0,9 mu yoksa 1,2 mi ?

pigeon4

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Mar 2013
Mesajlar
66
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar bende clio almanın arefesindeyim ve 0,9 ile 1,2 arasında kaldım sizce hangisi daha mantıklı bu 2 motor seçeneğini kullananlar tecrübelerini paylaşırlarsa sevinirim ? Fazla km yapmadığım için 1,5 dizelden vazgeçtim..
 
0.9 TCe 90 hp hem güç olarak hemde tork olarak daha iyi,aracı rahat taşıyor ve yakıt tüketimi çok daha düşük,ben olsam 0.9 alırdım...:eyv
 
en temizi 0.9 :eyv hem tüketimi az 1.2 ye göre hemde daha güçlü :)
 
0.9 lt motor 3 silindir ve start&stop kullanıyor 90 beygir ve karmada 4.5 lt benzin yakıyor 100 km de diğer 1.2 lt motor ise 4 silindir kullanıyor 75 beygir ve 5.5 lt yakıyor aradaki fiyat farkı 2500 tl tercih sizin Renault bu motor için silindirden çalmış turbo koymuş benim tercihim silindirden yana olurdu turboyu kandırmaca olarak görüyorum sırf bu yüzden polo almaktan vazgeçmiştim araba dediğin 4 silindir olur yalancı turbonun bana verdiği güçten daha çok tercih ederim silindirin gücünü düşük cc araçlarda turboya yüklenmeyi ben pek randımanlı bulmuyorum turbo ömrü azalıyor kısa sürede o aracın güç değerlerinin 80 bg altına ineceği düşüncesindeyim bir farkta max hız değer için 180 yazmış diğerine 160 demiş bana kalırsa 160 dan sonra güvenli değil bu araçlar hangisi olursa olsun araçlar çok iyi şimdiden hayırlı olsun size
 
Son düzenleme:
0.9 lt motor 3 silindir ve start&stop kullanıyor 90 beygir ve karmada 4.5 lt benzin yakıyor 100 km de diğer 1.2 lt motor ise 4 silindir kullanıyor 75 beygir ve 5.5 lt yakıyor aradaki fiyat farkı 2500 tl tercih sizin Renault bu motor için silindirden çalmış turbo koymuş benim tercihim silindirden yana olurdu turboyu kandırmaca olarak görüyorum sırf bu yüzden polo almaktan vazgeçmiştim araba dediğin 4 silindir olur yalancı turbonun bana verdiği güçten daha çok tercih ederim silindirin gücünü düşük cc araçlarda turboya yüklenmeyi ben pek randımanlı bulmuyorum turbo ömrü azalıyor kısa sürede o aracın güç değerlerinin 80 bg altına ineceği düşüncesindeyim bir farkta max hız değer için 180 yazmış diğerine 160 demiş bana kalırsa 160 dan sonra güvenli değil bu araçlar hangisi olursa olsun araçlar çok iyi şimdiden hayırlı olsun size


aynen katılıyorum hocam. 4 tokmak bi aşağı bi yukarı yapacak 2şerli :)

benimde 0.9 motorun fazla aşınma yaparak turbo arızası vereceği gibi bi tezim var.

ilerleyen zamanlarda görecez :)
 
​Sanırım sizin işinize en iyi 900 cc motor gelir tercihiniz bu yandan olursa pişman olacağınızı sanmıyorum..
 
1.2 de alabilirsiniz 0.9 da ikisi de olabilir arada da 2000 2500 tl gibi bir rakam var ama 0.9 daha güçlü görünüyor tabi ama 1.2 de sizi üzmez. not benim aracım da 1.2 icon
 
aynen katılıyorum hocam. 4 tokmak bi aşağı bi yukarı yapacak 2şerli :)
benimde 0.9 motorun fazla aşınma yaparak turbo arızası vereceği gibi bi tezim var.
ilerleyen zamanlarda görecez :)

Bir arkadaşım bana 3 silindirli araçlar silindirlerin 2-1 çalışma şeklinden dolayı düzensiz çalışır, aşırı yorulur, turbo az dayanır falan demişti. Sakın üzerinize alınmayın ama ben de ona sen biliyosun da reno mühendisleri bilmiyo, düşünmüyo bunu demiştim :) Kısmen doğru biraz titreşimli çalışıyor, yüksek devirleri seviyor. Ancak turbodan korkup keyiften ödün vermeyin usulüne uygun kullanırsanız gerisi Allah'a kalmış, kısmet işi sonuçta. Forumda nice örnekleri var. Konuyu açan arkadaşa tavsiyem bu linkteki http://www.renaultfanclub.com/clio-...753-yeni-tce-90-benzinli-motoru-kesfedin.html video yu ve yazanları izlesin ne demek istediğimi anlayacaktır. Gerisi sizin keyfinize kalmış.
 
0.9 tce 90 hp hadi neyse de 1.2 tce 120 hp de durum ne olacak birde EDC şanzıman çık işin içinden.
 
Geri
Üst