- Katılım
- 24 Kas 2018
- Mesajlar
- 5
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Merhaba Arkadaşlar;
Bir hafta önce Megane 2 aracımı takasa vererek 2. el ilk sahibinden 68 bin km de 0.9 TCE motora sahip touch paket bir Captur satın aldım. Şükürler olsun Captur çok sevdiğim bir araçtı bana da nasip oldu. Eski aracım 1.5 Dizel olmasına rağmen performans anlamında 0.9 TCE bana çok daha seri ve akıcı geldi. Ancak bazı sorularım var.
Öncelikli olarak eski aracım dizel bir araçtı fazlasıyla da bakımlıydı . Henüz 158 bin km de idi ancak hem model yükseltmek hem de Captur hoşuma giden bir araç olduğu için değiştirmek istedim. Megane 2 nin fabrika verisi şehir içi 5.5 lt/100 km olmasına rağmen işe gelir giderken 5.0 lt/100 km ile gidip geliyordum. Ancak capturun şehir içi verisi 6 lt/100 km olmasına rağmen işe gelirken 7.1 lt ortalama gösteriyor. İşe gidiş geliş yolumun büyük kısmı ana yollardan oluşmakta ve 8-9 adet ışık mevcut ancak sıkışık bir trafik değil yaklaşık 15 km . Demem o ki aracım da bir sıkıntıdan dolayı mı fazla tüketiyor yoksa genel olarak 0.9 TCE motor fabrika verilerinin çok üstünde bir yakıt tüketimine mi sahip?
Diğer bir sorunum araç ilk çalıştırma anında çok titreşimli sonrasında da titreşimli çalışmakta. Bakımlarını alır almaz yaptırdım. Alırken arabayı da ekspertize sokmuştum %95 motor performansı çıktı ancak araç bana biraz benzinli motora göre fazla titreşimli çalışıyormuş gibi geldi hatta bazen aracı ilk kaldırma sırasında soğukken yokuş yukarıysa da silkeliyor. Tabi ısındıktan sonra bu sııkıntı bir nebze gidiyor. Ama ilk aracı kaldırırken hafif bir silkeleme mevcut.
Ve son olarak aracımda 2. ve 3. viteste 1800-1900 devir bandında gaza çok basmadan ilerlerkensanki kamyonlardaki retarder sesine benzer bir uğultu gelmekte . Bu sıkıntının bir çok 0.9 clioda da olduğunu gördüm bu ses normal mi ? Üst devirlerde iken bu ses gelmemekte yada gaza sabit değilde hızlanmak için basarken bu ses gelmemekte.
Sorularıma cevap verebilirseniz çok sevinirim.
Bir hafta önce Megane 2 aracımı takasa vererek 2. el ilk sahibinden 68 bin km de 0.9 TCE motora sahip touch paket bir Captur satın aldım. Şükürler olsun Captur çok sevdiğim bir araçtı bana da nasip oldu. Eski aracım 1.5 Dizel olmasına rağmen performans anlamında 0.9 TCE bana çok daha seri ve akıcı geldi. Ancak bazı sorularım var.
Öncelikli olarak eski aracım dizel bir araçtı fazlasıyla da bakımlıydı . Henüz 158 bin km de idi ancak hem model yükseltmek hem de Captur hoşuma giden bir araç olduğu için değiştirmek istedim. Megane 2 nin fabrika verisi şehir içi 5.5 lt/100 km olmasına rağmen işe gelir giderken 5.0 lt/100 km ile gidip geliyordum. Ancak capturun şehir içi verisi 6 lt/100 km olmasına rağmen işe gelirken 7.1 lt ortalama gösteriyor. İşe gidiş geliş yolumun büyük kısmı ana yollardan oluşmakta ve 8-9 adet ışık mevcut ancak sıkışık bir trafik değil yaklaşık 15 km . Demem o ki aracım da bir sıkıntıdan dolayı mı fazla tüketiyor yoksa genel olarak 0.9 TCE motor fabrika verilerinin çok üstünde bir yakıt tüketimine mi sahip?
Diğer bir sorunum araç ilk çalıştırma anında çok titreşimli sonrasında da titreşimli çalışmakta. Bakımlarını alır almaz yaptırdım. Alırken arabayı da ekspertize sokmuştum %95 motor performansı çıktı ancak araç bana biraz benzinli motora göre fazla titreşimli çalışıyormuş gibi geldi hatta bazen aracı ilk kaldırma sırasında soğukken yokuş yukarıysa da silkeliyor. Tabi ısındıktan sonra bu sııkıntı bir nebze gidiyor. Ama ilk aracı kaldırırken hafif bir silkeleme mevcut.
Ve son olarak aracımda 2. ve 3. viteste 1800-1900 devir bandında gaza çok basmadan ilerlerkensanki kamyonlardaki retarder sesine benzer bir uğultu gelmekte . Bu sıkıntının bir çok 0.9 clioda da olduğunu gördüm bu ses normal mi ? Üst devirlerde iken bu ses gelmemekte yada gaza sabit değilde hızlanmak için basarken bu ses gelmemekte.
Sorularıma cevap verebilirseniz çok sevinirim.