Yakıt Göstergesi Hakkında

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan myaman
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

myaman

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2017
Mesajlar
170
Tepkime puanı
0
Puanları
16
Merhaba arkadaşlar.

Aşağıda resmini yüklediğim bir durum oluştu ve sizlere danışmak istedim.

Depodaki motorin durumu mavi ok ile işaretlediğim yerdeyken alayım da ne olur ne olmaz diyerekten 100 TL'lik (21,3 lt) bir motorin alımı gerçekleştirdim. Bundan sonra, depo kadranında oluşan durum yine aynı resimdekidir. Kadran full depoya yakın bir yere çıkmıştır. Bunun nedeni hakkında bilgisi olabilecek olan arkadaşımız var mıdır? 55 Litrelik bir depoya 21 litrelik bir yakıt alımında, normalde yarım deponun biraz üstüne çıkması gerekmez miydi? Bu arada depoda kalan yakıt 10 litre civarıydı.

Kendimce kadran çizgileri üzerinde bir hesaplama yaptım. Kadranın en altındaki bölümde 8 bölme var ve toplamda kadranda 32 bölme olmuş oluyor böylece. 55 litrelik bir depoda her çizgi 1,71 litrelik karşılığa geliyor yaklaşık olarak. Aldığım 21 litrelik yakıttan sonra kadranın 12-13 çizgi daha yukarı çıkması gerekiyordu. Yani yarım deponun biraz üstüne.

Şimdi diyeceksiniz ne boş işlerle uğraşmış ama kafama takıldı bu sorun.



X0jpG5.webp
 
Depo 55değil 40 litre. Yani durum normal.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
abi depo 45 lt. kitabi bilgi. zorlama ile 55 alabilir ama sağlıklı değil. bizi göterge zaten 200 km yaklaşık oynamıyor. yani hep ful gösteriyor. sonra düşmeye başlıyor. yani gösterge eşit bölünmemiş yada öyle göstermiyor. yani tam yarıda iken yarım depo mazot olmuyor araçta daha az oluyor. herkeste aynı alışılıyor bu duruma.
 
Ben niye 55 litre diye hatırlıyorum bu depoyu? Nereden aklımda kalmış? Ondan dolayı bu şekilde bir konu açtım. Bir de uzun yola giderken depoyu fulle diye bir ahmaklık yapmıştım bundan 3 hafta önce ve 50 litreden fazla doldurmuşlardı. Yine içinde vardı yakıt. Ondan dolayı 55 litrelik diye kafamda bir rakam oluşmuş.


abi depo 45 lt. kitabi bilgi. zorlama ile 55 alabilir ama sağlıklı değil. bizi göterge zaten 200 km yaklaşık oynamıyor. yani hep ful gösteriyor. sonra düşmeye başlıyor. yani gösterge eşit bölünmemiş yada öyle göstermiyor. yani tam yarıda iken yarım depo mazot olmuyor araçta daha az oluyor. herkeste aynı alışılıyor bu duruma.
 
Genlesme tankini da doldurmuslardir.. pompanin attigi nokta 45 lt tamamlanincadir. Bazi araclarda ise genlesme tanki da bu 45 lt ye dahildir ve pompa 40 lt civarinda atar
 
Göstergedeki ibre full depo çizgisini aşmıştı zaten. Bundan sonra litre usulü doldurmak lazım uzun yola çıkılacağı zaman.

Genlesme tankini da doldurmuslardir.. pompanin attigi nokta 45 lt tamamlanincadir. Bazi araclarda ise genlesme tanki da bu 45 lt ye dahildir ve pompa 40 lt civarinda atar
 
bizde tamamen boş olsa tabancanın atacağı nokta 45 lt. ama güvenlik lısmını zorla doldurmaya çalışırsanız üzerine çıkacaktır.
 
Dolum yapılırken markete gidip ödemeyi yapmak için beklemeye başladım. Aklımda hep 55 litrelik depo kaldığından, ekrandan 50 litreyi görünce sorun etmemiştim. Artık çok büyük sorun edeceğim.

bizde tamamen boş olsa tabancanın atacağı nokta 45 lt. ama güvenlik lısmını zorla doldurmaya çalışırsanız üzerine çıkacaktır.
 
Son düzenleme:
yok sorun değil ama tabanca yavaş dolumda attıktan sonra devem edilmezse sağlıklı olur
 
Ben pompa atinca birakirim. Sadece uzun yola cikarken samandira payini da doldurturum zaten hizli bir bicimde dustugu icin yakit cok sikinti olmaz. Ama onunda bir haddi var.. araca gore degismekle beraber bineklerde ortalama 5 lt dir. (12 lt fazladan yakit alan aracim vardi (kia sportage 2007). Ha cok saglikli birsey midir.. sanmiyorum ama aracin ilk 100-150 km den sonra yakit ibresinin dusmesi bana psikolojik olarak 1 depoyla daha cok yol gidiyormusum hissini veriyor.. baska da bir ise yaradigini sanmiyorum :)
 
Geri
Üst