- Katılım
- 21 Mar 2016
- Mesajlar
- 5
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 32
[FONT="]Merhaba otomobil severler,[/FONT]
[FONT="]Bildiğiniz gibi, her marka benzin istasyonunda satılmakta olan yüzlerce değişik markada yakıt katkısı olarak bilinen ancak enjektör ve karbüratör temizleyici işlemini yapan, yakıt tasarrufu sağlayan bu ürünler hakkındaki yazımızda aşağıdaki sorulara cevap vereceğiz;[/FONT]
[FONT="]Bilirsiniz, doğal olsun sentetik olsun, bir maddeyi ne kadar uzun kullanırsak, içindeki kimyasallar o kadar kir birikimine sebep olur. Bunun temizliğide başka bir maddeyle yapılabilir.[/FONT]
[FONT="]Motor yağımızı kullandıkça, onu farklı bir maddeye dönüştürmüş olup, motor içinde faydalı olmayan birikimler meydana getirmiş oluruz. Yağ değişimi yapmakla, eskittiğimiz motor yağından yine farklı bir madde koymuş olup, o birikintileri temizlemiş oluruz, onlarda filitrede yakalanırlar. Bu durum yakıtlar içinde geçerlidir. Uzun süreyle kullanıldıklarından, bulundukları mekanı, geçtiği yolları, Enjektörlerin uçlarını, Sübapları, Piston segmanlarını, yandıktan sonrada, EGR sistemini, Lamda sensörünü, egzoz susturucularını kirletir veya tıkar. Ülkemizde ki yakıtın kalitesi dünya standartlarındadır. Satın aldığımız kaliteli yakıtın içinde temizleyici katkılar elbette bulunmaktadır. Fakat belirttiğim gibi, sonuçta hep aynı yakıttır ve sadece birikimin süresini uzatır.[/FONT]
[FONT="]Yakıt katkıları 4 çeşittir;[/FONT]
[FONT="]Benzin düzenleyiciler (Fuel Treatment)[/FONT]
[FONT="]Dizel düzenleyiciler (Diesel Treatment)[/FONT]
[FONT="]Enjektör temizleyiciler (Injector Cleaner)[/FONT]
[FONT="]Karbüratör temizleyiciler (Carburetor Cleaner)
[/FONT]
[FONT="]Benzin ve dizel düzenleyicileri, 0.C altı olan bölgelerde yaşayanlar, kalitesiz yakıttan dolayı geçici arıza yaşayanlar kullanmalıdır. İçlerindeki kimyasallardan ağırlıklı olarak Oktan ve Setan bulunduğundan, yakıtın kalitesini artırırken donmasını geciktirir, depodaki nemi atar.[/FONT]
[FONT="]Enjektör ve Karbüratör temizleyicilerinin görevi ise, yakıt deposu ve yakıt yollarındaki nemi atar ve kiri temizler, Enjektörlerin uçlarındaki birikimleri temizler, Sübaplarda oluşan birikimleri temizler, Piston Segmanı üzerindeki birikintileri temizler, ortaya çıkardığı kaliteli yanmadan dolayı, artan ısı ve mikron atık malzeme seviyesinde azalma nedeniyle Lamda sensörünü, EGR ve Egzost sistemini temizler. İçinde kullanılan kimyasallardan ağırlıklı olarak deterjan mevcuttur.[/FONT]
[FONT="]Not: Piston segmanları temiz olmalı ve yağ buharının mikron oranında piston üzerine geçmesine izin vermelidir, bu oluşmaz ise segmanlar yağlanamayacağı için ömürleri kısa olur. Yani, faydalı birikim diye bir şey yoktur.[/FONT]
[FONT="]Bu ürünlerin üzerinde belirtildiği gibi, her 5000 km’de bir kullanmanız önerilir, yani zararlı birikimlerin oluşmaya başladığı ve yok edilmesinin kolay olduğu bir zaman dilimidir. Aracınız 90 – 100.000 km veya üzeri ise, özel bir servis istasyonunda önce Karbon Temizliği işlemi uygulanması gerekir.[/FONT]
[FONT="]Böyle bir ürün seçiminde pahalı ürünlere yönelmenize hiç gerek yoktur, zira mucizevi bir madde değillerdir. Hemen her istasyonlarda satılmakta olan bu ürünlerden faydalanabilirsiniz. İhtiyacınız olan ürünlerin fiyatı 2017 Ocak itibariyle 15TL’dir. 444 yakıt katkısı kendi dalında isminden çokça bahsedilmiş markaların başında gelmektedir. Güvenilen diğer markaları alabilirsiniz (sadece daha pahalıdırlar).[/FONT]
[FONT="]Kaynak : [/FONT]http://blog.oilmarkt.com/yakit-katkisi-nedir-ne-ise-yarar/
[FONT="]Bildiğiniz gibi, her marka benzin istasyonunda satılmakta olan yüzlerce değişik markada yakıt katkısı olarak bilinen ancak enjektör ve karbüratör temizleyici işlemini yapan, yakıt tasarrufu sağlayan bu ürünler hakkındaki yazımızda aşağıdaki sorulara cevap vereceğiz;[/FONT]
- Yakıt katkısı gerçekten işe yarar mı?
- Yakıt katkısı tam olarak nedir?
- Yoksa satın aldığımız yakıtın içinde zaten mevcut mudur?
- Bu ürünü kullanmaya karar verirsem hangi ürünü tavsiye edersiniz?
[FONT="]Bilirsiniz, doğal olsun sentetik olsun, bir maddeyi ne kadar uzun kullanırsak, içindeki kimyasallar o kadar kir birikimine sebep olur. Bunun temizliğide başka bir maddeyle yapılabilir.[/FONT]
[FONT="]Motor yağımızı kullandıkça, onu farklı bir maddeye dönüştürmüş olup, motor içinde faydalı olmayan birikimler meydana getirmiş oluruz. Yağ değişimi yapmakla, eskittiğimiz motor yağından yine farklı bir madde koymuş olup, o birikintileri temizlemiş oluruz, onlarda filitrede yakalanırlar. Bu durum yakıtlar içinde geçerlidir. Uzun süreyle kullanıldıklarından, bulundukları mekanı, geçtiği yolları, Enjektörlerin uçlarını, Sübapları, Piston segmanlarını, yandıktan sonrada, EGR sistemini, Lamda sensörünü, egzoz susturucularını kirletir veya tıkar. Ülkemizde ki yakıtın kalitesi dünya standartlarındadır. Satın aldığımız kaliteli yakıtın içinde temizleyici katkılar elbette bulunmaktadır. Fakat belirttiğim gibi, sonuçta hep aynı yakıttır ve sadece birikimin süresini uzatır.[/FONT]
[FONT="]Yakıt katkıları 4 çeşittir;[/FONT]
[FONT="]Benzin düzenleyiciler (Fuel Treatment)[/FONT]
[FONT="]Dizel düzenleyiciler (Diesel Treatment)[/FONT]
[FONT="]Enjektör temizleyiciler (Injector Cleaner)[/FONT]
[FONT="]Karbüratör temizleyiciler (Carburetor Cleaner)
[/FONT]
[FONT="]Benzin ve dizel düzenleyicileri, 0.C altı olan bölgelerde yaşayanlar, kalitesiz yakıttan dolayı geçici arıza yaşayanlar kullanmalıdır. İçlerindeki kimyasallardan ağırlıklı olarak Oktan ve Setan bulunduğundan, yakıtın kalitesini artırırken donmasını geciktirir, depodaki nemi atar.[/FONT]
[FONT="]Enjektör ve Karbüratör temizleyicilerinin görevi ise, yakıt deposu ve yakıt yollarındaki nemi atar ve kiri temizler, Enjektörlerin uçlarındaki birikimleri temizler, Sübaplarda oluşan birikimleri temizler, Piston Segmanı üzerindeki birikintileri temizler, ortaya çıkardığı kaliteli yanmadan dolayı, artan ısı ve mikron atık malzeme seviyesinde azalma nedeniyle Lamda sensörünü, EGR ve Egzost sistemini temizler. İçinde kullanılan kimyasallardan ağırlıklı olarak deterjan mevcuttur.[/FONT]
[FONT="]Not: Piston segmanları temiz olmalı ve yağ buharının mikron oranında piston üzerine geçmesine izin vermelidir, bu oluşmaz ise segmanlar yağlanamayacağı için ömürleri kısa olur. Yani, faydalı birikim diye bir şey yoktur.[/FONT]
[FONT="]Bu ürünlerin üzerinde belirtildiği gibi, her 5000 km’de bir kullanmanız önerilir, yani zararlı birikimlerin oluşmaya başladığı ve yok edilmesinin kolay olduğu bir zaman dilimidir. Aracınız 90 – 100.000 km veya üzeri ise, özel bir servis istasyonunda önce Karbon Temizliği işlemi uygulanması gerekir.[/FONT]
[FONT="]Böyle bir ürün seçiminde pahalı ürünlere yönelmenize hiç gerek yoktur, zira mucizevi bir madde değillerdir. Hemen her istasyonlarda satılmakta olan bu ürünlerden faydalanabilirsiniz. İhtiyacınız olan ürünlerin fiyatı 2017 Ocak itibariyle 15TL’dir. 444 yakıt katkısı kendi dalında isminden çokça bahsedilmiş markaların başında gelmektedir. Güvenilen diğer markaları alabilirsiniz (sadece daha pahalıdırlar).[/FONT]
[FONT="]Kaynak : [/FONT]http://blog.oilmarkt.com/yakit-katkisi-nedir-ne-ise-yarar/