- Katılım
- 30 Eyl 2014
- Mesajlar
- 2,979
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 36
Bu soru nereden çıktı derseniz hemen sadede geleyim. Malum 3 silindirli 1.0-litre Ford EcoBoost motor.
Yabancısı olmadığımız bir mühendislik harikası…
Avrupa ’da 10 modelin kalbi olan 1.0-litre EcoBoost motor, 2014 yılında satılan tüm Ford modellerinin beşte birinde ve her beş Fiesta’nın ikisine can verdi…
Türkiye’de Fiesta ve B-MAX modelleri ile satılan 1.0-litre EcoBoost motorun modele göre 100, 125 veya 140 PS güç seviyeleri sunduğunu hatırlatalım.
EcoBoost motor ile güçlendirilen araçlarda; sürüş, performans, ekonomi, verimlilik ve teknoloji anlamında yeni bir dönem başlamış oldu. Ford şu anda, daha ileri seviyede verimlilik için silindir deaktivasyon (cylinder deactivation – Silindirlerin Devre Dışı Bırakılması) sistemleri üzerinde çalışmalarını sürdürüyor. Bu çalışmalarla düşük motor devirlerinde 666 cm3’lük iki silindirli mod (twin-cylinder mode) ile mevcut duruma göre yüzde 4 ile 6’ya varan yakıt ekonomisi hedeflenmektedir.

Yabancısı olmadığımız bir mühendislik harikası…
Avrupa ’da 10 modelin kalbi olan 1.0-litre EcoBoost motor, 2014 yılında satılan tüm Ford modellerinin beşte birinde ve her beş Fiesta’nın ikisine can verdi…
Türkiye’de Fiesta ve B-MAX modelleri ile satılan 1.0-litre EcoBoost motorun modele göre 100, 125 veya 140 PS güç seviyeleri sunduğunu hatırlatalım.
EcoBoost motor ile güçlendirilen araçlarda; sürüş, performans, ekonomi, verimlilik ve teknoloji anlamında yeni bir dönem başlamış oldu. Ford şu anda, daha ileri seviyede verimlilik için silindir deaktivasyon (cylinder deactivation – Silindirlerin Devre Dışı Bırakılması) sistemleri üzerinde çalışmalarını sürdürüyor. Bu çalışmalarla düşük motor devirlerinde 666 cm3’lük iki silindirli mod (twin-cylinder mode) ile mevcut duruma göre yüzde 4 ile 6’ya varan yakıt ekonomisi hedeflenmektedir.