- Katılım
- 28 May 2013
- Mesajlar
- 82
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Arkadaşlar hepinize merhabalar.
Herkesin merak ettiği Renault Talisman incelemelerimi ve test sürüşünü tamamlamış bulunmaktayım.
Öncelikle buradan Gülpar Yetkili Servisine ve yanımızda bulunan ve aracı tanıtmakta yardımcı olan Ali Kemal Bey'e teşekkürlerimi sunuyorum
Kayıt sonunda hafıza dolduğu için bazı özellikleri gösteremedim sizlere. Ve kamera hiç stabil olmamış çok sarsıntılı olmuş. Buna Youtube un kendi ayarlarıyla müdahale ettim umarım az da olsa düzelmiştir.
Öncelikle aracın dışından bahsetmek istiyorum. Daha araca yaklaşmadan o büyüleyici dış görüntüsüyle gözleri üzerinde toplayabiliyor. Ön ve arka far grubu, paneller, aracın genel aerodinamik yapısı vs her şey çok güzel tasarlanmış.
Biraz geç kalınmış olsa da eller serbest bagaj sistemini uygulamış. Kart üzerinden ilgili tuşa basınca ve ya arka tamponun altına ayağınızı uzattığınız zaman bagaj kapağı açılıyor. Ve bagaj hacmi de oldukça geniş 608 lt.
Aracın standardında olan özelliklerinden bahsetmeyeceğim. Bu özellikleri direkt katalogdan fotoğraf çekip ekleyeceğim.
Aracın en büyük özelliği herkesin de bildiği gibi 4 control özelliği. Araç boyutları bakımından 4,8 metre uzunluğuyla sınıfının en uzunlarından birisi. Haliyle bu araç için çok kullanışlı bir özellik olmuş 4 control. Hem sürüş keyfi sunup hem de bi o kadar güvenli sürüş sağlayan bu sistem oldukça güzel uygulanmış. Şehir içi kullanım hızlarında yani ortalama 50 km/h hızlarda belirli bir dereceye kadar arka tekerlerin dönmesine müsaade eden bir sistem. Şahsen benim çok hoşuma gitti, apayrı bir sürüş keyfi var her virajdan dönmek istiyor insan
İç mekana geçelim. Araca binince başlatma sesi tarzında bir melodi çalıyor. Ufak bir detay ama hoşuma gitti. Marşa basar basmaz göğüste açılan Head Up Display göstergesi dikkatimi çekti. Burada araç hız bilgisi, şerit takip sistemi, öndeki araçla olan mesafeyi görebiliyorsunuz. Sürüş sırasında oldukça kullanışlı. Bilindiği üzere ghost gösterge sistemi var ve stilini dokunmatik ekran üzerinden ayarlayabiliyorsunuz. Aynı gösterge sistemi Megane 4 te de vardı. Özgün olması açısından Talisman a özgü stillerin olmasını beklerdim. Elektrikli, hafızalı, ısıtmalı masaj özelliği olan sürücü koltuğu var. Döşemelerin deri olmasından dolayı ısıtma ve soğutma mutlaka olması gereken bi özellikti. Icon donanımında opsiyonla birlikte seçilen kahverengi deri döşemeler ve ahşap oldukça güzel ve şık. Fakat sürekli güneşe maruz kalacağı için koruma ürünlerini sık kullanmak gerekli diye düşünüyorum. 8.7 inç lik dokunmatik ekran Icon ile birlikte geliyor ve dokunma hassasiyeti yeterli seviyede. Ben komutları bilmediğim için biraz zorlandım Eşya gözleri oldukça yeterli büyüklükte. Benim en çok hoşuma giden orta konsoldaki su şişesi bölümü. Torpidoda da soğutucu var ama sürüş esnasında orta konsola erişim daha kolay, ilaç kullanan kişiler için ilaç yeri olarak da kullanılabilir. İç hacim olarak oldukça cömert, 3 oda 1 salon diyebiliriz Arka tarafta bulunan usb şarj portları günümüzde en çok işe yarayan bir özellik bence güzel düşünülmüş.
Renault kullanıcıları olarak şikayetlerimiz başında plastik trim sesleri geliyor. Bu araçta o potansiyele sahip aksam yok denecek kadar az. Alt kısımlarda sert plastik kullanmışlar ama ses yapacak gibi değil.
Motor olarak benim en çok merak ettiğim 1.6 dCi 160 bg twin-turbo kullanılmış. Ve bence tek kelime ile MUHTEŞEM. Twin-turbonun etkisiyle çok canlı tepkileri var. Akıyor resmen. EDC Megane 4 e göre çok daha seri geldi bana. Manuelde eğer ben vitesi yükseltmezsem kendi otomatik yükseltiyor ve bunu otomatikten çok daha seri yapıyor. 380 Nm torka sahip bu ünitede, normal kullanımda dahi vites geçişlerinde o torku bariz hissedebiliyorsunuz. Ara hızlanmalarda vs en ufak bir sorun yok, üst devirlerde dahi her şey tıkır tıkır işliyor.
Yüksek hızlarda en ufak bir güvensizlik vermedi. Oldukça oturaklı. Yol tutuşu muazzam. 150 km/h hızdan sonra az biraz rüzgar sesi almaya başlıyor ve 180 km/h hızdan sonra rüzgarı ufaktan hissediyorsunuz.
Araç konfor bakımından çok üst düzeyde bir konfor sunuyor. Yoldaki bozuklukları çok zor hissedebiliyorsunuz. Videoda bozuk bir yola denk geldik orada sadece ses geliyor, araç içerisinde ve direksiyonda neredeyse hiçbir şey hissetmiyorsunuz. Multisense özelliği ile birlikte süspansiyon sistemi moda göre değişiyor. Bilindiği gibi eco modunda çok yumuşuyor, hissizleşiyor ve bi o kadar da sessizleşiyor. Aracın bir diğer özelliği ise Megane 4'te olduğu gibi motor sesini dijital yollarla kabin içerisine alıyor. Bu da ekstra keyif sağlıyor. İsteğe göre açılıp kapanabiliyor.
Güvenlik açısından acil fren destek sistemi mevcut. Özellikte ışıklardaki duran araçlara hızlı yaklaştığımda fren çok hassaslaştı. Dokunur dokunmaz hissediyorsunuz freni. Güvenlik sistemi olarak kör nokta uyarı sistemi vardı, bilindiği gibi görsel işaretçilerle sürücüyü uyarıyor. Cruise control devrede iken araç otomatik olarak öndeki araçla olan mesafeyi korumaya çalışıyor ve bu mesafeye göre fren yapabiliyor. Bu özellik devredeyken olası kaza durumlarında aracı durdurabilmesini isterdim açıkçası. Maalesef ki böyle bir şey söz konusu değil.
Gelelim yakıt konusuna. Videodan anlaşılacağı gibi biraz sınırları zorladım, buna rağmen galeriye yanaştığımda 9.3 Lt/100Km gibi bir değer vardı. Bu araç için çok çok aşağılara çekilebilir bu değerler. Şehir içi için 6 lt civarı rahat görülebilir.
Otomatik park sistemi oldukça güzel çalışıyor hem dik hem yan hem de açılı yerlere park edebiliyor. Fakat tek manevrada girebileceği büyüklükte bir yere 2 manevrada girdi. Sanırım riske atmak istemedi. Videoda da görüldüğü üzere 360 derece sensörlerle ve geri görüş kamerasıyla aracı takip etmemizi istiyor ve bazı komutlar veriyor, direksiyonu kendi kontrol ediyor.
Fiyat konusunda ise bence değer gibi full+full 160 bin tl civarı.
Fotoğrafların bir kısmını diğer galeride önceden çekmiştim. Bir kısmını bugün çektim. Touch ve Icon donanım olarak ikisini de çektim
Icon:
Touch:
Herkesin merak ettiği Renault Talisman incelemelerimi ve test sürüşünü tamamlamış bulunmaktayım.
Öncelikle buradan Gülpar Yetkili Servisine ve yanımızda bulunan ve aracı tanıtmakta yardımcı olan Ali Kemal Bey'e teşekkürlerimi sunuyorum
Kayıt sonunda hafıza dolduğu için bazı özellikleri gösteremedim sizlere. Ve kamera hiç stabil olmamış çok sarsıntılı olmuş. Buna Youtube un kendi ayarlarıyla müdahale ettim umarım az da olsa düzelmiştir.
Öncelikle aracın dışından bahsetmek istiyorum. Daha araca yaklaşmadan o büyüleyici dış görüntüsüyle gözleri üzerinde toplayabiliyor. Ön ve arka far grubu, paneller, aracın genel aerodinamik yapısı vs her şey çok güzel tasarlanmış.
Biraz geç kalınmış olsa da eller serbest bagaj sistemini uygulamış. Kart üzerinden ilgili tuşa basınca ve ya arka tamponun altına ayağınızı uzattığınız zaman bagaj kapağı açılıyor. Ve bagaj hacmi de oldukça geniş 608 lt.
Aracın standardında olan özelliklerinden bahsetmeyeceğim. Bu özellikleri direkt katalogdan fotoğraf çekip ekleyeceğim.
Aracın en büyük özelliği herkesin de bildiği gibi 4 control özelliği. Araç boyutları bakımından 4,8 metre uzunluğuyla sınıfının en uzunlarından birisi. Haliyle bu araç için çok kullanışlı bir özellik olmuş 4 control. Hem sürüş keyfi sunup hem de bi o kadar güvenli sürüş sağlayan bu sistem oldukça güzel uygulanmış. Şehir içi kullanım hızlarında yani ortalama 50 km/h hızlarda belirli bir dereceye kadar arka tekerlerin dönmesine müsaade eden bir sistem. Şahsen benim çok hoşuma gitti, apayrı bir sürüş keyfi var her virajdan dönmek istiyor insan
İç mekana geçelim. Araca binince başlatma sesi tarzında bir melodi çalıyor. Ufak bir detay ama hoşuma gitti. Marşa basar basmaz göğüste açılan Head Up Display göstergesi dikkatimi çekti. Burada araç hız bilgisi, şerit takip sistemi, öndeki araçla olan mesafeyi görebiliyorsunuz. Sürüş sırasında oldukça kullanışlı. Bilindiği üzere ghost gösterge sistemi var ve stilini dokunmatik ekran üzerinden ayarlayabiliyorsunuz. Aynı gösterge sistemi Megane 4 te de vardı. Özgün olması açısından Talisman a özgü stillerin olmasını beklerdim. Elektrikli, hafızalı, ısıtmalı masaj özelliği olan sürücü koltuğu var. Döşemelerin deri olmasından dolayı ısıtma ve soğutma mutlaka olması gereken bi özellikti. Icon donanımında opsiyonla birlikte seçilen kahverengi deri döşemeler ve ahşap oldukça güzel ve şık. Fakat sürekli güneşe maruz kalacağı için koruma ürünlerini sık kullanmak gerekli diye düşünüyorum. 8.7 inç lik dokunmatik ekran Icon ile birlikte geliyor ve dokunma hassasiyeti yeterli seviyede. Ben komutları bilmediğim için biraz zorlandım Eşya gözleri oldukça yeterli büyüklükte. Benim en çok hoşuma giden orta konsoldaki su şişesi bölümü. Torpidoda da soğutucu var ama sürüş esnasında orta konsola erişim daha kolay, ilaç kullanan kişiler için ilaç yeri olarak da kullanılabilir. İç hacim olarak oldukça cömert, 3 oda 1 salon diyebiliriz Arka tarafta bulunan usb şarj portları günümüzde en çok işe yarayan bir özellik bence güzel düşünülmüş.
Renault kullanıcıları olarak şikayetlerimiz başında plastik trim sesleri geliyor. Bu araçta o potansiyele sahip aksam yok denecek kadar az. Alt kısımlarda sert plastik kullanmışlar ama ses yapacak gibi değil.
Motor olarak benim en çok merak ettiğim 1.6 dCi 160 bg twin-turbo kullanılmış. Ve bence tek kelime ile MUHTEŞEM. Twin-turbonun etkisiyle çok canlı tepkileri var. Akıyor resmen. EDC Megane 4 e göre çok daha seri geldi bana. Manuelde eğer ben vitesi yükseltmezsem kendi otomatik yükseltiyor ve bunu otomatikten çok daha seri yapıyor. 380 Nm torka sahip bu ünitede, normal kullanımda dahi vites geçişlerinde o torku bariz hissedebiliyorsunuz. Ara hızlanmalarda vs en ufak bir sorun yok, üst devirlerde dahi her şey tıkır tıkır işliyor.
Yüksek hızlarda en ufak bir güvensizlik vermedi. Oldukça oturaklı. Yol tutuşu muazzam. 150 km/h hızdan sonra az biraz rüzgar sesi almaya başlıyor ve 180 km/h hızdan sonra rüzgarı ufaktan hissediyorsunuz.
Araç konfor bakımından çok üst düzeyde bir konfor sunuyor. Yoldaki bozuklukları çok zor hissedebiliyorsunuz. Videoda bozuk bir yola denk geldik orada sadece ses geliyor, araç içerisinde ve direksiyonda neredeyse hiçbir şey hissetmiyorsunuz. Multisense özelliği ile birlikte süspansiyon sistemi moda göre değişiyor. Bilindiği gibi eco modunda çok yumuşuyor, hissizleşiyor ve bi o kadar da sessizleşiyor. Aracın bir diğer özelliği ise Megane 4'te olduğu gibi motor sesini dijital yollarla kabin içerisine alıyor. Bu da ekstra keyif sağlıyor. İsteğe göre açılıp kapanabiliyor.
Güvenlik açısından acil fren destek sistemi mevcut. Özellikte ışıklardaki duran araçlara hızlı yaklaştığımda fren çok hassaslaştı. Dokunur dokunmaz hissediyorsunuz freni. Güvenlik sistemi olarak kör nokta uyarı sistemi vardı, bilindiği gibi görsel işaretçilerle sürücüyü uyarıyor. Cruise control devrede iken araç otomatik olarak öndeki araçla olan mesafeyi korumaya çalışıyor ve bu mesafeye göre fren yapabiliyor. Bu özellik devredeyken olası kaza durumlarında aracı durdurabilmesini isterdim açıkçası. Maalesef ki böyle bir şey söz konusu değil.
Gelelim yakıt konusuna. Videodan anlaşılacağı gibi biraz sınırları zorladım, buna rağmen galeriye yanaştığımda 9.3 Lt/100Km gibi bir değer vardı. Bu araç için çok çok aşağılara çekilebilir bu değerler. Şehir içi için 6 lt civarı rahat görülebilir.
Otomatik park sistemi oldukça güzel çalışıyor hem dik hem yan hem de açılı yerlere park edebiliyor. Fakat tek manevrada girebileceği büyüklükte bir yere 2 manevrada girdi. Sanırım riske atmak istemedi. Videoda da görüldüğü üzere 360 derece sensörlerle ve geri görüş kamerasıyla aracı takip etmemizi istiyor ve bazı komutlar veriyor, direksiyonu kendi kontrol ediyor.
Fiyat konusunda ise bence değer gibi full+full 160 bin tl civarı.
Fotoğrafların bir kısmını diğer galeride önceden çekmiştim. Bir kısmını bugün çektim. Touch ve Icon donanım olarak ikisini de çektim
Icon:
Touch: