- Katılım
- 9 Eki 2010
- Mesajlar
- 33,828
- Tepkime puanı
- 1,806
- Puanları
- 113
- Yaş
- 55
1 ) Araçtaki ayıplar : Dava konusu bu araç, yokuş yukarı “otomotik vitesle” çıkmakta zorlandığı gibi yoğun trafikte de problem yaratmaktadır. Aracın problemi, örneğin dik yokuşu çıkarken, dur kalk trafiğinde balatalar ısınmakta, en az 15 dakika yol kenarına çekip dinlendirmem gerekmektedir. Sıkışık trafikte de aynı olayı yaşamaktayım, kimi zaman bu aracı 30 dakika dinlendirmek zorunda kalmaktayım. Servis, “ aracı yokuş yukarı ve sıkışık trafikte, otomatik vites kullanma, düz vites kullan. Aksi taktirde 3.000,00 TL ye varan tamir masraflarını sen ödersin” diye uyarılmam üzerine bu davayı açma kararı verdim. Çünkü ben bu aracı, dilediğim zamanda, dilediği sürece otomatik viteste kullanmak için aldım. Aracın broşürlerinde “ Auris' in 5 ileri MultiMode şanzımanlı modelinde 1.6 litre Dual VVTT-i ve D-4D 90 motor seçenekleri bulunuyor. Bu şanzıman sistemi sayesinde Auris' inizi ister kolay vites değiştirmenizi sağlayan otomatik moda kullanabiliyorsunuz. Bunun için tek yapmanız gereken direksiyondan kumanda edilen vites kullanmanız. Aynı Formula araçlarından olduğu gibi… ” vaadinde bulunulmuştur. Vaatler boş çıkmıştır. Tüm davalılar bundan sorumludur. Bu araç yokuş yukarı ve sıkışık trafikte
can güvenliği ve psikolojik problemler yaratmaktadır.
Haftalar ve aylarca servislerde sorunlarıma
çözüm aradım; bulamadım."
Sıkışık trafikte yokuş çıkmakta zorlandığı iddiasıyla İstanbul 5.Tüketici
Mahkemesi'nde Tüm Tüketicileri Koruma Derneği üyesi Fatoş Gırgırlar' ın açtığı davada İTÜ Makine Fakültesi Otomotiv Anabilim Dalı Öğretim üyeleri Prof. Dr. İ.Murat Ereke, Prof. Dr. Ertuğrul Arslan ve Prof. Dr. Turgut Özaktaş' dan oluşan mahkemenin tayin ettiği bilirkişi heyeti Toyota Auris için "trafikte güvenli seyir bakımından sürücü için önemli riskler teşkil ettiği" görüşünü savundu. İstanbul 5. Tüketici Mahkemesi,16.06.2009 tarihli celsede, 2008/574 sayıl dosya ile yürüttüğü davada TTKD üyesi Fatoş Gırgırlar lehine, ayıplı aracın geri alınarak, yerine " Ayıpsız araç" verilmesine karar verdi.
2. dava
İstanbul 1.Tüketici Mahkemesi de Gülhan Bingöl'e ait 34 TV 4678 Toyota Coralla SD 1.4 Elegant MM aracın da iade edilerek, 44,137.99 TL avans faiziyle iadesine karar verdi.
can güvenliği ve psikolojik problemler yaratmaktadır.
Haftalar ve aylarca servislerde sorunlarıma
çözüm aradım; bulamadım."
Sıkışık trafikte yokuş çıkmakta zorlandığı iddiasıyla İstanbul 5.Tüketici
Mahkemesi'nde Tüm Tüketicileri Koruma Derneği üyesi Fatoş Gırgırlar' ın açtığı davada İTÜ Makine Fakültesi Otomotiv Anabilim Dalı Öğretim üyeleri Prof. Dr. İ.Murat Ereke, Prof. Dr. Ertuğrul Arslan ve Prof. Dr. Turgut Özaktaş' dan oluşan mahkemenin tayin ettiği bilirkişi heyeti Toyota Auris için "trafikte güvenli seyir bakımından sürücü için önemli riskler teşkil ettiği" görüşünü savundu. İstanbul 5. Tüketici Mahkemesi,16.06.2009 tarihli celsede, 2008/574 sayıl dosya ile yürüttüğü davada TTKD üyesi Fatoş Gırgırlar lehine, ayıplı aracın geri alınarak, yerine " Ayıpsız araç" verilmesine karar verdi.
2. dava
İstanbul 1.Tüketici Mahkemesi de Gülhan Bingöl'e ait 34 TV 4678 Toyota Coralla SD 1.4 Elegant MM aracın da iade edilerek, 44,137.99 TL avans faiziyle iadesine karar verdi.