- Katılım
- 27 Kas 2011
- Mesajlar
- 143
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
[h=1]Yeni Clio'ya beş yıldız[/h] Clio, bağımsız kuruluş EuroNCAP tarafından gerçekleştirilen çarpışma testleri sonrasında en yüksek not olan beş “yıldız” aldı.
Yeni Clio, elde ettiği yüzde 85'lik genel derece ile önceki versiyonlarına oranla gelişme gösteriyor ve segmentinde liderliğe yerleşiyor. Aynı zamanda çocuk koruma, yaya koruma ve güvenlik ekipmanları kriterlerinde aldığı en iyi not ile segmentinde başı da çekiyor.
Tüm yolcular için optimum korumaya yönelik sistematik bir çalışma 2005 yılında EuroNCAP çarpışma testinden beş yıldız alan Clio III kendi kategorisindeki en iyi seviyede yer almıştı.
Yetişkin yolcu koruması
Yeni Clio'da ön yolcuları korumak üzere, önden çarpışma durumunda iki adet hava yastığı ile birlikte aktif gergili ve ön gergili ve 400 daN güç limitörlü emniyet kemerleri bulunuyor. Arkada ise bütün koltuklar 3 noktalı ve güç limitörlü üç noktalı emniyet kemerlerine sahip.
Fix4sure teknolojisi, emniyet kemerinin altından kaymayı (önden çarpışmalarda yolcuların emniyet kemerinin altından kayması) engellemek üzere geliştirildi. Yeni Clio'daki bütün yolcular her bir koltuk minderindeki yükselti ve emniyet kemeri tokalarının alçak pozisyonu sayesinde bu olaya karşı korunuyor.
Bir otomobilin yan kısımları nispeten daha düşük korumaya sahip olduğundan, yandan gelen darbelerde ölümcül yaralanmalar sıklıkla meydana geliyor. Ancak Yeni Clio, sekiz puanlık maksimum dereceyi elde etmesini sağlayan özel bir çalışma içeriyor. Yeni Clio'da iki kat daha hızlı tepki veren iki adet darbe tespit sensörü bulunuyor (ön kapılarda ve B sütunlarında). Spesifik bir algoritma sayesinde de yeni nesil baş-göğüs hava yastıkları darbenin şiddetine göre şişiyor.
Direk ve arkadan darbe çarpışma testleri ile birlikte söz konusu sonuçlar, Yeni Clio'nun yetişkin koruması alanında, küçük otomobil segmenti sonuçlarının en iyilerinden biri olan 36 puan üzerinden 32 puan almasına yardımcı oldu.
Aracın genel tasarımı ve hem ön yolcu koltuğunda hem de arka koltuklarda bulunan üç noktalı Isofix sayesinde Yeni Clio, çocuk koruma derecelendirmesinde 49 puan üzerinden 43 puan ile B segmentindeki en iyi dereceyi elde etmiş oldu.
Yaya koruması
Yeni Clio'nun ön kısmı yaya yaralanmalarını en aza indirecek şekilde tasarlandı. Aracın tamponunda çıkıntılı kenarlar bulunmuyor ve ön camın genelde çok dik olan alt kısmı darbe halinde yaralanma riskini azaltacak biçimde tasarlandı. Kaporta ile motorun en üst kısmı arasındaki yükseklik, darbe alanına daha fazla yer bırakmak dolayısıyla çarpma anında yayanın daha az hasar almasını sağlamak için ön kaput yüksekliği 20 mm arttırıldı. Yeni Clio, 36 puan üzerinden 24 puan alarak yaya koruması alanında da kendi segmentindeki en iyi performansı sergileyen otomobil oldu.
Yeni Clio, elde ettiği yüzde 85'lik genel derece ile önceki versiyonlarına oranla gelişme gösteriyor ve segmentinde liderliğe yerleşiyor. Aynı zamanda çocuk koruma, yaya koruma ve güvenlik ekipmanları kriterlerinde aldığı en iyi not ile segmentinde başı da çekiyor.
Tüm yolcular için optimum korumaya yönelik sistematik bir çalışma 2005 yılında EuroNCAP çarpışma testinden beş yıldız alan Clio III kendi kategorisindeki en iyi seviyede yer almıştı.
Yetişkin yolcu koruması
Yeni Clio'da ön yolcuları korumak üzere, önden çarpışma durumunda iki adet hava yastığı ile birlikte aktif gergili ve ön gergili ve 400 daN güç limitörlü emniyet kemerleri bulunuyor. Arkada ise bütün koltuklar 3 noktalı ve güç limitörlü üç noktalı emniyet kemerlerine sahip.
Fix4sure teknolojisi, emniyet kemerinin altından kaymayı (önden çarpışmalarda yolcuların emniyet kemerinin altından kayması) engellemek üzere geliştirildi. Yeni Clio'daki bütün yolcular her bir koltuk minderindeki yükselti ve emniyet kemeri tokalarının alçak pozisyonu sayesinde bu olaya karşı korunuyor.
Bir otomobilin yan kısımları nispeten daha düşük korumaya sahip olduğundan, yandan gelen darbelerde ölümcül yaralanmalar sıklıkla meydana geliyor. Ancak Yeni Clio, sekiz puanlık maksimum dereceyi elde etmesini sağlayan özel bir çalışma içeriyor. Yeni Clio'da iki kat daha hızlı tepki veren iki adet darbe tespit sensörü bulunuyor (ön kapılarda ve B sütunlarında). Spesifik bir algoritma sayesinde de yeni nesil baş-göğüs hava yastıkları darbenin şiddetine göre şişiyor.
Direk ve arkadan darbe çarpışma testleri ile birlikte söz konusu sonuçlar, Yeni Clio'nun yetişkin koruması alanında, küçük otomobil segmenti sonuçlarının en iyilerinden biri olan 36 puan üzerinden 32 puan almasına yardımcı oldu.
Aracın genel tasarımı ve hem ön yolcu koltuğunda hem de arka koltuklarda bulunan üç noktalı Isofix sayesinde Yeni Clio, çocuk koruma derecelendirmesinde 49 puan üzerinden 43 puan ile B segmentindeki en iyi dereceyi elde etmiş oldu.
Yaya koruması
Yeni Clio'nun ön kısmı yaya yaralanmalarını en aza indirecek şekilde tasarlandı. Aracın tamponunda çıkıntılı kenarlar bulunmuyor ve ön camın genelde çok dik olan alt kısmı darbe halinde yaralanma riskini azaltacak biçimde tasarlandı. Kaporta ile motorun en üst kısmı arasındaki yükseklik, darbe alanına daha fazla yer bırakmak dolayısıyla çarpma anında yayanın daha az hasar almasını sağlamak için ön kaput yüksekliği 20 mm arttırıldı. Yeni Clio, 36 puan üzerinden 24 puan alarak yaya koruması alanında da kendi segmentindeki en iyi performansı sergileyen otomobil oldu.