Yakıt Tasarrufunda Doğru Bildiğimiz Yanlışlar......

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ROADFOX
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ROADFOX

Kerem SAYARI, T.C. Vatandaşı,
Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
12,738
Tepkime puanı
530
Puanları
113
Yaş
56
398269-275.jpg




1 Büyük Arabaların Çok Yaktığı Yanılgısı



Küçük arabaların daha az yakıt tükettiği inanışı, birçok sürücü tarafından benimseniyor. Artık turbo sistemleri, hibrid motor teknolojileri ile standart boyutlardaki araçlar da normal düzeylerde yakıyor.


2 Otomatik Vites Daha Fazla Yakar


Düz vitesli araçlar, geçmiş yıllarda daha az yakıt tüketiyordu. Teknolojik yeniliklerle otomatik vites sistemi de manuel vitesler ile aynı oranda yakıt tüketir hale geldi.


3 Aracı Hareket Ettirmeden Önce Motoru Isıtmak Gerek


Eskiden araçların ideal yakıt tüketimi sağlaması için, aracı çalıştırdıktan sonra motorun bir süre ısınması gerekirdi. Artık modern araçlar sayesinde aracınızı çalıştırdıktan hemen sonra da hareket ettirebilirsiniz, aracınız aynı oranda yakıt tüketecektir.


4 Araçların Eskimesine Bağlı Olarak Yakıt Tüketimi de Artar


Yanlış yargılardan biri de aracın yaşı arttıkça yani araç eskidikçe yakıt tüketiminin de arttığıdır. Periyodik bakımı yapılan araçlar için bu durum söz konusu değil. Yani araç bakımı, yakıt tasarrufu için çok önemlidir.


5 Hava Filtresini Değiştirmek Tasarrufu Katkı Sağlar


Bu kural çok eski ve karbüratörlü araçlar için geçerli bir uygulama olsa da enjeksiyonlu araçları kapsamıyor. Modern yakıt enjeksiyonlu motorlar, hava ve yakıt oranını dengede tutuyor. Hava filtresini değiştirmenin araca katkısı, sadece aracın performansını arttırma yönünde.


6 Katkı Modelleri Yakıt Tasarrufunu Arttırır


Çevre Koruma Ajansı’nın ulaştığı testlerin sonucuna göre; katkı maddeleri yakıt tasarrufuna ekstra bir katkı sağlamıyor. Yakıt tasarrufuna katkı sağlamak bir yana araç motoruna zarar verebilir ve bir maliyete sebep olabilir. Katkı madellerinin tek faydası; egzoz borusunun emisyonunu arttırması.


7 Premium Yakıtlar (Yüksek Oktanlı Benzin) Tüketimi Azaltır


Aracınız bu tarz benzin ve akaryakıtlar için tasarlanmadıysa, kullansanız dahi yakıt tasarrufu yönünde bir faydası olmayacaktır.


8 Piyasadaki Bütün Araçlar Tasarruf Testinden Geçmiştir


Piyasaya sürülen tüm araçların yakıt tasarrufu için test edildiği düşünülse de sadece 4 tonun altında yer alan, hafif hizmet araçları bu teste tabi tutulmaktadır. Ağırlık limitini aşan araçlar, resmi tasarruf testinden geçirilmezler.


9 Açık Cam Daha Az Yakıt Yakmanızı Sağlar


Bu durum, düşük hızda giden araçlar için hala geçerlidir. Yüksek hızla giderken; otomobiliniz ekstra efor sarfedecek, araç yönüne ters bir tepki kuvveti olacaktır. Araçtaki açık cam sayısı, camların açıklık seviyeleri, aracın klima derecesi gibi etkenler araçlarda yakıt tasarrufunu etkileyen unsurlardan.


10 Rölantide Beklemek Araç Tasarrufunu Olumlu Etkiler


Bu yanlış yargıya göre; aracı rölantide bırakmak yakıt tasarrufunu olumlu etkiler. Gerçekte ise aracı rölantide bırakmak çok daha fazla benzinin harcanmasına sebep olur.


Uzun süredir yakıt tasarrufu sağlamaya çalıştığınız halde başarılı olamamızın sebebi; bütün bu yanlış uygulamalar ve kulaktan dolma bilgiler olabilir. Siz de bu önerilere göz önüne alın, araç masraflarını bilinçli bir şekilde kısın.


a3_1.jpg
 
LPG ye indirim gelmeyince yakıt tasarrufu konularına el atmaya başlamışsın Başkan...:)
 
LPG ye indirim gelmeyince yakıt tasarrufu konularına el atmaya başlamışsın Başkan...:)

Sorma ne haldeyim kederlerdeyim büyük başkan avunuyoruz böyle işte dokunma garibana :))
 
Geri
Üst