Uzun marş süresi

Soneroz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ara 2017
Mesajlar
65
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Merhaba, Aracım 3 gündür marşı uzun basıyor ve çalışınca rolanti 2 saniye kadar dalgalanıyor.
Araç ilk çalışırken normal, aradan 1 saat geçince bu sorun oluyor.
Aklıma gelen gaz kaçağı oldu ve gaz bitince deneme yaptım yine aynı sorun.
Benzin pompasından yapabilir diye benzin aldım (hani benzin çok olursa pompa basıncı düzelir diye) yine aynı
Denememi tavsiye edeceğiniz başka metotlar varsa lütfen esirgemeyin :eyv
Araç 2006 1.6 16v megane 2 171000km en son 1 aralıkta triger, açı kaydırıcı ve V kayışı değişti.
 
Merhaba, Aracım 3 gündür marşı uzun basıyor ve çalışınca rolanti 2 saniye kadar dalgalanıyor.
Araç ilk çalışırken normal, aradan 1 saat geçince bu sorun oluyor.
Aklıma gelen gaz kaçağı oldu ve gaz bitince deneme yaptım yine aynı sorun.
Benzin pompasından yapabilir diye benzin aldım (hani benzin çok olursa pompa basıncı düzelir diye) yine aynı
Denememi tavsiye edeceğiniz başka metotlar varsa lütfen esirgemeyin :eyv
Araç 2006 1.6 16v megane 2 171000km en son 1 aralıkta triger, açı kaydırıcı ve V kayışı değişti.
Marş süresi uzun olsada araç herzaman tek marşta çalışıyorsa benzin pompası sorunludur. Aracı çalıştırıp sağ arka koltuğa kulağınızı dayayın. Sesi dinleyin. Yüksek sayılabilecek uğultu sesi vs. var mı gözlemleyin
 
Evet marş süresi uzun ama illaki çalışıyor. Dediğiniz gibi benzin pompası olabilir ama ses olayını denemedim çünkü yarı depo benzin aldıktan sonra 1 sefer uzun marş çevirdi sonrasında hiçbir sorun çıkmadı.
 
Öyle büyük bir problem görünmüyor. bi süre gözlemleyin kafaya takılacak birşey yok gibi zaten. benzin kaynaklıda olabilir
 
Benim eski Megane 2'de de başıma gelmişti. Önceleri çok seyrek yapıyordu, sonraları gittikçe sıklaştı. İyi bir elektrikçi ustam vardı onun tespiti marş motoruydu, motoru söküp temizleyip yağladı, sonrasında bir daha yapmadı. İşlem sonrası çalışma sırasında ilk hareketi veren marş motorundan gelen sesin de iyi yönde değiştiğini hatırlıyorum.

SM-G930F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Aynı sorunu marş motoruna bakım yaptırıp çözdüm bende.
 
Marş motoru biraz ilginç geldi bana çünki yeterli hızda çevirebiliyor ama siz öyle diyorsanız tecrübenize saygı duyarım. Karaoqlan ın dediği gibi gözlemleyip duruma göre müdahale ederim.
 
Son bir deneme daha yaptım olmazsa boşverecektim, nasılsa o sorun ilerleyip kendini iyice belli edecekti.
Lpg tankından vanayı kapattım ve 2 gün kadar hiç bir sorun çıkmadı. Demekki gaz bitsede manifoldu dolduracak kadar gaz oluyormuş. Sorunlu parça ya regülatör yada gaz kesici, ben içim rahat olsun diye zaten eskimiş olan bu parçaların hepsini değiştirmek istiyorum. (Forumda link paylaşımı yasakmıydı bilmiyorum) şu ürünleri ve birde gaz kesciyi toplam 244 tl ye sipari ettim https://www.lpgyedekparca.com/atiker-enjektor-regulator-seti. Hafta sonu montajını yapacağım.
 
Benim bildiğim kadarıyla araç ilk çalışmasını benzinle yapıp ısınınca lpg ye geçiyor bu yüzden benim tahminin lpg ile alakalı bi durum olmadığı bide rölantide sallanma var diyorsunuz bunlar kam mili sensörünün arızası gibi geliyor bana sensör kirlenince geç marş ve rölantide sallantı yapıyor diye biliyorum youtubeden videolara bakabilirsin.kolay gelsin...
 
Benim bildiğim kadarıyla araç ilk çalışmasını benzinle yapıp ısınınca lpg ye geçiyor bu yüzden benim tahminin lpg ile alakalı bi durum olmadığı bide rölantide sallanma var diyorsunuz bunlar kam mili sensörünün arızası gibi geliyor bana sensör kirlenince geç marş ve rölantide sallantı yapıyor diye biliyorum youtubeden videolara bakabilirsin.kolay gelsin...

Araç ilk çalışmasını benzinle yapıyor bu doğru, yanıldığınız nokta şu, araç bir süre beklerken gaz sızıntısı yüzünden manifoldda gaz birikiyor ve marşa basıldığında iki yakıt birden motoru boğuyor. Tank üzerindeki vanayı kapatınca, hem ilk çalışma hemde rolantideki sallantı düzelmiş oldu.
 
Geri
Üst