- Katılım
- 9 Eki 2010
- Mesajlar
- 12,738
- Tepkime puanı
- 530
- Puanları
- 113
- Yaş
- 56
İsveçli kamyon üreticisi Volvo, elektrikli araçlarda batarya kullanımını ortadan kaldırabilecek bir düzenek üzerinde testler yürütmeye başladı.
Otoyolları "şarj cihazına" dönüştürmeyi amaçlayan teknoloji, araçlara kesintisiz elektrik sağlamayı amaçlıyor.
Elektrikli araçlar konusunda sürekli çalışmalar yapan Volvo Group, ağır ticari araçlarda elektrik kullanımını yaygınlaştırılmak ve şehirler arası uzun mesafe taşımacılıkta kullanılacak elektrikli araçların menzil problemini ortadan kaldırmak için bir dizi testlerde başladı.
İsveç Enerji Ajansı'nın öncülüğünde başlatılan, enerji şirketi Alstom'un yanı sıra üniversitelerle de yürütülen ortak çalışmada, elektrikli araçların, otoyola döşenmiş elektrik tesisatından sürekli bir şekilde güç alması amaçlanıyor.
Sıkça durmak gerekmeyecek
Söz konusu araştırma çerçevesinde, İsveç'te bir piste 400 metre boyunca elektrik kabloları döşendi ve bir kamyonun arkasına bağlanan elektrik toplayıcı düzenek kullanıldı. Yolda ilerlerken, asfalta döşenen enerji hatlarından 750 V elektrik almayı başaran araç, bu enerjiyi üzerine deneme amaçlı monte edilen bir cihaza aktardı.
Geçen sonbahardan bu yana araştırmaların sürdüğünü belirten firma yetkilileri, ileride, testlerin tamamen elektrik motoruna sahip bir kamyonla gerçekleştirileceğini belirtiyor. Volvo'nun amacı, elektrikli kamyon ve otobüslerin, şarj ve büyük boyutlu akü taşıma zorunluluğu olmaksızın uzun mesafelerde yol alabilmesi.
Bununla birlikte Alman bilim adamlarının da, çok uzun yıllar gücünü kaybetmeyen bir lityum batarya üzerinde çalıştıkları da bildiriliyor. Bilim adamları, bu akülerin, 27 yıl süresince yüzde 85 kapasitede çalışabilme özelliğine sahip olacağını iddia ediyor.