- Katılım
- 25 Ocak 2012
- Mesajlar
- 1,196
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
ZF Friedrichshafen İcra Kurulu Başkanı Stefan Summer, vites ekleme yarışının dokuz vitesli şanzımanla sona erebileceğini söyledi.
Sommer dokuz vitesin “doğal sınır” olduğunu, çünkü bu sayının üzerine çıkmanın ağırlığı ve karmaşıklığı yakıt verimliliğindeki artışla dengelenemeyecek kadar arttıracağını belirtti.
Sommer Automobilwoche’ye yaptığı açıklamada, “Kesin bir çizgi yok, ama azalan getiriler kanununu göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Mesele daha fazla vites eklemenin mantıklı olup olmadığı” dedi.
ZF 2013’te satışlarının çok artmasını bekliyor, zira Chrysler grubu, şirketin 8 ve 9 vitesli şanzımanlarını kitle pazar modellerinde kullanmaya başlayacak. Sommer bu artışlar sayesinde Alman aktarım organı şirketinin 2013’te daha da kötüleşmesi beklenen Avrupa pazarındaki krizden daha az etkileneceğini söyledi.
PAZARLAMA VERİMLİLİĞİN ÖNÜNDE Mİ?
ZF’nin sekiz ve dokuz vitesli şanzımanlarını tanıtmasından kısa süre sonra,basında Hyundai Motor Group’un 10 vitesli bir şanzıman geliştirdiğine dair bir haber yer aldı.
Ayrıca General Motors ile Ford’un yakıt ekonomisini iyileştirmek amacıyla araç yelpazelerinde geniş kapsamlı kullanım için ortaklaşa 9 ve 10 vitesli otomatik şanzımanlar tasarladığına dair bir haber de yayınlandı.
Bu yıl başlarında ZF’nin Kuzey Amerika bölümünün başkanı Julio Caspari, daha fazla vites ekleme yarışının temelinde yakıt verimliliğinden çok pazarlama kaygılarının yatıyor olabileceğini söylemişti.
Caspari Automobilwoche’ye verdiği röportajda günümüzün en verimli şanzımanlarıyla teorik olarak kusursuz bir şanzıman arasında yalnızca yüzde 11 fark kaldığını belirtmişti.
2009’da ZF, boylamasına motor içeren otomobiller ve hafif kamyonetler için tasarlamış 8 vitesli şanzımanını üretmeye başladı.
ZF 8 vitesli şanzımanın standart 6 vitesli otomatik şanzımana göre yüzde 11 daha iyi yakıt ekonomisi sağladığını söylüyor.
Chrysler Grubu 8 vitesli şanzımanı Chrysler 300 ve Dodge Charger’da kullanacak.
Kaynak:ntvmsnbc