- Katılım
- 5 Eki 2016
- Mesajlar
- 4,318
- Tepkime puanı
- 3
- Puanları
- 38
Arkadaşlar bildiğim kadarıyla 105 lik ve 110 luk dci lerde VGT yani değişken kanatcıklı turbo bulunuyor . Bu turbo modelini ve artılarını bilmek adına bir yazıyı alıntı yapıyorum
VGT TURBO=DEĞİŞKEN ZAMANLI TURBO
Dizel seçen sürücüler her koşulda iyi tepkiye,yüksek torka ve maksimum yakıt ekonomisine sahip motorlar talep etmektedir.Büyük,yüksek debili türbinler yüksek motor devirlerinde yüksek enerji ve yakıt ekonomisi sağlar,fakat tipik olarak yavaş tepkiye sahiptir ve düşük debili türbine sahip turboşarj kadar düşük devir torku sağlamaz.Bu duruma teknik olarak ''TURBO GECİKMESİ'' adı verilir.
Bu turbo gecikmesini önlemek için,VGT (Değişken Geometrili Türbin) teknolojisi ideal çözümü sağlamaktadır.VGT,turboşarj türbinine doğrudan akışı sağlamak için ayarlanabilir kanatçıklar veya memelerden meydana gelir.Kanatçıklar kapatıldığında,akış türbin çarkına teğet olarak yönlendirilir.Bu şekikde türbinden maksimum enerji elde edilerek,turboşarjın daha hızlı dönmesi sağlanır.Bunun tersine,kanatçıklar açıldığında,debiyi türbine daha radyal yönde gönderirler.Bu durum,çarka gelen debinin açısal momentumunu azaltarak,daha az türbin işi oluşumuna ve sonuçta turboşarjın yavaşlamasına neden olur.
Bu yüzden,yüksek hızlarda,kanatçıklar açılır ve düşük hızlarda,kanatçıklar kapanır.
VGT turboşarjlar egzoz gazı debisini kanatçıklara doğru açıda çarptırarak en iyi şekilde kullanır,dolayısıyla,değişken geometrili turboşarj teorisi her motor koşulu için kanatçık açılarını ayarlamak süretiyle en iyi motor performansını elde etmek amacına dayanır. Alıntıdır ( otopark com.tr)
34VR1415
VGT TURBO=DEĞİŞKEN ZAMANLI TURBO
Dizel seçen sürücüler her koşulda iyi tepkiye,yüksek torka ve maksimum yakıt ekonomisine sahip motorlar talep etmektedir.Büyük,yüksek debili türbinler yüksek motor devirlerinde yüksek enerji ve yakıt ekonomisi sağlar,fakat tipik olarak yavaş tepkiye sahiptir ve düşük debili türbine sahip turboşarj kadar düşük devir torku sağlamaz.Bu duruma teknik olarak ''TURBO GECİKMESİ'' adı verilir.
Bu turbo gecikmesini önlemek için,VGT (Değişken Geometrili Türbin) teknolojisi ideal çözümü sağlamaktadır.VGT,turboşarj türbinine doğrudan akışı sağlamak için ayarlanabilir kanatçıklar veya memelerden meydana gelir.Kanatçıklar kapatıldığında,akış türbin çarkına teğet olarak yönlendirilir.Bu şekikde türbinden maksimum enerji elde edilerek,turboşarjın daha hızlı dönmesi sağlanır.Bunun tersine,kanatçıklar açıldığında,debiyi türbine daha radyal yönde gönderirler.Bu durum,çarka gelen debinin açısal momentumunu azaltarak,daha az türbin işi oluşumuna ve sonuçta turboşarjın yavaşlamasına neden olur.
Bu yüzden,yüksek hızlarda,kanatçıklar açılır ve düşük hızlarda,kanatçıklar kapanır.
VGT turboşarjlar egzoz gazı debisini kanatçıklara doğru açıda çarptırarak en iyi şekilde kullanır,dolayısıyla,değişken geometrili turboşarj teorisi her motor koşulu için kanatçık açılarını ayarlamak süretiyle en iyi motor performansını elde etmek amacına dayanır. Alıntıdır ( otopark com.tr)
34VR1415