Yardımlarınızı bekliyorum :)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Jeolog
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Jeolog

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 May 2015
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Arkadaşlar merhaba aranıza yeni katıldım,
Arkadaşlar 2001 model Cabrio veya Coupe almayı düşünüyorum. İlk arabam olacak malum bütçe kısıtlı.
Öncelikle tavsiye eder misiniz ? Hangisini tavsiye edersiniz :) ?
Birde malum 2001 model olduğu için en çok bu modellerde nelere dikkat etmeliyim alırken ?
Şimdiden çok teşekkürler....
 
Aramıza hoşgeldiniz ... Şimdiden hayırlı olsun kazalı belalı araçlarını saklayanlardan uzuk durun derim. İyi Forumlar.
 
Ben coupe derim ama temizini bulmanız zor gibi, Allah gönlünüze göre versin.:eyv
 
Öncelikle şimdiden hayırlı olsun alacağınız araç. İlk olarak dikkat etmeniz gereken ağır bir kazasanın olmaması. Tramerinde çıkmaya bilir ama işin ehli bir ustanın gözünden kaçmaz. Boya illaki olur o model araçta. Km si oynanmamış ve büyük bir kazası olmadıkça alınır araç.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
İkinci el araba alma tecrübesi birçoğumuzun başından geçmiş veya muhtemelen geçecek. Sıfır otomobil, alınıp kontağı çevrildiği anda %15 civarında değer kaybettiği düşünülürse, bütçeyi fazla zorlamadan araç sahibi olmak adına ikinci elin önemi büyük.
Türkiye'de il il en çok satan otomobil markaları
[h=4]ÖNE ÇIKANLAR[/h]Satın alacağınız ikinci el otomobilin şasisinin durumu, kazalı olup olmaması, alt taban saçları, boya kalınlığı, döşemeleri, lastiklerinin durumu ve çeşitli orijinal parçaları kontrol edilirken bunlara ek olarak otomatik şanzıman ve motorun genel görünümü satın almadan önceki dikkat edilmesi gereken noktaların başında geliyor.
filo_6647.webp
[h=4]SATIN ALDIKTAN SONRA[/h]Bir de aracı satın aldıktan sonra gözden geçirilmesi gereken parçalar var. Özellikle triger kayışı, fren hortumları, rot, rot başı gibi ön takım parçaları ve süspansiyon gibi bir çok parçanın kontrollerinin yapılması gerekiyor.
[h=4]TECRÜBELİ İSİMDEN 18 MADDE[/h]2. el araç alım-satım uzmanı Kopuz Filo Yöneticisi Gökhan KOPUZ'un sektördeki tecrübe, bilgi ve birikimleri doğrultusunda 2. el otomobil alacakların dikkat etmesi gerekenleri sizler için derledik:
[h=4]LASTİKLER[/h]-Aracın lastiklerinin durumuna bakın. Lastik dişleri ve yanaklarına bakın, asimetrik bir aşınma veya yıpranma ön ve arka takımlarda bir ayarsızlık olduğunu gösterir. Yeni düzenleme ile kış lastiği zorunluluğu olduğundan aldığınız aracın kış lastiklerini de istemeyi unutmayın.
[h=4]DİREKSİYON[/h]-Direksiyon simidi bir taraftan diğerine geri gelirken akıcı olmalı. Herhangi bir takılma, titreşim veya ses direksiyon problemi olduğunu gösterir.
[h=3]VİTES[/h]-Vitesleri kontrol edin. Araç vitese sorunsuz geçmeli, debriyaja tam basılı vites atarken zorlanma veya ses gelmesi sorun olduğunu gösterir. Çok sert veya çok hafif debriyaj pedalı da aşınmış parçalardan dolayı olabilir.
d_8418.webp
[h=4]MOTOR[/h]-İkinci el aracın motoru rölantide sarsıntısız çalışmalı. Devirlenirken rahatça devirlenmeli, titreşim veya takılma olmamalı. Yağ çubuğu ve yağ haznesi kapağını kontrol edin, kahverengi tortu görürseniz vakit kaybetmeyin, başka bir arabaya bakın.
[h=4]GAZ PEDALI[/h]-Gaz pedalına bastığınızda egzozdan çıkacak mavi dumanı kontrol edin. Mavi egzoz gazı çok çıkarıyorsa motorun iç parçaları aşınmış demektir.
[h=4]KAPORTA[/h]-2. el arabanın kaportasını kontrol edin. Pas, çürüme var mı? Aracın altına bakın, değiştirilmesi gereken bir egzoz sistemi belli olur.
[h=4]KAPUT[/h]-Kaputun altında duran çok temiz bir motor bölmesi, sizden bir şey saklamak için iyice yıkanmış olabilir.
-Aracın kaputunu açtığınızda pul pul dökülen bir boya, yapılmış bir kazanın belirtisi olabilir.
j_9191.webp

[h=4]KİLOMETRE DURUMU[/h]-2. el arabanın içinin durumu ile kilometresi birbirine uyuyor mu? Bunu dikkatlice kontrol edin. Düşük kilometrede bir arabanın koltuk kumaşı, derisi ve yayları aşınmış, pedalları erimiş olmamalı. Aracın kilometresi geri çekilmiş olabilir.
[h=4]KAPILAR[/h]-Aracın kapılarını açıp kapayın, sorunsuz açılıp kapanıyor mu? Kapı lastiği yırtılmış, erimiş veya tam oturmuyorsa aracın aldığı bir darbeden kaynaklanıyor olabilir.
-Kapı lastiğinde boya olmaması gerekir. Plaka ışıkları arabayla aynı renk parlıyorsa, kötü boyamadan kaynaklanabilir.f_2897.webp
[h=4]PANELLER[/h]-2. el arabanın panellerinin hizasına dikkat edin. Bütün boşlukların eşit olması lazım.
[h=4]FREN[/h]-Test sürüşünde frenlere dikkat edin, frenleri sıkı bir şekilde kontrol edin.
[h=4]ELEKTRİK SİSTEMİ[/h]-Aracın elektrik sistemi doğru düzgün çalışıyor mu kontrol edin; camlar, havalandırma, klima, açılır tavan ve diğerlerine dikkatli bakın.
k_2075.webp

-Araçtaki airbag’lerin durumu size kesin bilgi verecektir. Mutlaka yetkili servis kontrolünden geçerin.
[h=4]ARAÇ BOYASI[/h]-Boya kontrol makineleri boya yoğunluğunu ölçütünden, iyi işçilik yapılmış bir boyama işlemi sizi aldatabilir.
[h=4]PLAKA SORGUSU[/h]-Aracın plakasını sorgulamayı unutmayın.
[h=4]SATIN ALDIĞINIZ KİŞİ KİM[/h]-Satın aldığınız kişi ve kurumları araştırıp genel olarak bilgi edinmeden satış işlemini tamamlamayın. Unutmayın ki kişilerin hal, hareket ve tavırları kurumlarını yansıtır. Sorunsuz alışverişin birinci kuralı güvenilir satıcı ve alıcı olmaktır.
[h=4]ZAFİYETE GÖRE FİYATI ŞEKİLLENDİR[/h]Tüm bu incelemelerden sonra sonuçlar olumlu olup araç içinize sindiyse pazarlık aşamasına geçilebilir. Bu noktada dikkat edilecek konu, aracın zafiyetlerini göz önünde bulundurarak fiyatı şekillendirmekte.
Mesela aracın tüm bakımları yetkili serviste yapılmış ve kayıtları tutulmuşsa bu artı bir özellikken, kaportanın üç parçasında lokal boya olması dezavantajdır. Artıları ve eksileri dengeleyerek fiyatta bir orta yolu bulma niyetinde olunmalı. Bir gün o aracı sizin de satmak isteyeceğinizi unutmadan fiyatta pazarlık etmelisiniz.
 
Geri
Üst