Yardimci olursaniz çok sevinirim. ( Grand Espace IV 3.0 V6 Dizel İnitiale France )

Alper tunuslu

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Şub 2016
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Herkeze merhabalar, arabam Grand Espace 4 3.0 V6 İnitiale. Size yurt dışından yazıyorum ve son 10 gündür baya bir sıkıntılı problem ile uğraşıyorum. Bulunduğum yerden orjinal Renault servisi yaklaşık 250km git gel 500 km. Bulunduğum yerde ise Renault diplomalı ama maalesef 10 gündür arabayı bilgisayara bağlamaktan başka bişey yapmayan motora elini bile süreyen üç yer var.! ( tabi her bilgisayara Bağlama için para alıyorlar) şimdi sorunuma geleyim. Arabaya gaz veriyorum ve sesi duyuyorum yani o V motor sesini fakat araba gitmiyor.! En fazla 45 km hıza ulaşıyor daha fazlası yok. Daha hızlı gitsin diye gaz pedalını köklüyorum ama bu sefer araba hiç gitmiyor ve titriyor , normal hızımdanda düşüyorum yavaş yavaş çünkü araba pedal yokmuş gibi davranıyor. Servis bana otomatik vites olduğu için vs vs vs problem şanzıman dedi. Sadece şanzıman tamir eden biryere gittim adam herşeyi kontrol etti ve bana bu bizlik bişey değil dedi. Turboda problem olabilir dedi. Bende tekrar servise döndüm rica minnet arabayı kullanmasını sağladım oda bana turboda problem yok dedi ama problemin ne OLDUĞUNU bilmiyorum dedi. En sonunda 500 km yol yapıp asıl Renault servisine gittim, maksimum 45 km HIZLA. Durumumu izah ettim vs vs beni araya aldılar ve arabayı servise soktular. Bilgisayarda Arabanın kusursuz göründüğünü fakat motora göz attığında İntercoolear borusu Yağlı OLDUĞUNU ve motorun alt kısmına boru hizasına kadar yağ aktığını ve vantilatörğm boruya bakan kenarınızda yağ OLDUĞUNU söyledi yani onun demesine göre boruda bir sıkıntı olabilir delik vs ve motora gerekli Havanın gitmediğinden dolayı olabilir dedi. Ilk borunun değişmesi gerekiyormuş fakat olurda boru değişmesine rağmen hala aynı problemi yaparsa motorun sökülmesi Lazım dedi ve 6000 tl civarı tutar dedi boruda 500tl.! Araba zaten şuan satsam 10000 tl tabi tamir edilmesi durumunda.. 20gün sonraya arabayı içeri alabileceklerini söylediler çünkü randevuları 20gün full.. Bende o boruyu satın Alıp geri döndüm. Pazartesi sabahına randevu aldım burdaki servisten ve değiştirecekler. İnşallah bu sorun çözülür ama içinizdeki ustalardan veya aynı sorunu yaşayan arkadaşlar dostlar bana akıl verirseniz çok sevinirim. Daha önce Tecrübe eden bu sıkıntıyı yaşayan olduğumu veya sizce bu olay boru ile alakalıdır yoksa bunlar beni yanlışmı yönlendiriyorlar. Şimdiden çok teşekkür ederim bu uzun Yazımı okuyup cevap Yazdığınız için.
 
Geçmiş olsun.
Evet özellikle turbo sonrası devre ve ya boru delinirse kaçan hava yüzünden emme manifoldunda yeterli basınç oluşmaz ve araç güçten düşer.
Peki arabanın vites geçişleri nasıl.Otomatik şanzıman hangi vitese kadar yükseltiyor ?
 
Manifold basıncı en basit obd cihazla bile gorulebiliyor servisin bunu tespiy edebilmesi gerekir. Turbo yag kacagi varsa intrrcoole da yag dolmuştur hava geçmez
 
Geri
Üst