında bu olabilirmiş. Renault yakıt depolarının PLASTIK ten üretiliğini ve Dalgakıranların olmadığını , bu sese yapabilecek birşey olmadığını belirttiler.
8- Bagajdan gelen ses
Bagajdan gelen sesi test sürüşlerinde ustalarda farketti. Araçların orijinalinde gelen bagaj takozları standartmış. Benimkileri ayarlanabilir takoz ile değiştirdiler ve sorunu hallettiler.
9- Sürücü kapısının çok iyi kapanmaması
Bunu da başusta çok iyi bir şekilde uygulamalı ve teknik olarak anlattı. Diğer kapılara göre biraz daha zor kapanmaması yani bıraktığımızda direk kapanmamasını normal olduğunu söyledi. Aracı yapan mühendislerin , sürücü kapısındaki teknik özellikleri , üzerinde bulundurduğu diğer kapılara göre ekstra mekanizmaları sürücünün kontrol bölgesindeki direksiyondan tutun bir çok mekanizmanın o bölgede yerleşik olduğunudan bahsetti. Testlere geçti , bütün kapıları aynı ayarda bıraktığında bütün kapılar kapanırken sürücü kapısı kapanadı. Bak şimdi dedi camı açıp kapatacağım dedi , eğer kapanmazsa sorun var eğer kapanırsa sana anlattığım hacim ve aracın sürücü tarafındaki teknik sebeplerden olduğunu kabul edeceksin dedi. Gerçekten sürücü tarafındaki camı sonuna kadar açıp kapıyı hafifçe bıraktığında cuk diye kapı kapandı. Valla ustaya helal olsun dedim..
Sonuç olarak ben çok memnun bir şekilde servisten ayrıldım arkadaşlar.. Sadece vites gösterge lamba sorunu hala kafamda tam oturmadı. Genel müdürlük ile yazışacaklarını söylediler. Süreci takip edeceğim.
Umarım burayı okuyan arkadaşlar sıkılmamıştır ve kendi kafalarında oluşan belirsizliklere bir nebze olsun yardımcı olabilmiştir yazdıklarım.
Herkese iyi haftalar , bol keyifli sürüşler...
