EndSpeed

Erdem,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eyl 2014
Mesajlar
2,979
Tepki puanı
0
Puanları
0
[h=1]Yakında görücüye çıkması beklenen yerli otomobilde detaylar ortaya çıktı.[/h]mde_bakin_ne_kadar_yakit_tuketecek_1439340350_1032.jpg



Yerli otomobile ilişkin yol haritası netleşti. Araçta kullanılacak cihazların yazılım ve donanım çalışmaları bitti. Ağustos ayı sonuna kadar binek modellerin tanıtımı gerçekleştirilecek.
Otomotiv test merkezi bulunan TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi’nde (MAM) tanıtımı yapılması beklenen otomobiller orta-üst segment olacak. Yakıt olarak yüzde 100 elektrikli olan modelin yanı sıra benzin-dizel yakıt seçeneği de bulunacak. Benzinli olan jeneratörle elektrik üretecek.
100 KM'DE 2 LİTRE BENZİN
Araçlarda şanzıman ve dişli kutusu olmayacağı için elektrikli teknoloji ile sürtünme olmayacak. Menzili artırılmış elektrikli otomobilde benzin yakılıp elektrik üretileceği için tüketim ekonomik olacak. 100 kilometrede 2 litre benzin tüketimi öngörülüyor. Ocak 2016’da toplam 4 segmentte 16 aracın test filosunda olması planlanıyor. 2016 sonuna kadar ise 30-40 araçlık filonun hazırlanması öngörülüyor.
GÜVENLİKTE DÜNYA DEVLERİNE KAFA TUTACAK
Güvenliğin ön planda tutulduğu araçlar dünyanın bu alanda ismi bilinen (Honda, Volvo, Mercedes vb.) ile güvenlik açısından yarışabilecek seviyede olacak. Uluslar arası tüm testlerin yapılacağı otomobiller akredite olacağı için ihracat imkanı da bulunuyor. Komşu ve çevre ülkeler başta olmak üzere ihracatında planlandığı araçların testlerinin 2 yılın üzerinde sürmesi bekleniyor.
MAKAM ARAÇLARINDA YERLİ DEVRİMİ
2019 yılından itibaren ise seri üretim süreci başlayacak ve halk yerli otomobile binmiş olacak. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın koordinasyonunda yürütülen test çalışmalarının tamamlanmasının ardından özel sektör üretimi gerçekleştirecek. Orta ve üst segment olarak tasarlanan yerli otomobiller muadillerine göre daha ucuz olacak. Kamuda kullanılan makam araçlarında da yerli otomobillerin kullanılması planlanıyor.
ÜÇ ÖZELLİĞİ ÖN PLANA ÇIKIYOR
Ağustos ayı sonuna kadar tanıtımının yapılacağı yerli otomobillerin üç önemli özelliği olacak. Az yakması, elektrikli olması ve üst düzey güvenlik yerli otomobilin şifresi olarak kabul ediliyor. Ağustos ayının sonuna doğru tanıtımının yapılmasının planlandığı otomobillere ilişkin takvim henüz netleşmiş değil. Bakanlık kaynakları 30 Ağustos Zafer Bayramı’nın olası tanıtım tarihlerinden birisi olabileceğini belirtiyor.
 

alfa-xxx

F1 Bölüm Sorumlusu,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eki 2010
Mesajlar
1,019
Tepki puanı
6
Puanları
0
Yaş
44
Süper paylaşım . 3 yıl içinde ticarileşeceğini ,ağustos ayı sonunda 4 prototipin üretiminin biteceğini ve testlere başlanacağını bildirmişler.Tabii bu ve benzeri projeler için güçlü hükümetler olması projelerin devamı açısından önemli bunuda unutmamak gerek
 

Servet Aydın

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eki 2011
Mesajlar
358
Tepki puanı
36
Puanları
0
Yakıt olarak 100%100 elektrikli olabilmesi için hiçbir şekilde fosil yakıtı olmamalı. Araç bildiğimiz hybrid. Batarya konusunda hâlâ ciddi sıkıntı var. Tübitak batarya Arge bölümü harıl harıl çalışıyor. Tesla firmasının yeryüzündeki en verimli nicd bir ve nimetal hammaddesi madenleri elinde tuttuğunu biliniyor. İşleri zora sokan kısım burası. Yoksa x bir aracı 5 saniyede 100 km hıza ulaştırmak ve 300-400 km menzile ulaşmak zor değil. Üzüldüğüm, yanlış yollardan gidilmesi hala.. Bizlere kulak verilse yıllar önce yapılırdı hybrit araçlarımız.
 

alfa-xxx

F1 Bölüm Sorumlusu,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eki 2010
Mesajlar
1,019
Tepki puanı
6
Puanları
0
Yaş
44
Yakıt olarak 100%100 elektrikli olabilmesi için hiçbir şekilde fosil yakıtı olmamalı. Araç bildiğimiz hybrid. Batarya konusunda hâlâ ciddi sıkıntı var. Tübitak batarya Arge bölümü harıl harıl çalışıyor. Tesla firmasının yeryüzündeki en verimli nicd bir ve nimetal hammaddesi madenleri elinde tuttuğunu biliniyor. İşleri zora sokan kısım burası. Yoksa x bir aracı 5 saniyede 100 km hıza ulaştırmak ve 300-400 km menzile ulaşmak zor değil. Üzüldüğüm, yanlış yollardan gidilmesi hala.. Bizlere kulak verilse yıllar önce yapılırdı hybrit araçlarımız.

Servet hocam 3 çeşit araç üzerine çalışılıyor ,
1)Benzinli veya dizel
2)%100 elektrikli
3)Menzili uzatılmış hybrit Fakat bunda içten yanmalı motor sadece şarj için kullanılacak toyota gibi kalkıştan sonra benzinli motor hareketi sağlamayacak.

En çok üzerinde durdukları 3.seçenek.

Araba üretmek zor değil zor olan marka ve satılabilmesi.Bildiğiniz gibi volvo bile bitti çinliler aldı.mitsubishi ,nissan ,lada ,skoda ,seat ,mini ,jaguar ,range rover ,man ,scania hepsi büyük firmalara satıldı.

Tasarım ,fiyat çok önemli.Ama yerli marka ilk defa bu kadar ciddiye alınıyor.Devrim i saymayın ; bir darbecinin tüm hayelleri söndürmesinden başka birşey değil ,araba yapmak zor değil .İlk defa otomobil projesi bu kadar ciddiye alınıp destekleniyor.
 

Servet Aydın

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eki 2011
Mesajlar
358
Tepki puanı
36
Puanları
0
Bizler, marka takıntısından kurtulup milliyetçilik direğine sarılırsak ve önümüze konan taşıt, can ve mal güvenliğimizi koruyabilecek kapasitede olursa araçlardan tabikide alırız fakat, global pazarda yer edinemezsek işletme maliyeti ağır basar ve nihayi olarak üretim durur. İnşallah muvaffak olacağız
 
Üst