Yokuşta kalan otomatik Auris'lere mahkeme iade kararı verdi.

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Yönetici
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,828
Tepkime puanı
1,806
Puanları
113
Yaş
55
1 ) Araçtaki ayıplar : Dava konusu bu araç, yokuş yukarı “otomotik vitesle” çıkmakta zorlandığı gibi yoğun trafikte de problem yaratmaktadır. Aracın problemi, örneğin dik yokuşu çıkarken, dur kalk trafiğinde balatalar ısınmakta, en az 15 dakika yol kenarına çekip dinlendirmem gerekmektedir. Sıkışık trafikte de aynı olayı yaşamaktayım, kimi zaman bu aracı 30 dakika dinlendirmek zorunda kalmaktayım. Servis, “ aracı yokuş yukarı ve sıkışık trafikte, otomatik vites kullanma, düz vites kullan. Aksi taktirde 3.000,00 TL ye varan tamir masraflarını sen ödersin” diye uyarılmam üzerine bu davayı açma kararı verdim. Çünkü ben bu aracı, dilediğim zamanda, dilediği sürece otomatik viteste kullanmak için aldım. Aracın broşürlerinde “ Auris' in 5 ileri MultiMode şanzımanlı modelinde 1.6 litre Dual VVTT-i ve D-4D 90 motor seçenekleri bulunuyor. Bu şanzıman sistemi sayesinde Auris' inizi ister kolay vites değiştirmenizi sağlayan otomatik moda kullanabiliyorsunuz. Bunun için tek yapmanız gereken direksiyondan kumanda edilen vites kullanmanız. Aynı Formula araçlarından olduğu gibi… ” vaadinde bulunulmuştur. Vaatler boş çıkmıştır. Tüm davalılar bundan sorumludur. Bu araç yokuş yukarı ve sıkışık trafikte
can güvenliği ve psikolojik problemler yaratmaktadır.
Haftalar ve aylarca servislerde sorunlarıma
çözüm aradım; bulamadım."


Sıkışık trafikte yokuş çıkmakta zorlandığı iddiasıyla İstanbul 5.Tüketici
Mahkemesi'nde Tüm Tüketicileri Koruma Derneği üyesi Fatoş Gırgırlar' ın açtığı davada İTÜ Makine Fakültesi Otomotiv Anabilim Dalı Öğretim üyeleri Prof. Dr. İ.Murat Ereke, Prof. Dr. Ertuğrul Arslan ve Prof. Dr. Turgut Özaktaş' dan oluşan mahkemenin tayin ettiği bilirkişi heyeti Toyota Auris için "trafikte güvenli seyir bakımından sürücü için önemli riskler teşkil ettiği" görüşünü savundu. İstanbul 5. Tüketici Mahkemesi,16.06.2009 tarihli celsede, 2008/574 sayıl dosya ile yürüttüğü davada TTKD üyesi Fatoş Gırgırlar lehine, ayıplı aracın geri alınarak, yerine " Ayıpsız araç" verilmesine karar verdi.

2. dava

İstanbul 1.Tüketici Mahkemesi de Gülhan Bingöl'e ait 34 TV 4678 Toyota Coralla SD 1.4 Elegant MM aracın da iade edilerek, 44,137.99 TL avans faiziyle iadesine karar verdi.
 
bende 2001 yılında aldığım traktörde bir problem yaşamıştım.
problemi servislere getir götür ( o sırada kullanmamız için traktör verilmişti ) halledememişlerdi.
1 yıl sonra 2002 modelini fabrikadan getirip verdiler.
 
Bence hukuksal manada ne gibi haklarımızın olduğunu hatırlatan güzel bir yazı
Bunları bilmeliyiz uyarmalıyız
İleride bizim arkadaşımızın başına gelebilir
Armut gibi durulcağına hukuksal yollarlan çözümü bence harika bir haber
 
toyota v.s bir sürü yeni model ve marka araçlarda artık sorunlar aldı başını gidiyor,ne mutlu reno severlere :eyv
 
bizim renoda ise işler farklı yürüyor renoya göre bu tür aksaklıklar normaldir :) bırak iadeyi adamı borçlu bile çıkarırlar renodur ne yapsa yeridir...
1 örnek vermek gerekirse benim aracın aynısından alan bir arkadaş araç gitmiyor gitmiyor diyordu. Bir gün antalyada giderken araç bir sürü arıza ışığı yaktı ve durdurdu. Tatile giden arkadaşım 6 saat yolda çekici bekledi. Çoluğu çocugu tatil yerine gönderdi kendisi 1 hafta ıspartada takıldı :) aracın turbo besleme hortumu yanlış bağlanmış hehe reno bu yaa :) sonuçda verdiği çekici parası yanına kar kaldı :D şikayet sonucu hiç bir şey değişmedi....
 
Son düzenleme:
MMT sanjıman ciddi sorunlu arkadaşta corollar 1.4 var ot. yokuş yukarı arac bayıldı gazı köklemesine ragmen kendi küçültmedi arkadaş kendi küçülttü traiptonige alıp
 
onun babası toyota gibi adam değilmiş :D
 
oldum olası hiç sevmedim toyotayı sevmeyede niyetim yok.
 
benzinlisinin 4 ileri tam otomatik versiyonunda sıkıntı yok gayet güzel (otomatik bir arabaya göre)...
ama dizellerinin sorunlu olduğunu duymuştum...
 
Geri
Üst