Yetkili Serviste(!) Triger Değişimi Sonrası Arabanın Hali

bloodyeyes

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Haz 2022
Mesajlar
12
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Arkadaşlar herkese merhaba. Aracım Clio4 2015 1.2. Turbo İcon. Yetkili bir serviste zincir seti değişimi sonrasında yeni başlayan problemler sonucu bir başka yetkili serviste aracın zincir kapağı açılınca gördüğüm manzaranın fotoğrafını ekliyorum. Bu fotoğrafa ek olarak selenoid valfte arıza başladı, arabadan yüke binince aşırı zincir sesi ve çekiçleme türü sesler başladı. 1 buçuk ayda birçok inceleme ve araştırma sonucunda şu an yağ pompasında da arıza olduğu söylendi. Yenisi takılacak. Şimdi bu süreçte 2 aydır çektiğim sıkıntıları ben biliyorum. Bu işi ilk yaptırdığım servisin peşini bırakmayacağım o ayrı mesele de sizlerden fikir istiyorum. Allah aşkına biri bana bir akıl versin motor yaşının içinde bu kadar silikonun ne işi var. Bu foto haricinde yaş pompası filtresi de slikon doluydu o da temizlendi. Ayrıca araba zincir değişimi sonrası yaklaşık bir buçuk litre yaş sızdırmıştı ve bu şekilde 1 buçuk hafta en az 600 km yol yapmıştım.
https://www.hizliresim.com/ea1het2
https://www.hizliresim.com/6wk0hpl

Fotoğraflara gelince : Motorun zincir bölümünde defazör denilen bu parçanın üstündeki slikon ilk fotoda gözüküyor. Ikinci fotoda ise yağın içinden çıkan slikonlar. Ayrıca yağ pompası filtresinden çıkan slikonlarda vardı. Şikayet sonrası yapılan işlemler ile ilgili şimdilik henüz bir para talepleri olmadı zira araba 2aydır incelemede. Ancak bu durumun üstünü örtmek istemiyorum. Çünkü zincir değişimi sonrası başlayan problemler ile ilgili servise geri gittiğimde direkt kendileri ile ilgili olmayacağını, arabada başka eski problemlerin ortaya çıktığını, daha öncede defalarca zincir değiştirdiklerini hata yapmalarının mümkün olmadığını vs vs iddia edip beni geri çevirmeye kalktılar. Bugün benim arabam yapıldı boşver dersem başkasına da yapacaklar bunu biliyorum. Bu süreçte bir sürü sıkıntı çektim. Başkası da çekmesin !!!

EDİT:
Evet arkadaşlar. Devam edelim. Arabamın yağ pompası bozulmuş ve değiştirildi. Daha önce de yağ basınç valflerinin bozulduğu görülüp değişmişti. Bunların ikisi de her ne hikmetse servisteki zincir seti değişimi sonrası bozuluyor . Servis müdürünün tabiri ile birşeyi tamir edilince başka arızalar baş göstermiş olabilir(kesin öyledir) Tabi bunların bozulmalarının sebebinin yüksek ihtimal yabancı madde olduğunu düşünmek lazım mesela kurumlaşmış yağ tabakası ya da motor yağında dolaşan yarım avuç slikon. Şimdi gelelim diğer meseleye. Bu araba sente atlamış şekilde 600 km kullanılmış ve zincir değiştiren ilk servis 600 km sonra senteyi düzeltmiş ancak bundan müşteriye bilgi vermemiş ise ve bunu ispatlarsak sonuç ne olur? Zira 2 ay oldu hala sesin kaynağı sebebi araştırılıyor.
 
Konuyu renault sohbet grubundan buraya çekmeyi uygun bulduğum için üstteki mesajlar 3 mesajın birleşimi şeklinde oldu. en son geçen hafta yağ pompasının basıncının yetersiz olduğu tespit edildi ve yenisi ile değiştirildi. hemen 3 gün sonra ise triger zinciri yenilendi. Yağ pompasının bozulmasına muhtemelen malum slikonlar sebep oldu. Ayrıca yaklaşık 2000 km bu şekilde araç kullanıldı ve yüzde 95 i test sürüşü. sakın olsa bu kadar test sürüşümü olur diye düşünmeyin zira yarım depo benzini bir günde tek test sürüşünde yediğimi biliyorum. Sesin nereden geldiğini hareket halinde tespit etmek ve bunu kaydetmeye çalışmak başlıbaşına problem.
 
Son düzenleme:
Servisin ihmali ve kusuru ispatlanırsa sandık motor talep edilebilir.
 
Allah kolaylık versin servislere birşeyin olduğunu yada olmadığını ispat etmek de ikna etmek de çok zor... Ne söyleseniz ne anlatsanız ne yapsanız da kabul etmiyorlar, araçla ilgili araştırma yaparak, birbirimizle konuşarak şu arızalı bu arızalı diye parça arıza tespiti yaptıran ve sorununu çözen çok arkadaş gördüm. Maalesef yetkili servislerde de yeterli kalifiye personel olduğunu da düşünmüyorum. Maalesef ustalık bir aracı cihaza bağlayıp arıza yok demek değil, araç kullanıcısının şikayetini dinleyip çözüm üretmeye yada çözümler üretmeye çalışmak. Eğer şanslıysanız ilgili, sorumlu bir ustaya servise denk gelirseniz mutlu dönebilirsiniz :) kolay gelsin size şimdiden.
 
Geri
Üst