Clio 4 akü tavsiyesi

frkanyavz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Mar 2020
Mesajlar
51
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Merhaba,
2017 1,5 DCI EDC ICON aracım için akü değerleri araç çalışır durumda (klima, flaşörler, farlar vs.) 10.1 voltaj gösteriyordu değiştirmek gerektiğini söylediler.
Bu arada araca ilk senesinde MUTLU EFB 12V 75AMPER 500A takılmış ne hikmetse. Ben 3 yıldır kullanıyorum.
Fakat bildiğim kadarıyla aracımda start stop yok:)(ışıklarsa otomatik motor kapatmıyor veya bir on/off tuşu yok) yani devre dışı falan değilse beyinden falan kapatma olmadıysa.(Bu hususu bilen varsa sevinirim)
Neden EFB akü takılmış anlamadım.(Uzun ömürlü olduğu için takmış olabilir diyorlar ama 3 yılda bitti diyorlar anlamadım, EFB olmayan 1 yılda bitecek sanırım)
Sonuç olarak illa EFB akü mü takmam lazım ki fiyat Bosch, Mutlu vb markalarda 900TL deniliyor. EFB veya AGM dışında bir akü taksam sorun olur mu? Çünkü diğer akülere fiyat olarak 500-600TL diyorlar ve ömrü konusunda sıkıntı yaşar mıyım? Alan arkadaşlar varsa marka amper vs. yardımcı olursanız sevinirim.
 
Son düzenleme:

frkanyavz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Mar 2020
Mesajlar
51
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
+++++
 

coskun34

Coşkun,
Süper Moderator
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
4,317
Tepki puanı
1
Puanları
0
Araçta start stop yoksa böyle bir Akü ye gerek yoktur. 2016 da 2.el aldığım aracımda adı duyulmamış Akü vardı yeni takılmış idi 5 yıldır o Akü aracımda ve sorun yaşamadım
 

ertangun

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ara 2019
Mesajlar
355
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Merhaba,
Benim görüşüm gerek var. EDC olduğundan.
EFB veya AGM tavsiye edecekler.
 

frkanyavz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Mar 2020
Mesajlar
51
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Yardımlarınız için teşekkür ederim.
İşin ilginç tarafı akü yardımcısı sitelerindede efb agm akü öneriyor:)
Arac 2017 ekim çıkışlı ben 2018 ekimde aldım. Üzerinde mutlu 72 AH EFB var yani orjinali değil ilk sene bir sorun oldu ya da araç yattı.
EDC'nin aküyle bağlantısı var mı onuda bilmiyorum.
O akü EFB olmasına rağmen 3 yıl gittiyse diğerleri ne kadar gidicek anlam veremedim.(Bu arada size katılıyorum coşkun abi dandik bişey alsam muhtemelen daha çok gidicek sanırım:))
Orjinal aküsünün EFB ,AGM ve ya ne olarak çıktığınıda bir türlü öğrenemedim.
Bu arada bunlar buraya yazmadan Ankara'da 3-4 yetkili akücüyle görüştüm onların dünyadan haberi yok asıl ona şaşırıyorum. Size sorduğum bu soruların hiçbirine cevap veremediler.
 

ertangun

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ara 2019
Mesajlar
355
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Merhaba,

3 Yıl fena bir süre değil özellikle otomatik arabalar için. Belki 3 yıldan uzun da olabilir.
Ayrıca 100 tane dinamik var. Bazen bir elektrik kaçağı akü ömrünü kısaltıyor. Örnek Megane 4'lerde bu sorunu yaşayanlar var benim gibi.
Kısa mesafe kullanmak, soğuk sıcak farkları da aküyü erken bitirenlerden.

Akü tipini bir yetkili servise sordunuz mu? Hangi tip aküyü öneriyor diye. Ben sordum geçen sene ve öğrendim. Size de büyük ihtimal AGM ve EFB önerecekler.

Açıkçası ben Start Stop yoksa buna gerek yorumlarına katılmıyorum. EDC gibi viteslerin aküyle işi çok.


Yardımlarınız için teşekkür ederim.
İşin ilginç tarafı akü yardımcısı sitelerindede efb agm akü öneriyor:)
Arac 2017 ekim çıkışlı ben 2018 ekimde aldım. Üzerinde mutlu 72 AH EFB var yani orjinali değil ilk sene bir sorun oldu ya da araç yattı.
EDC'nin aküyle bağlantısı var mı onuda bilmiyorum.
O akü EFB olmasına rağmen 3 yıl gittiyse diğerleri ne kadar gidicek anlam veremedim.(Bu arada size katılıyorum coşkun abi dandik bişey alsam muhtemelen daha çok gidicek sanırım:))
Orjinal aküsünün EFB ,AGM ve ya ne olarak çıktığınıda bir türlü öğrenemedim.
Bu arada bunlar buraya yazmadan Ankara'da 3-4 yetkili akücüyle görüştüm onların dünyadan haberi yok asıl ona şaşırıyorum. Size sorduğum bu soruların hiçbirine cevap veremediler.
 

frkanyavz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Mar 2020
Mesajlar
51
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Sonuç olarak benim anladığım arabanız 2015 üstü bol elektronikli(daimi ön araç kamerası, sürekli telefon şarj etme, araç ekranı, araç bilgisayarı bol ledli farlar, edc şansuman vs. )ve benim gibi full klima kullanılması yaz kış her koşulda sıkıntı yaşamayım diyorsanız sıvı teknolojili EFB akü taktırılmasında fayda var. Ama anladığım kadarıyla sadece fayda var:)
EFB 70Ah 760CA VARTA taktırdım 1000TL'ye eşdeğer MUTLU 850 TL idi, diğerleri de 600 TL falanda 300-400 TL için hiç uğraşmak istemedim açıkcası. Bu tarz modelli arabalarda en ufak bir elektronik sorun çok daha fazla maliyetlere veya güvenlik açısından sorun oluyor diyip buna karar verdim.
Gittiğim 3-4 yerdede tam içime sinen cevap kimse veremese de(Genelde EFB önerdiler aslında ama net cevap alamadım) modelli araçlarda EFB-AGM akü taktırılması daha mantıklı geldi. Bundan sonraki arkadaşlara da tecrübe olsun.
 
Üst