Vites kutusu arızası (yardımmm)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan sagocmen
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

sagocmen

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ağu 2014
Mesajlar
20
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Merhaba arkadaşlar, benim 2006 megane 2 hb 1.6 dynm. otomatik vites araç var. Araba soğukken kullanınca, devri 2500 e getirecek kadar gaza bastıgımda 'küt' diye bir ses ile sarsılıyor, 'vites kutusunu kontrol edin' yazısı çıkıyor, haliyle vites de boşa çıkıyor, gaz yesede araç gitmiyor. kapatıp açınca düzeliyor, ancak motor ısınana kadar gaza basarsam aynı sorun tekrar çıkıyor. motor ısındıktan sonra böyle bir problem yok. Bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim, problem ne olabilir, masrafı ne kadardır..
 
Öncelikle Kendinizi Buradan Tanıtırsanız Sizi Daha İyi Tanımak Adına Bilgili Arkadaşlar Yardımcı Olacaktır...


 
ateşleme bobinlerini kontrol ettirin.bobinlerde sıkıntı varsa araç güç kaybettiği için şanzumanı koruma amaçlı devreden çıkarıyor.
 
Biraz önce bi yerde daha okudum şöyle denilmiş cevaben ''Bu sorun şanzumanın içerisindeki elektro pilotlardan kaynaklanıyor. Elektro pilotlar hidroliği belirli basınçlarla püskürterek vites atımını gerçekleştiriyor. Bozulduğunda dediğiniz arızalar meydana gelmektedir. Bu olabilir mi, orun bu ise masraf nedir bilgisi olan var mıdır?
 
Biraz önce bi yerde daha okudum şöyle denilmiş cevaben ''Bu sorun şanzumanın içerisindeki elektro pilotlardan kaynaklanıyor. Elektro pilotlar hidroliği belirli basınçlarla püskürterek vites atımını gerçekleştiriyor. Bozulduğunda dediğiniz arızalar meydana gelmektedir. Bu olabilir mi, orun bu ise masraf nedir bilgisi olan var mıdır?

aracınızdaki problem 2011 yılında 2000 model megane 1 rte de başıma gelmişti. "elektro pilotlar" diye okuduğunuz parçayı her usta veya şehir farklı şekilde isimlendirmiş. sorun yüzde 99 dediğiniz parçalardan kaynaklanıyor. bunlara otomatik şanzuman ustaları "yağ basınç kaptörü" ya da "yağ basınç sensörü" de diyor ama tabi ki gerçek adı "selenoid valf".
görsel olarak aşağıdaki linkten görebilirsiniz:
http://www.renaulttoptancisi.com/Elektrovan-DPO-Selenoid-Valf-Otomatik-Vites-Megane-I-II,PR-894.html

bu valfler arızalandığında şanziman vites değişiminde yeterli basınçta yağ püskürtülemediği zaman beyin otomatikmen kendini korumaya alıyor. aracınız tahminimce 3. vitese sarsıntılı şekilde geçip dur kalk yapsanız bile yükseltip alçaltma yapmıyordur hiçbir şekilde. bu arıza benimkiyle aynı. iyi bir şanzıman ustası bulup yaptırmıştım. ama 1ay kadar araştırma yaptıktan sonra tabi. 2 adet selenoid valfi+otomatik şanzıman yağı+vites komut sensörü+işçilik 700 tl civarı masrafım oldu.
valfler 350tl civarı bişey tutmuştu. siz fiyatı servisten veya güvendiğiniz bir acenteden öğrenebilirsiniz. internetten alım yapmanızı önermem
bu arızanın oluşmasında da aracın hareket halindeyken boşa alınması en 1. etkendir. bilginize. kırmızı ışıklarda durduğunuzda vitesi boşa (N) alırsanız bile aracı 1cm dahi kıpırdatmamaya özen gösterin .
çok çok geçmiş olsun. saygılar
 
Çok teşekkür ederim paylaşımınız için. Tam da dediğiniz gibi araç 3. vitese geçerken arabayı kasıyor ve sarsıntılı geçiyor. Ve yine dediğiniz gibi aracı kullanırken çok boşa alıyorum.. Olan oldu, bundan sonrası için daha fazla dikkat edecez artık, inşallah bu verdiğiniz bilgiler başka arkadaşların da işini görür de kimse bu sorunu yaşamadan önlem alır.. Tekrar teşekkürler.
 
Çok teşekkür ederim paylaşımınız için. Tam da dediğiniz gibi araç 3. vitese geçerken arabayı kasıyor ve sarsıntılı geçiyor. Ve yine dediğiniz gibi aracı kullanırken çok boşa alıyorum.. Olan oldu, bundan sonrası için daha fazla dikkat edecez artık, inşallah bu verdiğiniz bilgiler başka arkadaşların da işini görür de kimse bu sorunu yaşamadan önlem alır.. Tekrar teşekkürler.

Rica ederim. Tekrar gecmis olsun. otomatik vites araclarimizi hicbir şekilde bosa almamaya ozen gosterelim. :) umarim sorununuzu en kisa zamanda giderirsiniz. Hayirli gunler
 
sorunun şanzumandan olduğunu düşünmüyorum ateşleme bobinlerini kontrol ettirmende fayda var.bedavadan sanzuman indirme.önce kontrol ettir istersen
 
sorunun şanzumandan olduğunu düşünmüyorum ateşleme bobinlerini kontrol ettirmende fayda var.bedavadan sanzuman indirme.önce kontrol ettir istersen
şanzımanın takılı kalmasıyla ateşleme bobinleri arasında bağlantı mümkün değil. prensip olarak aktarma organıyla ateşleme alakasız zaten. bu sorunu birebir yaşayıp problemi hallettiğim için eminim çözümde :)
 
şanzımanın takılı kalmasıyla ateşleme bobinleri arasında bağlantı mümkün değil. prensip olarak aktarma organıyla ateşleme alakasız zaten. bu sorunu birebir yaşayıp problemi hallettiğim için eminim çözümde :)


megane 2 lerde böyle bi sistem var.araç güçten düşüyor diye sanzumanı korumaya alma amaçlı devreden çıkarır.sanzumanla atesle sisteminin bağı budur.tmm mı kardeşim.eski megane 2 bva kullanıcısı olarak tecrübeyle sabit.zaten aracın sanzumanına öyle korumalar koyulmuş ki şanzumanı bozucak kişiyi tebrik etmek lazım
 
Geri
Üst