- Katılım
- 15 Haz 2022
- Mesajlar
- 12
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 39
Arkadaşlar herkese merhaba. Aracım Clio4 2015 1.2. Turbo İcon. Yetkili bir serviste zincir seti değişimi sonrasında yeni başlayan problemler sonucu bir başka yetkili serviste aracın zincir kapağı açılınca gördüğüm manzaranın fotoğrafını ekliyorum. Bu fotoğrafa ek olarak selenoid valfte arıza başladı, arabadan yüke binince aşırı zincir sesi ve çekiçleme türü sesler başladı. 1 buçuk ayda birçok inceleme ve araştırma sonucunda şu an yağ pompasında da arıza olduğu söylendi. Yenisi takılacak. Şimdi bu süreçte 2 aydır çektiğim sıkıntıları ben biliyorum. Bu işi ilk yaptırdığım servisin peşini bırakmayacağım o ayrı mesele de sizlerden fikir istiyorum. Allah aşkına biri bana bir akıl versin motor yaşının içinde bu kadar silikonun ne işi var. Bu foto haricinde yaş pompası filtresi de slikon doluydu o da temizlendi. Ayrıca araba zincir değişimi sonrası yaklaşık bir buçuk litre yaş sızdırmıştı ve bu şekilde 1 buçuk hafta en az 600 km yol yapmıştım.
https://www.hizliresim.com/ea1het2
https://www.hizliresim.com/6wk0hpl
Fotoğraflara gelince : Motorun zincir bölümünde defazör denilen bu parçanın üstündeki slikon ilk fotoda gözüküyor. Ikinci fotoda ise yağın içinden çıkan slikonlar. Ayrıca yağ pompası filtresinden çıkan slikonlarda vardı. Şikayet sonrası yapılan işlemler ile ilgili şimdilik henüz bir para talepleri olmadı zira araba 2aydır incelemede. Ancak bu durumun üstünü örtmek istemiyorum. Çünkü zincir değişimi sonrası başlayan problemler ile ilgili servise geri gittiğimde direkt kendileri ile ilgili olmayacağını, arabada başka eski problemlerin ortaya çıktığını, daha öncede defalarca zincir değiştirdiklerini hata yapmalarının mümkün olmadığını vs vs iddia edip beni geri çevirmeye kalktılar. Bugün benim arabam yapıldı boşver dersem başkasına da yapacaklar bunu biliyorum. Bu süreçte bir sürü sıkıntı çektim. Başkası da çekmesin !!!
EDİT:
Evet arkadaşlar. Devam edelim. Arabamın yağ pompası bozulmuş ve değiştirildi. Daha önce de yağ basınç valflerinin bozulduğu görülüp değişmişti. Bunların ikisi de her ne hikmetse servisteki zincir seti değişimi sonrası bozuluyor . Servis müdürünün tabiri ile birşeyi tamir edilince başka arızalar baş göstermiş olabilir(kesin öyledir) Tabi bunların bozulmalarının sebebinin yüksek ihtimal yabancı madde olduğunu düşünmek lazım mesela kurumlaşmış yağ tabakası ya da motor yağında dolaşan yarım avuç slikon. Şimdi gelelim diğer meseleye. Bu araba sente atlamış şekilde 600 km kullanılmış ve zincir değiştiren ilk servis 600 km sonra senteyi düzeltmiş ancak bundan müşteriye bilgi vermemiş ise ve bunu ispatlarsak sonuç ne olur? Zira 2 ay oldu hala sesin kaynağı sebebi araştırılıyor.
https://www.hizliresim.com/ea1het2
https://www.hizliresim.com/6wk0hpl
Fotoğraflara gelince : Motorun zincir bölümünde defazör denilen bu parçanın üstündeki slikon ilk fotoda gözüküyor. Ikinci fotoda ise yağın içinden çıkan slikonlar. Ayrıca yağ pompası filtresinden çıkan slikonlarda vardı. Şikayet sonrası yapılan işlemler ile ilgili şimdilik henüz bir para talepleri olmadı zira araba 2aydır incelemede. Ancak bu durumun üstünü örtmek istemiyorum. Çünkü zincir değişimi sonrası başlayan problemler ile ilgili servise geri gittiğimde direkt kendileri ile ilgili olmayacağını, arabada başka eski problemlerin ortaya çıktığını, daha öncede defalarca zincir değiştirdiklerini hata yapmalarının mümkün olmadığını vs vs iddia edip beni geri çevirmeye kalktılar. Bugün benim arabam yapıldı boşver dersem başkasına da yapacaklar bunu biliyorum. Bu süreçte bir sürü sıkıntı çektim. Başkası da çekmesin !!!
EDİT:
Evet arkadaşlar. Devam edelim. Arabamın yağ pompası bozulmuş ve değiştirildi. Daha önce de yağ basınç valflerinin bozulduğu görülüp değişmişti. Bunların ikisi de her ne hikmetse servisteki zincir seti değişimi sonrası bozuluyor . Servis müdürünün tabiri ile birşeyi tamir edilince başka arızalar baş göstermiş olabilir(kesin öyledir) Tabi bunların bozulmalarının sebebinin yüksek ihtimal yabancı madde olduğunu düşünmek lazım mesela kurumlaşmış yağ tabakası ya da motor yağında dolaşan yarım avuç slikon. Şimdi gelelim diğer meseleye. Bu araba sente atlamış şekilde 600 km kullanılmış ve zincir değiştiren ilk servis 600 km sonra senteyi düzeltmiş ancak bundan müşteriye bilgi vermemiş ise ve bunu ispatlarsak sonuç ne olur? Zira 2 ay oldu hala sesin kaynağı sebebi araştırılıyor.