Uzun yolculuk hakkında yardım

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan zekicey
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

zekicey

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Mar 2018
Mesajlar
83
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Arkadaşlar merhaba,
Nasip olursa bugün akşam yola çıkıyorum yaklaşık 2000 km yapacağım da bir iki konu hakkında yardımınıza ihtiyacım var.
Dizel 110 luk aracımın 205/60/16 lastik ön arka basıncı ne olmalı malum havalar sıcak, araç full bagaj dolu 4 kişiyiz.
Ayrıca motor suyunu değiştirmiştim bir kaç gün önce, usta organik antifiriz 3 tl moil in olması lazım antifiriz koydu bir miktarda su ekledi ama az eklemişti. Yola çıkmadan önce yanıma uğra kontrol edelim seviyede eksilme varsa ekleme yapalım demişti lakin uğramayı unuttum, bana da baya uzak. Sabah baktığımda seviyede azalma var, ben max çizgisine kadar arıtmadan su eklesem bir sorun teşkil eder mi acaba.
 
Öncelikle hayırlı yolculuklar Allah kaza bela vermesin. Lastik basıncı fabrika verisi ne ise onu basın yada ben +2 psi fazla basarım karar sizin . Antifriz varsa ondan yoksa arıtma da olur sorun olmaz . Komple soğutma suyu değişiminde ilk zaman eksilme olur bir defa yada maximum 2 defa ilave yeterli olacaktır.
 
kazasız belasız hayırlı yolcuklar dilerim
muhtemelen yazacaklarımı biliyor ve yapıyorsunuzdur ama ben hatırlatmak isterim.
motor su değişimlerinden sonra genelde su bir miktar azalır.aynı üründen ilave veya kireçsiz su ile seviyeyi tamamlayabilirsiniz.
-stepnenizin havasını kontrol edin lazım olursa inik bir lastikle karşılaşabilirsiniz.
-araç iç ve dış temizliğini yaptırın
-lastik hava basınçları 33-34 den aşağı olmasın.
-molalarda stop etmeden 1 dk kadar rölantide çalıştırın.
-vaktiniz olursa molalarda lastik durumlarını araç motor sesini kontrol edin.yağ-su kontrolleri yapın.
-klimanızı arasıra dinlendirin.devirliyken klimayı açıp kapatmayın klimayı kapatmadan önce fan çalışır durumda biraz bekletin
-özellikle tek gidiş geliş yollarda kısa farlarınızı açık tutun.
-hgs nizi kontrol edin.
 
Öncelikle hayırlı yolculuklar Allah kaza bela vermesin. Lastik basıncı fabrika verisi ne ise onu basın yada ben +2 psi fazla basarım karar sizin . Antifriz varsa ondan yoksa arıtma da olur sorun olmaz . Komple soğutma suyu değişiminde ilk zaman eksilme olur bir defa yada maximum 2 defa ilave yeterli olacaktır.


Çok teşekkürler, saf su ekleme yapayım o zaman. Paylaşımınız için tekrar teşekkürler
 
Öncelikle hayırlı yolculuklar Allah kaza bela vermesin. Lastik basıncı fabrika verisi ne ise onu basın yada ben +2 psi fazla basarım karar sizin . Antifriz varsa ondan yoksa arıtma da olur sorun olmaz . Komple soğutma suyu değişiminde ilk zaman eksilme olur bir defa yada maximum 2 defa ilave yeterli olacaktır.

kazasız belasız hayırlı yolcuklar dilerim
muhtemelen yazacaklarımı biliyor ve yapıyorsunuzdur ama ben hatırlatmak isterim.
motor su değişimlerinden sonra genelde su bir miktar azalır.aynı üründen ilave veya kireçsiz su ile seviyeyi tamamlayabilirsiniz.
-stepnenizin havasını kontrol edin lazım olursa inik bir lastikle karşılaşabilirsiniz.
-araç iç ve dış temizliğini yaptırın
-lastik hava basınçları 33-34 den aşağı olmasın.
-molalarda stop etmeden 1 dk kadar rölantide çalıştırın.
-vaktiniz olursa molalarda lastik durumlarını araç motor sesini kontrol edin.yağ-su kontrolleri yapın.
-klimanızı arasıra dinlendirin.devirliyken klimayı açıp kapatmayın klimayı kapatmadan önce fan çalışır durumda biraz bekletin
-özellikle tek gidiş geliş yollarda kısa farlarınızı açık tutun.
-hgs nizi kontrol edin.

Çok teşekkür ediyorum. Kireçsiz su ekleme yapayım o zaman, bildiklerimin yanında bilmediklerim de vardı yazdıklarınız arasında. Tekrar teşekkür ediyorum bilgilendirmeniz, temenniniz ve tavsiyeleriniz için.
 
Çok teşekkür ediyorum. Kireçsiz su ekleme yapayım o zaman, bildiklerimin yanında bilmediklerim de vardı yazdıklarınız arasında. Tekrar teşekkür ediyorum bilgilendirmeniz, temenniniz ve tavsiyeleriniz için.


Stepneyi ve lastik tamir kiti almayı unutmayın nolur nolmaz.
 
Stepneyi ve lastik tamir kiti almayı unutmayın nolur nolmaz.

Stepne ve değişim aletlerini kontrol ettim. Peki bu geçici lastik patlak tamir tüplerinden alayım mı bir tane acil durumlar için
 
Dijital rot balans yaptırın
 
Dijital rot balans yaptırın

İlginiz için teşekkürler, Rot balans, yağ değişimi, filtreler vs hepsini değiştim alt takımlarına baktırdım klima radyatörünü değiştim kaçak tespit edilmişti.
 
Stepne ve değişim aletlerini kontrol ettim. Peki bu geçici lastik patlak tamir tüplerinden alayım mı bir tane acil durumlar için

Çivi tarzı patlağı tamir etmez reçine almanız lazım onuda yapmanız zor olabilir. Benim lastiğe vida girmişti aracı 3-4 ay öyle kullandım sonra sistem lastiğin havasının indiğini uyardı sonra Ankaraya gidince 15 liraya reçine sokturup tamir ettirdim malum lastik fiyatları yüksek 1 yıldır kullanıyorum sıkıntı yok
 
Geri
Üst