0.9 Turbo 90 bg Stop & Start çekişi nasıldır?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan cnk52
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Biraz önce denedim 0.9 TCE yi, çekişi, gidişi herşeyi harika..... 4. viteste 175 i gördüm... rampada araçta 3 kişiydik, hiç sıkıntı çıkarmadı.. araç 6000 devirde bile gaz kesmiyor.. Benim çok hoşuma gitti gerçekten.. 1.6 benzinli araçlara taş çıkarır..

Çok teşekkür ederim. :)
Hafta içi gelsin de bir de biz deneyelim şu turbolu 900cc yi :)
 
Merhaba arkadaşlar,
Foruma yeni üye oldum. 1992 yılından beri aralıksız Renault kullanıcısıyım.
Biraz önce Clio 4 900cc 90bg aracı test ettim. Performansını zorlamak için özellikle 4 kişi bindik ve klima açık olarak test ettik.
İzlenimlerim şunlar;

900cc ye göre motor performansı oldukça iyi. Motordan turbo olmasından kaynaklı ıslık sesi gibi bir ses geliyor. Kimine göre bu ses rahatsız edici olabilir.
Dik bir yokuşta 2. vitesle çıktım kesinlikle araç bayılmadı. Düz yolda gider gibi ivmelenmedi ancak hızı da düşmeden devam etti.
11-12 saniye sürede 100km hıza ulaştı. 4. vitesle 150km hıza geldiğimde ışığa yakalandığımdan durmak zorunda kaldım, ama devir saatine bakılırsa daha da hızlanırdı.
6000 devirden sonra araç gaz kesiyor. max. torku 2500 devirde vermesi gayet güzel, vites arttırmak için motora yüklenmeye yüksek devirlere çıkmaya gerek yok. Bu güzel olmuş, hem performanslı, hem ekonomik sürüş sağlamış. Aracı kullanırken özellikle yol bilgisayarını anlık tüketim moduna getirdim. Yakıt sarfiyatı çok düşük. İnerken de ortalama değere baktım 4.8 di. Özellikle test eden kişilerin araca yüklenerek kullandığını düşünürsek oldukça iyi bir rakam.
Klima gayet iyi soğutuyor, ses yalıtımı güzel, sürüş keyifli.
Teybinde CD girişi olmaması bir handikap. Sadece USB kullanımı beni düşündürüyor. En azında 2 adet USB girişi koyabilirlermiş.
Icon modelinde arka camlar lansman aracı olduğu için manuel, ileri de otomatik olacak.
Fabrika içine girdim 4 line da üretim devam ediyor ve yeni üretilen araçlarda arka camlar otomatik. Ocaktan sonra değil, kısa bir süre sonra arka camları otomatik araçlar bayilere gelir. Ama o zaman bu fiyatlar değişir mi bilemem. Ses sistemi fena değil, teybi max ses açtım 25-66 dan sonra ses bozulmaya başladı. Zaten max. ses 30
Yokuş kalkış gayet güzel, vites boştayken frenden ayağınızı çekerseniz araç geri kayıyor, vitese atıp frenden ayağınızı çektiğinizde 2 sn aracı tutuyor.
Start - Stop olayını beğenmedim. Trafik ışıklarında her duruşumuzda vitesi boşa alıp debriyajdan ayağınızı çektiğinizde araç stop ediyor. Haliyle klima sıcak üflüyor. debriyaja bastığınızda start düğmesine basmış gibi araç çalışıyor. Bu start stoplar marş motoruna zarar veriyor mu öğrenmek gerek. İsterseniz bu stop etme olayını devre dışı da bırakabiliyorsunuz.

Sonuç olarak;
Kafamda 900cc motoru kabul ettim. Dizel ile bu yeni turbo motor arasında çok kalmıştım.
Performansa bakarak aradaki 6000TL farkı vermeye gerek yok. (Kullanıma göre değişir) Dizek elbette daha iyidir ama fiyat performans olarak değirlendirdiğimde ben tercihimi benzinliden yana kullanırım.
Almak için ise erken olduğunu düşünüyorum. Mevcut durumda bayiler eldeki modelleri veriyor, tok satıcı modundalar. Kampanya yok, koltuk torpido jant vs seçemiyorsunuz.
Fiyatta anormal artış olmaz ise 2013 modelini ve tercihimdeki renk ve opsiyonları seçerek alırım. O zamana kadar araç iyice oturur. Fabrikada bile operatörlerin acemiliği de geçmiş olur.
 
Merhaba arkadaşlar,
Foruma yeni üye oldum. 1992 yılından beri aralıksız Renault kullanıcısıyım.
Biraz önce Clio 4 900cc 90bg aracı test ettim. Performansını zorlamak için özellikle 4 kişi bindik ve klima açık olarak test ettik.
İzlenimlerim şunlar;

900cc ye göre motor performansı oldukça iyi. Motordan turbo olmasından kaynaklı ıslık sesi gibi bir ses geliyor. Kimine göre bu ses rahatsız edici olabilir.
Dik bir yokuşta 2. vitesle çıktım kesinlikle araç bayılmadı. Düz yolda gider gibi ivmelenmedi ancak hızı da düşmeden devam etti.
11-12 saniye sürede 100km hıza ulaştı. 4. vitesle 150km hıza geldiğimde ışığa yakalandığımdan durmak zorunda kaldım, ama devir saatine bakılırsa daha da hızlanırdı.
6000 devirden sonra araç gaz kesiyor. max. torku 2500 devirde vermesi gayet güzel, vites arttırmak için motora yüklenmeye yüksek devirlere çıkmaya gerek yok. Bu güzel olmuş, hem performanslı, hem ekonomik sürüş sağlamış. Aracı kullanırken özellikle yol bilgisayarını anlık tüketim moduna getirdim. Yakıt sarfiyatı çok düşük. İnerken de ortalama değere baktım 4.8 di. Özellikle test eden kişilerin araca yüklenerek kullandığını düşünürsek oldukça iyi bir rakam.
Klima gayet iyi soğutuyor, ses yalıtımı güzel, sürüş keyifli.
Teybinde CD girişi olmaması bir handikap. Sadece USB kullanımı beni düşündürüyor. En azında 2 adet USB girişi koyabilirlermiş.
Icon modelinde arka camlar lansman aracı olduğu için manuel, ileri de otomatik olacak.
Fabrika içine girdim 4 line da üretim devam ediyor ve yeni üretilen araçlarda arka camlar otomatik. Ocaktan sonra değil, kısa bir süre sonra arka camları otomatik araçlar bayilere gelir. Ama o zaman bu fiyatlar değişir mi bilemem. Ses sistemi fena değil, teybi max ses açtım 25-66 dan sonra ses bozulmaya başladı. Zaten max. ses 30
Yokuş kalkış gayet güzel, vites boştayken frenden ayağınızı çekerseniz araç geri kayıyor, vitese atıp frenden ayağınızı çektiğinizde 2 sn aracı tutuyor.
Start - Stop olayını beğenmedim. Trafik ışıklarında her duruşumuzda vitesi boşa alıp debriyajdan ayağınızı çektiğinizde araç stop ediyor. Haliyle klima sıcak üflüyor. debriyaja bastığınızda start düğmesine basmış gibi araç çalışıyor. Bu start stoplar marş motoruna zarar veriyor mu öğrenmek gerek. İsterseniz bu stop etme olayını devre dışı da bırakabiliyorsunuz.

Sonuç olarak;
Kafamda 900cc motoru kabul ettim. Dizel ile bu yeni turbo motor arasında çok kalmıştım.
Performansa bakarak aradaki 6000TL farkı vermeye gerek yok. (Kullanıma göre değişir) Dizek elbette daha iyidir ama fiyat performans olarak değirlendirdiğimde ben tercihimi benzinliden yana kullanırım.
Almak için ise erken olduğunu düşünüyorum. Mevcut durumda bayiler eldeki modelleri veriyor, tok satıcı modundalar. Kampanya yok, koltuk torpido jant vs seçemiyorsunuz.
Fiyatta anormal artış olmaz ise 2013 modelini ve tercihimdeki renk ve opsiyonları seçerek alırım. O zamana kadar araç iyice oturur. Fabrikada bile operatörlerin acemiliği de geçmiş olur.

Bende beklemekten yanayım ancak yılbaşı itibari ile ÖTV + KDV artışı gerçekleşecek, buna ek olarak lansman fiyatı da değişirse, baya bi zarara gireriz gibi geliyor bana.. şu anda 0.9 TCE benzinli için sigorta dahil anahtar teslim 37500 fiyat aldım.. Yılbaşında bu fiyat 39000 i rahat görür sanırım.. İnanılmaz karıştı kafam. 17 jantı ve arka cam otomatiğini buna ek olarak arabanın ruhsatında 2013 model yazmasını çok istiyorum.. Bunun içinde Ocak 2013 ü beklemek lazım.. Kararsızım.... :(
 
0.9.cc. motora pek aklim yatmi... bizim millet basmayı sever, kaç sene dayanır accep...her 150-200.000.km.de rektefe-revizyon yer mi... galıba...:cool:
 
Son düzenleme:
Bende beklemekten yanayım ancak yılbaşı itibari ile ÖTV + KDV artışı gerçekleşecek, buna ek olarak lansman fiyatı da değişirse, baya bi zarara gireriz gibi geliyor bana.. şu anda 0.9 TCE benzinli için sigorta dahil anahtar teslim 37500 fiyat aldım.. Yılbaşında bu fiyat 39000 i rahat görür sanırım.. İnanılmaz karıştı kafam. 17 jantı ve arka cam otomatiğini buna ek olarak arabanın ruhsatında 2013 model yazmasını çok istiyorum.. Bunun içinde Ocak 2013 ü beklemek lazım.. Kararsızım.... :(

Öncelikle şunu söyleyeyim, piyasa dengeleri öyle kolay kolay değişmez. Bugün Clio4 e hiçbir bayi indirim veya kampanya uygulamıyor. Örneğin 20.000TL 20 vade seçeneği bu arabada yok.
Fiyatı artarsa, bayi satabilmek için bu tür kampanyalar yapmak zorunda.
Farzedelim 37500 olan araba bu artışlar ile 39000 oldu.
1. Arabanız 1 yıl yeni model olacak. İkinci elde değeri ona göre değişecek)
2. Arka cam otomatik olacak, sonradan taktırmak isteseniz 500TL den aşağı takılacağını sanmıyorum.
3. Bugün aldığınız arabaya 2 ay sonra Ocak vergisi ödeyeceksiniz, Ocakta aldığınız arabaya Ocak vergisi ödemeyeceksiniz. 400TL olsa, zaten 1500 TL farkın 900TL sini buradan çıkardınız. İkinci eldeki fiyat değeriniz + içinize sinen haliyle almanın değeri paha biçilemez.

Bu arabanın en önemli özelliği ne? Zevkinize göre kişiselleştirmek. Bayinin direttiği "elde bu var" arabasını almanın anlamı nedir ki?

ayrıca 2013 ün ilk yarısında gelmesi muhtemel olan krizin araç fiyatlarına + kredilere ne kadar indirim getireceği de aşikar.
Aceleniz yoksa bekleyin derim.
Ben aracımı sattım, arabasız olmama rağmen bekliyorum. Hafta içi arkadaşımın arabasıyla işe gidiyorum, haftasonu eşimin arabasıyla idare ediyoruz.
 
Öncelikle şunu söyleyeyim, piyasa dengeleri öyle kolay kolay değişmez. Bugün Clio4 e hiçbir bayi indirim veya kampanya uygulamıyor. Örneğin 20.000TL 20 vade seçeneği bu arabada yok.
Fiyatı artarsa, bayi satabilmek için bu tür kampanyalar yapmak zorunda.
Farzedelim 37500 olan araba bu artışlar ile 39000 oldu.
1. Arabanız 1 yıl yeni model olacak. İkinci elde değeri ona göre değişecek)
2. Arka cam otomatik olacak, sonradan taktırmak isteseniz 500TL den aşağı takılacağını sanmıyorum.
3. Bugün aldığınız arabaya 2 ay sonra Ocak vergisi ödeyeceksiniz, Ocakta aldığınız arabaya Ocak vergisi ödemeyeceksiniz. 400TL olsa, zaten 1500 TL farkın 900TL sini buradan çıkardınız. İkinci eldeki fiyat değeriniz + içinize sinen haliyle almanın değeri paha biçilemez.

Bu arabanın en önemli özelliği ne? Zevkinize göre kişiselleştirmek. Bayinin direttiği "elde bu var" arabasını almanın anlamı nedir ki?

ayrıca 2013 ün ilk yarısında gelmesi muhtemel olan krizin araç fiyatlarına + kredilere ne kadar indirim getireceği de aşikar.
Aceleniz yoksa bekleyin derim.
Ben aracımı sattım, arabasız olmama rağmen bekliyorum. Hafta içi arkadaşımın arabasıyla işe gidiyorum, haftasonu eşimin arabasıyla idare ediyoruz.


Aynen katılıyorum.. beklemek en iyisi olacak... teşekkürler yorumunuz için.. içim rahatladı :)
 
Aynen katılıyorum.. beklemek en iyisi olacak... teşekkürler yorumunuz için.. içim rahatladı :)

Rica ederim.
Şuanda alım yapanların çoğu ilk bende olsun sevdasına alıyorlar. (Acil ihtiyacı olanları kapsam dışı bırakıyorum)
Yeni çıkan telefonu, değerinin 2 katını vererek alan da bizim insanımız.
Renault daha 5 sene yeni model çıkarmaz. Clio3 sanıyorum 2006 da çıkmıştı.

Bir de 17 jant isteğinizi tekrar gözden geçirmenizi tavsiye ederim.
Bu aracın lastiklerini 2 sene sonra değiştireceksiniz. 17 jant lastik fiyatlarına bir bakıp tekrar düşünün derim.
Önce bana da 17 jant cazip gelmişti ta ki 17" lastik fiyatını öğrenene kadar.
16" lastiği her herzaman heryerde bulabilirsiniz, 17 jant özel seriye girer.
 
elktronık fiyatları ılk çıkışta pahallı, sonra ucuzlar...:eyv
otomotıvde düşen fiyat görmedim, bilakis güncelleme-donanım artışı olur...düşen fiyat gören varsa ayrı mevzuu tabii...(kriz-yılsonu-filo kampanya hariç)...:D
 
elktronık fiyatları ılk çıkışta pahallı, sonra ucuzlar...:eyv
otomotıvde düşen fiyat görmedim, bilakis güncelleme-donanım artışı olur...düşen fiyat gören varsa ayrı mevzuu tabii...(kriz-yılsonu-filo kampanya hariç)...:D

Ben telefon örneğini fiyat düşüşü olarak vermedim. Elektronik de elbette fiyat düşüş eğilimde olur. Bizim insanların yeni çıkan bir ürüne ilk bende olsun diye nasıl atladığını anlatmak istemiştim.
Şuanda Renault Mais de gözlemlediğim alıcı potansiyeli bu yönde.
Otomotivde fiyat düşüşü de şu şekilde olur. arabanın fiyatı artar, sıfır kredi, 3-5 ay sonra ödemeli, peşin ödemeye indirimli şeklinde olur.
Şuanda araba yeni ve körü körüne almaya niyetli bir talep olduğundan bunların hiçbiri yok.
Şuan 37bin olan araç 6 ay sonra görünüşte 39bin gibi görünebilir ama size maliyeti daha az olabilir.
 
cıx... ıkna olamadım da neyse... dediğin doğru olabilir belki... :cool:
peşinpara, bazı bayilerin mali durumuna göre iskonto alır tabii... istisnaı durum.. kaçkişi peşin alırsa... kampanyalarda da görünüşte fiyat ucuz gibidir, ama dosya kredi masrafı deyıp tamamlarlar... talep patlaması olan dönemde fiyat da patlayabilir... :eyv no stress... :cool:

1.5.cc.den aşağı motorlu araca, Motorsikletteyse bakarım... belki bundan önyargım var... :eyv

SmiaQzt28Y38yCmpM2HICR0cYNO0wGpj5CThqMSgCjdAjMplGb.webpcydzVk_Sbwz_JMw84J7dmofkdgPLr7BY3c2P64aF4m6miZOg6w.webpTwXjwwxhOk0Lmw6fYwyHrk3SxJfxZddL1LByzKFXaEg7q11zSx.webp
images
images
images
images
images
QEgnfiod3Gt1pJXkOmrfg9p1Wq7di7MRtKWhURsCQ4w7doQja2.webpHAYABUSA.1400CC.MOTORS...
 

Ekli dosyalar

  • SmiaQzt28Y38yCmpM2HICR0cYNO0wGpj5CThqMSgCjdAjMplGb.webp
    SmiaQzt28Y38yCmpM2HICR0cYNO0wGpj5CThqMSgCjdAjMplGb.webp
    10.5 KB · Görüntüleme: 0
  • cydzVk_Sbwz_JMw84J7dmofkdgPLr7BY3c2P64aF4m6miZOg6w.webp
    cydzVk_Sbwz_JMw84J7dmofkdgPLr7BY3c2P64aF4m6miZOg6w.webp
    11.6 KB · Görüntüleme: 0
  • TwXjwwxhOk0Lmw6fYwyHrk3SxJfxZddL1LByzKFXaEg7q11zSx.webp
    TwXjwwxhOk0Lmw6fYwyHrk3SxJfxZddL1LByzKFXaEg7q11zSx.webp
    7.6 KB · Görüntüleme: 0
Son düzenleme:
Geri
Üst