Merhaba arkadaşlar,
Foruma yeni üye oldum. 1992 yılından beri aralıksız Renault kullanıcısıyım.
Biraz önce Clio 4 900cc 90bg aracı test ettim. Performansını zorlamak için özellikle 4 kişi bindik ve klima açık olarak test ettik.
İzlenimlerim şunlar;
900cc ye göre motor performansı oldukça iyi. Motordan turbo olmasından kaynaklı ıslık sesi gibi bir ses geliyor. Kimine göre bu ses rahatsız edici olabilir.
Dik bir yokuşta 2. vitesle çıktım kesinlikle araç bayılmadı. Düz yolda gider gibi ivmelenmedi ancak hızı da düşmeden devam etti.
11-12 saniye sürede 100km hıza ulaştı. 4. vitesle 150km hıza geldiğimde ışığa yakalandığımdan durmak zorunda kaldım, ama devir saatine bakılırsa daha da hızlanırdı.
6000 devirden sonra araç gaz kesiyor. max. torku 2500 devirde vermesi gayet güzel, vites arttırmak için motora yüklenmeye yüksek devirlere çıkmaya gerek yok. Bu güzel olmuş, hem performanslı, hem ekonomik sürüş sağlamış. Aracı kullanırken özellikle yol bilgisayarını anlık tüketim moduna getirdim. Yakıt sarfiyatı çok düşük. İnerken de ortalama değere baktım 4.8 di. Özellikle test eden kişilerin araca yüklenerek kullandığını düşünürsek oldukça iyi bir rakam.
Klima gayet iyi soğutuyor, ses yalıtımı güzel, sürüş keyifli.
Teybinde CD girişi olmaması bir handikap. Sadece USB kullanımı beni düşündürüyor. En azında 2 adet USB girişi koyabilirlermiş.
Icon modelinde arka camlar lansman aracı olduğu için manuel, ileri de otomatik olacak.
Fabrika içine girdim 4 line da üretim devam ediyor ve yeni üretilen araçlarda arka camlar otomatik. Ocaktan sonra değil, kısa bir süre sonra arka camları otomatik araçlar bayilere gelir. Ama o zaman bu fiyatlar değişir mi bilemem. Ses sistemi fena değil, teybi max ses açtım 25-66 dan sonra ses bozulmaya başladı. Zaten max. ses 30
Yokuş kalkış gayet güzel, vites boştayken frenden ayağınızı çekerseniz araç geri kayıyor, vitese atıp frenden ayağınızı çektiğinizde 2 sn aracı tutuyor.
Start - Stop olayını beğenmedim. Trafik ışıklarında her duruşumuzda vitesi boşa alıp debriyajdan ayağınızı çektiğinizde araç stop ediyor. Haliyle klima sıcak üflüyor. debriyaja bastığınızda start düğmesine basmış gibi araç çalışıyor. Bu start stoplar marş motoruna zarar veriyor mu öğrenmek gerek. İsterseniz bu stop etme olayını devre dışı da bırakabiliyorsunuz.
Sonuç olarak;
Kafamda 900cc motoru kabul ettim. Dizel ile bu yeni turbo motor arasında çok kalmıştım.
Performansa bakarak aradaki 6000TL farkı vermeye gerek yok. (Kullanıma göre değişir) Dizek elbette daha iyidir ama fiyat performans olarak değirlendirdiğimde ben tercihimi benzinliden yana kullanırım.
Almak için ise erken olduğunu düşünüyorum. Mevcut durumda bayiler eldeki modelleri veriyor, tok satıcı modundalar. Kampanya yok, koltuk torpido jant vs seçemiyorsunuz.
Fiyatta anormal artış olmaz ise 2013 modelini ve tercihimdeki renk ve opsiyonları seçerek alırım. O zamana kadar araç iyice oturur. Fabrikada bile operatörlerin acemiliği de geçmiş olur.